Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SonyA700+grip en statief probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SonyA700+grip en statief probleem

    Ik heb een vraag over de combinatie: Sony A700=Grip+ Sigma 170-500 & Manfrotto 055MF3+488RC0.

    Als ik de quickrelease-plate aan de gondel van de Sigma 170-500mm schroef, vervolgens de lens aan de camera bevestig,
    en daarna de quick-realese-plate in het balhoofd wil klikken, past het niet, de camera(althans de grip) komt dan tegen het balhoofd aan.

    Is hier een oplossing voor? Een "langere" plaat die er voor zorgt dat de camera+ lens iets verder naar achteren komt te zitten. (t.o.v. het balhoofd).

    Ter verduidelijking heb ik wat foto's gemaakt van de combinatie.

    Bij foto1 is duidelijk te zien dat de release plate erg dicht op de grip zit.
    Bij foto2,3 en 4 is te zien dat de grip tegen het balhoofd-gedeelte komt.

    Ik zie de reacties met belangstelling tegemoet.






  • #2
    Re: SonyA700+grip en statief probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan v B Bekijk bericht
    Ik heb een vraag over de combinatie: Sony A700=Grip+ Sigma 170-500 & Manfrotto 055MF3+488RC0.

    Als ik de quickrelease-plate aan de gondel van de Sigma 170-500mm schroef, vervolgens de lens aan de camera bevestig,
    en daarna de quick-realese-plate in het balhoofd wil klikken, past het niet, de camera(althans de grip) komt dan tegen het balhoofd aan.

    Is hier een oplossing voor? Een "langere" plaat die er voor zorgt dat de camera+ lens iets verder naar achteren komt te zitten. (t.o.v. het balhoofd).

    Ter verduidelijking heb ik wat foto's gemaakt van de combinatie.

    Bij foto1 is duidelijk te zien dat de release plate erg dicht op de grip zit.
    Bij foto2,3 en 4 is te zien dat de grip tegen het balhoofd-gedeelte komt.

    Ik zie de reacties met belangstelling tegemoet.
    Ik zie niet in hoe je een langere plaat kan monteren zonder dat de stabiliteit in het gedrang komt. Arca Swiss materiaal zou hier duidelijk een uitkomst bieden omdat je zo'n plaat voor en achteruit kan schuiven in de klem terwijl dit niet kan met deze Manfrotto snelkoppelling.

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: SonyA700+grip en statief probleem

      Of de grip er af halen die duidelijk in de weg zit.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: SonyA700+grip en statief probleem

        Oplossing: grip eraf.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: SonyA700+grip en statief probleem

          Dat zit er inderdaad dicht bij, mij lijkt het alsof de lensbeugel nogal ver naar achter staat.
          Die lens zal met andere body's ook wel problemen kunnen geven.
          Staat die beugel bij andere objectieven ook zo ver naar achter? Is er in de lensbeugel maar een bevestiging of zit er verder naar voor ook nog een? (eventueel zelf een boren en schroefdraad er in tappen)
          Grip er af lijkt mij geen oplossing want als de grip er af is en je draait de camera 90 graden zit de grip van de body er dan ook niet zo goed als tegen.
          Last edited by Sus; 20 juli 2008, 22:36.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: SonyA700+grip en statief probleem

            Ofwel eerst beugel op statief en dan kijken of je A700 er toch niet ingaat ofwel grip eraf.

            Als je 90° draait zal je grip nog wel bruikbaar zijn en op je statief kunnen. M.a.w. het zal wel gaan in de positie dat je hem nodig hebt.

            Je hebt trouwens de vrij grote plaatjes, maar ook met rechthoekige van Manfrotto (200.. reeks) zal je in een aantal gevallen problemen hebben met de statiefkop zelf.

            mvg

            Alain

            Comment

            Working...
            X