Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

580ex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 580ex

    Ik weet nog bijna niets af van flitsen, daarom deze vraag.
    Ik gebruik de 580ex in combinatie met een 1D Mark II.
    Wanneer ik de opnamemethode van de camera instel op 'P' en de flits op 'ETTL', dan zou, volgens de handleiding, " een preflits worden gegeven voordat de opname wordt gemaakt, daarna wordt de hoofdflits gegeven..."
    Alleen, ik merk niets van die 'preflits'. Is dat normaal of is er iets mis met de flits?

  • #2
    Re: 580ex

    Volgens mij heeft dat te maken met dat de pre-flits zo snel en kort voor de gewone flits gebeurt, dat je dat niet ziet met het blote oog.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: 580ex

      Dat lijkt me een logische uitleg, ik dacht ook al zoiets in die richting. Bedankt voor je reactie.

      Comment


      • #4
        Re: 580ex

        Het gaat hier inderdaad om milliseconden verschil tussen preflash en hoofdflash.
        Dit is niet zichtbaar voor het blote oog.
        Dit is trouwens de iutleg dat je meestal met een externe flits geen rode ogen hebt op de foto. De preflash doet het iris verkleinen voor de hoofdflash.

        Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: 580ex

          Ik heb mij dit ook afgevraagd omdat ik hem niet kon zien, maar door een kleine test was het bewezen. Ik had een kleine slave trigger gekocht die ik onder een oude filts geschoven heb. De trigger had maar één stand (sommige hebben er één voor analoog en één voor digitaal.

          Als ik flitste zagen mijn foto's er zeer donker uit, en het resultaat van de slave was niet te zien. hoe komt het? De slave geeft zijn signaal door tijdens de pré-flits, en mijn camera kreeg veel te veel licht tijdens de meting. Als de sluiter open gaat, heeft de slave geen power meer, maar de camera rekend er wel op.

          Dus, elke camera met E-TTL II stuurt een préflits uit (met uitzondering van de M-stand)

          greetz,
          www.fotopie.be
          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

          Comment


          • #6
            Re: 580ex

            Zet de camera op flitsden 2de gordijn en dan zie je de preflits en flits duidelijk.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X