Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

    Ik wil mij een aantal Pocketwizards aanschaffen om mijn speedlite's aan te sturen op verplaatsing.
    Maar hierbij stel ik mij enkele vragen.
    Als je bijvoorbeeld bij konijnenberg een pocketwizard plus II koopt, dan is dat dus 1 zender/ontvanger voor +-200 euro, of zit ik hier fout ?
    Dus als ik mijn 2 speedlite's (580ex en 580exII(hij is er wel nog niet, maar komt eraan)) wil aansturen heb ik eigenlijk 3 pocketwizard plus II zender/ontvangers nodig? Of is het ook mogelijk om 2 pocketwizard plus II toestellen te kopen en mijn 2e speedlite door middel van infrarood aan te laten sturen door de eerste flits ?

    alvast bedankt, want ik kom er niet meer aan uit !
    1DX

  • #2
    Re: Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

    Waarom wil je pocket wizard's? Omdat ze zo betrouwbaar zijn, toch?
    Vind het dan beetje gek dat je dan nog een flits gaat aansturen met IR, maar in principe kan je volgens mij de tweede dan laten meeflitsen (ingebouwd of met slavevoetje)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

      ja, idd om de betrouwbaarheid, maar ben een student, en het is een serieuze kost als je 3 pocketwizards moet kopen.
      1DX

      Comment


      • #4
        Re: Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

        Zijn de ebaytriggers geen (al dan niet voorlopig) alternatief
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

          Koop ze bij studio 73 of foto Rubens.
          Kan je ze in sets kopen.

          Ik heb er 4 gekocht voor € 699,00
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

          Comment


          • #6
            Re: Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

            Oorspronkelijk geplaatst door scottusa Bekijk bericht
            ja, idd om de betrouwbaarheid, maar ben een student, en het is een serieuze kost als je 3 pocketwizards moet kopen.
            Heb je al enige ervaring met zo'n dingen ? Heb je alle voor- en nadelen en alle features afgewogen tegen de prijzen ?

            Spreek anders zeker eens af met een "strobist" uit je buurt en probeer de verschillende mogelijkheden te testen.

            Ik vind de PW's bangelijk goed ... maar gewoon veel te duur voor mijn budget. Langs de andere kant kan ik me niet herinneren dat mijn e-bay triggers me ooit in de steek hebben gelaten.

            Greetz,
            TravelToy
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment


            • #7
              Re: Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

              ik snap niet wat er zo hot is aan pocket wizards

              triggers zijn voor mij de vervanging van de kabel, dan kom je toch veel goedkoper uit met ebay triggers of elinchrom's skyports

              omdat deze van 500m aangestuurd kunnen worden?
              wie gebruikt dat?

              en verschillende kanalen, dat hebben toch alle triggers

              +- 200 euro per flitser, jezus dat is de helft van de prijs van een degelijke flitser

              wat mis ik hier?
              Fuji XPRO1

              Comment


              • #8
                Re: Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

                Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                ik snap niet wat er zo hot is aan pocket wizards

                triggers zijn voor mij de vervanging van de kabel, dan kom je toch veel goedkoper uit met ebay triggers of elinchrom's skyports

                omdat deze van 500m aangestuurd kunnen worden?
                wie gebruikt dat?

                en verschillende kanalen, dat hebben toch alle triggers

                +- 200 euro per flitser, jezus dat is de helft van de prijs van een degelijke flitser

                wat mis ik hier?
                Het feit dat de PW's net wat meer kunnen dan alleen maar een flash triggeren ;-) Je kan met behulp van PW's ook kameras op afstand gaan triggeren bijvoorbeeld.

                En betrouwbaarheid en range kunnen wel eens een probleem vormen in omgevingen met veel storingen zoals in fabrieken.

                Dus ... bottom line ... PW's hebben voordelen tov van de e-bay of andere dingen, MAAR je moet die afwegen tegen de kost en nagaan of je ze ook echt nodig hebt.

                Greetz,
                TravelToy
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment


                • #9
                  Re: Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

                  Ik gebruik nu al +/- 1,5jaar dezelfde cactus-triggers en ben er ontzettend tevreden over. De dag dat ik tijdens mijn shoots problemen begin te ervaren met die dingen schakel ik over naar pw's maar voorlopig is het nog niet nodig.

                  Pw's zijn beter, betrouwbaarder, robuster ... maar duurder.
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Ik gebruik nu al +/- 1,5jaar dezelfde cactus-triggers en ben er ontzettend tevreden over. De dag dat ik tijdens mijn shoots problemen begin te ervaren met die dingen schakel ik over naar pw's maar voorlopig is het nog niet nodig.

                    Pw's zijn beter, betrouwbaarder, robuster ... maar duurder.
                    Ik kreeg op het einde vooral problemen met grotere afstanden en dan meer bepaald als je die triggers achter een muur plaatste of bijvoorbeeld achter een boom.
                    De helft van de tijd triggerde het ding niet.

                    Voor de rest prima spul hoor, maar ik heb ze ondertussen verkocht en overgestapt op de PW's... Geen zorgen, geen misfires.... Kortom een tevreden gebruiker.
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

                      nuja, ik heb ebay triggers, en ze laten me te vaak in de steek. ik ben een sportfotograaf (motorcross en mountainbike) en ze moeten gewoon heel snel achter elkaar kunnen reageren en dat doen ze niet (aan mijn flits hangt een accupakket dus het ligt niet aan de oplaadtijd). En daarom dat ik Pocket Wizards aant overwegen ben.
                      1DX

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

                        Als je sportfotograaf bent in openlucht en je gaat PW's gebruiken voor je flitsers dan heb je per flits er eentje nodig + 1 op de camera. (IR werkt niet zo denderend in heldere zonlicht.

                        Bij sportmanifestaties moet je wel uitkijken of er niet meer PW gebruikers in de buurt zijn, anders gaan die jou flitsers meetriggeren als je op hetzelfde kanaal zit en sommige hebben hun PW's gewoon op ALL staan.

                        Voor deze situaties zijn de Multimaxen gemaakt.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pocket Wizard, enkele onduidelijkheden

                          @TS
                          Ik zou eerst na de aanschaf van je 580EX gaan testen via IR.
                          Dat zit er al op en kost niets.
                          En mij heeft het verbaast (in positieve zin) dat het bereik zo goed is. Ik heb dan wel geen 2x een 580 maar een 420 en 580. Maar ook uitzicht of niet direct op elkaar gericht pakt hij probleemloos de flits mee op. Dit is dan wel binnen.

                          Bevalt dat niet dan zou ik een cactus set adviseren. Of wachten op de Radiopoppers jr, die zouden volgens mij ETTL wireless ondersteunen. Dat doet de cactus niet en dat betekend alles handmatig gaan instellen. En dan had je net zo goed een el-cheapo flitser kunnen kopen (Vivitar, of oude Nikon).

                          Comment

                          Working...
                          X