Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Merken - types => Panoheads

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Merken - types => Panoheads

Beste fotoliefhebbers,

de laatste tijd heb ik me serieus zitten verdiepen in panorama fotografie en hdr en ik dacht dat eht wel eens tijd zou worden een stapje verder te gaan en me een panohead aan te schaffen.

Zijn er mensen die ervaring (goed/slecht) hebben met een bepaald type?
    Eén van de meest evidentere keuzes zijn de Manfrotto panoheads, maar die kosten al gauw 300 euro en meer (500 euro voor een full spherical).
    Dat heb ik er misschien wel voor over, maar eerst even de markt wat aftasten...

Heb een D300 en voorlopig alleen een 18-200mm (Nikkor) lens.

Groeten!
    Wim.

Re: Merken - types => Panoheads

Ik ben erg tevreden over mijn NodalNinja, ik heb hem in de US gekocht en met de vakantie meegenomen, dat scheelde een berg. Hij is alleen geschikt voor camera's zonder grip.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb een Nodal Ninja 3 MKII, rechtstreeks besteld op hun website (want in Europa een stuk duurder). Nog niet veel mee gewerkt, maar is kwaliteitsvol gemaakt en een stuk goedkoper dan gelijkaardige Manfrottokoppen, etc.
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Ik gebruik de Nodal Ninja 5L.
        Deze is wel te gebruiken met camera's inclusief grip. Vanwege de lange armen ook geschikt voor "grotere" objectieven.

Comment

Ik heb een KingPano, en die doet het voorlopig voor mij

Peter

Comment

Deze heb ik ook op het oog, is die makkelijk en nauwkeurig in te stellen (de Manfrotto's hebben zo van die micro-adjustment wieltjes geloof ik om heel precies bij te stellen), en sterk genoeg om een serieuze SRL (D300) aan op te hangen?

Oja, kan je met deze de nadir en zenith fotograferen?

Bedankt voor de hulp.

Oorspronkelijk geplaatst door Quaoar Bekijk bericht
            Ik gebruik de Nodal Ninja 5L.
            Deze is wel te gebruiken met camera's inclusief grip. Vanwege de lange armen ook geschikt voor "grotere" objectieven.

Comment

Nog een bijkomend vraagje...
              Staat heel de panohead dan nog op een ballhead ofzo?
              Lijkt me dat je al een aardig statief en ballhoofd nodig hebt om en het gewicht van de panokop en dat van de camera en lens te dragen...

Comment

NodalNinja staat op mijn 3-weg kop, maar weegt 'vrijwel' niks.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Thanks iedereen voor de hulp, na nog wat research op het net denk ik dat ik met een nodal ninja 5 prijs/kwaliteit een goed zet zal doen. Bedankt!

Comment

Working...
                  X