Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filters

    wie kan me helpen welke filter, eventueel van cokin, ik kan gebruiken om de zon te fotograferen?
    er zullen er wel verschillende bestaan maar het zou eigenlijk een filter moeten zijn waar ik eventueel een zonsverduistering mee zou kunnen fotograferen.
    een glas van en lasbril geeft een vuile vettig groene zon en vind ikzelf niet acceptabel

  • #2
    Re: filters

    Oorspronkelijk geplaatst door jackwhiskey Bekijk bericht
    wie kan me helpen welke filter, eventueel van cokin, ik kan gebruiken om de zon te fotograferen?
    er zullen er wel verschillende bestaan maar het zou eigenlijk een filter moeten zijn waar ik eventueel een zonsverduistering mee zou kunnen fotograferen.
    een glas van en lasbril geeft een vuile vettig groene zon en vind ikzelf niet acceptabel
    Neutral density.
    Welke weet ik niet aangezien ik ze niet gebruik en dus ook niet weet met welke sterkte je de zon een beetje normaal op de foto krijgt.

    Weet wel dat de zon niets anders is dan licht en dat in het gunstigste geval je een wit rondje hebt op een zwarte hemel.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: filters

      Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
      Weet wel dat de zon niets anders is dan licht en dat in het gunstigste geval je een wit rondje hebt op een zwarte hemel.
      Greetz rich
      Ik denk dat TS (gedeeltelijke) zonsverduisteringen vast zou willen leggen?

      ND filters inderdaad... hele donkere. Hoe donker weet ik niet, geen ervaring mee. Maar ik vermoed dat je meerdere ND filters zult moeten combineren....
      www.indetailfotografie.nl

      Comment

      Working...
      X