Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen in donker pand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitsen in donker pand

Hallo,

Ik heb dus vandaag een verlaten pand gevonden, iets waar ik al een tijdje naar op zoek ben om samen met mijn vriendin een paar foto's te nemen.
    Mijn uitrusting bestaat enkel uit men D80 en 1 SB800.
    Maar mijn probleem is nu het volgende:
    Het is een redelijk donker pand en ik slaag er maar niet in om de achtergrond ook te belichten, 'k heb men SB800 al op remote gezet maar die reageert niet op men ingebouwde flitser. Wat doe ik verkeerd?
    Of hoe moet ik dit aan boord leggen om mijn model toch mooi te laten uitkomen en toch een mooie achtergrond te verkrijgen?

grtz,

Robby
    Nikon D300s

\o/

Re: Flitsen in donker pand

Ofwel zet je de SB800 in SU-4 mode en dan zal die slaven op ontlading van een andere flits, maar ik denk dat een D80 ook z'n ingebouwde flits op 'commander mode' kan zetten en zo de SB800 aansturen (betere oplossing door de CLS functionaliteit)
    Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Je moet ook je camera op commander zetten. Één flits voor 2 onderwerp goed belichten gaat niet: achtergrond goed belicht->vriendin overbelicht.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

RTFM ? ;-)
        Ik heb thuis een D80 + SB-600. De SB-600 gaat zelfs automatisch in remote mode als je'm aanzet zonder dat hij verbonden is -- geloof ik.

In je "custom settings" moet je naar menu item "internal flash", ik geloof # 22. Daar kies je ipv "TTL" voor de commander mode. Daar kan je zowel je flits als je "eerste groep" instellen.

Tot zover het technische. Qua belichting denk ik dat je verplicht zal zijn om je model te belichten met je interne flash, en de SB800 ergens te plaatsen waar hij de kamer zoveel mogelijk verlicht.
        Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
        Flickr album Homepage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
          RTFM ? ;-)
          Ik heb thuis een D80 + SB-600. De SB-600 gaat zelfs automatisch in remote mode als je'm aanzet zonder dat hij verbonden is -- geloof ik.
          inderdaad RFTM.....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
          X