Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

    Lowepro zal binnekort ook twee nieuwe modellen op de markt brengen:
    Flipside 400 AW
    Slingshot 350 AW
    Mvg Tim

    Comment


    • #17
      Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?


      Hier dan in het groot , en mijn excuses omdat het een beetje offtopic is , en dus geen slingshot is.
      Ik wil hierwel bij aantonen , dat het geen dure tas moet zijn om veel te kunnen opbergen.
      Groeten ,

      Rohnny
      Groeten , VDSDigit@l

      Comment


      • #18
        Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

        'k betwijfel het, misschien wel als je de meeste tussenschotten er uit haalt. Het grootste probleem zal die 80-200 zijn.

        Vorig weekend nog gaan fotograferen (festivalleke) met: Slingshot 200 AW en Micro Trekker AW. De Micro Trekker bleef in de koffer, en per optreden vulde ik de Slingshot indien nodig met ander materiaal. Mijn sigma 70-200/2.8 (vergelijkbaar met de 80-200) kon er niet in op de body (d200 + grip), wel los.
        Op m'n body stond meestal de Tamron 17-50/2.8 ( tikkeltje kleiner dan jouw standaardzoom). Zonder de tele kon ik er nog een 50/1.4 en een 85/1.8 in kwijt, en nog ruimte voor een soortgelijke kleine lens.
        Misschien een afzonderlijke lenskoker voor die 80-200?

        Comment


        • #19
          Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

          ik zou opteren om direct toch voor de 300 te gaan. ik heb zelf enkele maanden met 200 gelopen en die is vlug te klein. bovendien heeft de 300 versie een stevigere halsband en ook de buikgordel is veel steviger dan bij de 200 die niet veel voorstelt. Enkel de indeling heb ik aangepast bij de 200 en 300 zodat ik tijdens het slingen ook de lenzen kan grijpen maw vertikaal indelen ipv horizontaal. nu steek er 1 d80 met grip in, 18-135m, 70-300m, 10-20m, 50 mm , 105 mm, 2 filters en tal van prutskes.

          nu ik stappen , toestel uithalen en zelf lenzen wisselen en slingenshotten

          foto van Rohnny is volgens mij de microtrekker aw
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #20
            Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

            De Slingshot 200 AW is een onopvallende tas waar toch verbazend veel in kan
            Het belangrijkste nadeel vind ik, na 1,5 jaar gebruik, dat het meeste gewicht op de rechterschouder rust
            Meer dan 4 kg steek ik er niet in, anders begint het op de duur pijn te doen

            Comment


            • #21
              Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

              Die slingshot 200 is een mooie tas voor wanneer je niet alles nodig hebt of mee wilt nemen. De lijst met lenzen die je opnoemt is teveel voor een slingshot 200. Dan zul je toch echt voor een 300 moeten gaan, of voor een alternatief.
              Ik heb onlangs een slingshot 200AW aangeschaft. Ik heb welliswaar geen nikon, maar wellicht heb je een idee van wat en hoe.
              Ik gebruik de volgende combinaties:
              EOS 1Dmk3 met 2 lenzen van het formaat 24-70L of kleiner: een aangekoppeld en een los erbij. Dan is er nog plaats voor objectief van het formaat 50mm.
              Onlangs heb ik een 70-200L 2,8 in de tas gestopt, samen met de camera en aangekoppelde 17-40L. Dat gaat nèt.
              Nadeel van deze tas kan het draagcomfort zijn, als je teveel meeneemt. Meer dan een kilo of 5 wordt teveel als je er lang mee rondloopt. Dat zou ook met de 300AW een rol kunnen spelen, hoewel die een heupbandje heeft (de 200AW niet)

              Nogmaals: de slingshot 200AW zie ik en gebruik is als een klein gemakkelijk, licht en snel tasje voor de camera en een aangekoppelde lens, met eventueel maximaal een tweede objectief, in de dagelijkse rondgang en voor concerten. In de nabije toekomst zal er uitsluitend een 1Dmk3 met 35L en een 135L in gebruikt gaan worden.
              Je moet de tas niet gebruiken voor alle materialen. Daarvoor is die niet geschikt en zal het uitlopen op een spijtige miskoop.

              Je komt uit de buurt van Eindhoven, niet? Daar kun je het wel ergens komen uitproberen. Ik heb dat zelf gewoon in de winkel gedaan.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

              Comment


              • #22
                Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

                Ik heb een dagje rondgelopen met de 200AW en heb uiteindelijk de 300AW gekocht. Waarom ? Een D200 mèt 70-200 VR gaat niet in de 200AW. Niet dat ik (momenteel) zo rijk ben, maar ik heb de tas "op de groei" gekocht.
                Ik gebruik de tas ook om mijn materiaal te vervoeren als ik op vakantie ga. Ter plekke kan je de overbodige prullen eruit halen.
                Voordeel 300 vs 200 : groter , maar ook de heupriem ! Groot verschil met de 200 die het met een stom riempje moet doen. Ik ga ook met de 300 sporten (skiën, skaten, fietsen) en dat scheelt qua bewegingsvrijheid met de 200 !
                Nadeel : 300 is beduider zwaarder maar de heupriem vangt veel op.

                Moeilijk he

                Tjerri

                ps. Voor de prijs moet ge het niet laten.

                Comment


                • #23
                  Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

                  Nog even een aanvulling met wat beeldmateriaal.





                  Dit is een aangename combinatie die niet tè zwaar is of wordt.








                  Deze combinatie is te doen, maar wordt na een paar uur wel erg zwaar vanwege de manier van dragen van een slingshot.
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

                    Bedankt voor alle duidelijke reacties en Azhrarn voor de duidelijke foto's.

                    Gr Kees
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #25
                      Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

                      Als ik jou was zou ik eerder voor een Lowepro Fastpack gaan (type 200, 250 of 350). Die hebben dezelfde soort indeling als de Slingshots alleen dan met twee draagbanden en da's dus véél comfortabeler...

                      Ik heb zelf een Naneu Pro Echo. Deze tas heb ik dagelijks mee (in de auto en op 't kantoor onder m'n bureau) en hierin draag ik een 40D met grip, een 100mm macro, 70-200 f4, Tamron 17-50 f2.8 & 430EX flitser. Nu heeft deze tas ook één draagband. Zo voor 't dagelijk meenemen van mijn apparatuur bevalt deze me wel maar wanneer ik 'em op de rug heb om een stuk te lopen krijg ik binnen een half uur al pijn in de schouder van het gewicht. 't Zal wel de laatste tas met één draagband zijn die ik heb gekocht.....
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Als ik jou was zou ik eerder voor een Lowepro Fastpack gaan (type 200, 250 of 350). Die hebben dezelfde soort indeling als de Slingshots alleen dan met twee draagbanden en da's dus véél comfortabeler...
                        Dat is waar. Bij mijn keuze heb ik deze ook mee laten wegen. Het was wel opvallend dat de Fastpack 200 (of was het 250?) minder goed met de hierboven weergegeven combinatie camera en lenzen om kon gaan dan de slingshot. En dat terwijl het formaat tas ongeveer hetzelfde was.

                        Dat laat wel weer zien dat het raadzaam is om een tas niet blindelings te kopen maar na het passen van alle apparatuur die je mee wilt nemen. Alleen dan kom je tot een goede koop. en zelfs dan kan het achteraf nog tegenvallen.
                        meer over mijn fotografie is te vinden op
                        http://www.nandoonline.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

                          300AW besteld bij www.geheugenkaart.be

                          Gr Kees
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment


                          • #28
                            Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

                            Hey,
                            Ik zie dat je al een Slingshot 300 besteld hebt ,
                            Toch wou ik je dit nog even meegeven,
                            Bij mijn 200 gaat het volgende in; D2H + 12-24 + 100mm macro + 30 1.4 + 50 1.8 + SB800 + SU800 en nog enkele accessoires,

                            Kijk ook eens hier; http://www.cambags.com/
                            Boven staat een link naar slingshot reviews, bij de 200/D70 moet je eens kijken bij review 1 en 3, hieruit concludeer ik dat jouw combinatie ongeveer wel zou lukken,

                            Natuurlijk staan er ook reviews over andere cameras en ook met de 300,

                            Nog veel plezier ervan,

                            Vriendelijke groeten
                            Tim

                            Comment


                            • #29
                              Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

                              Ik heb ook die 200AW slingshot maar de volgende wordt zeker een volwaardige rugzak. Die ene band gaat snel pijn doen bij stappen.
                              Zoals je hierboven al kon zien je kan er wat in kwijt. Ik vind het spijtig dat je geen extra band kan aanklikken om het gewicht te verdelen bij wandeltochtjes misschien bij de volgende versie.
                              Canon 40D + EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM + EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - EF 50mm 1.8 II + 420 EX
                              Powershot G3

                              Comment


                              • #30
                                Re: Past het in een Lowepro Slingshot 200 AW?

                                Oorspronkelijk geplaatst door hoplahoi Bekijk bericht
                                Ik heb ook die 200AW slingshot maar de volgende wordt zeker een volwaardige rugzak. Die ene band gaat snel pijn doen bij stappen.
                                Zoals je hierboven al kon zien je kan er wat in kwijt. Ik vind het spijtig dat je geen extra band kan aanklikken om het gewicht te verdelen bij wandeltochtjes misschien bij de volgende versie.
                                Ik merk dat de meesten een slingshot als volwaardige tas lijken te gebruiken: "als al mijn materiaal en meer er maar in past"
                                Deze tas is eigenlijk een schoudertas die eenvoudiger uit de weg blijft hangen doordat deze verder op de rug geplaatst kan worden. De slingshot moet je gebruiken als extra tas voor wanneer je weinig mee wilt nemen en confortabel wilt blijven: dat betekent een camera, een extra lens en eventueel een flitser of andere accessoire. Dan blijft het confortabel, ook na langer dragen.

                                Wil je veel kwijt en veel gewicht meenemen (meer dan 5kg) kies dan voor een volwaardige rugzak met een goede heupband die het gross van het gewicht zal gaan ondersteunen.
                                meer over mijn fotografie is te vinden op
                                http://www.nandoonline.com

                                Comment

                                Working...
                                X