Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slow sync + EX580 II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• slow sync + EX580 II

Hoi,

Heb me onlangs een 580EX II gekocht voor mijn 40D. Hij heeft er ondertussen al wat werk op zitten, en de resultaten bevallen mij wel. Met de hulp van de manual (en het feit dat er ook veel instellingen op de camera veranderd kunnen worden) heb ik al wat functies onder de knie.

Nu is er één functie die ik niet vind; slow sync! Niet dat deze functie zo ontzettend belangrijk is, maar ze zou soms toch handig zijn. Is deze functie er wel degelijk op de 40D+580EX II, of moet ik dit dan manueel instellen via de shutter priority? Zo ja, heeft er iemand hier al ervaring mee en hoe stel ik in?

Greetz,
    Last edited by pieternlt; 22 juli 2008, 08:40.
    www.fotopie.be
    Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Re: slow sync + EX580 II

achterzijde flitser...Bovenste rij knopjes...derde knopje van links...die indrukken (2x) totdat je het "vooruitspoelen" pictogrammetje (3 pijltjes achterelkaar) in display ziet.

Comment

Is dat niet om te flitsen op het tweede sluitergordijn?

Ik kan deze functie niet vinden, al zou ik het echt raar vinden moest ze onbestaande zijn. Indien de functie er echt niet is:

Welke instellingen gebruiken jullie om slow sync na te bootsen?
      Vb; bij kaarslicht, sfeerlicht, concerten?

greetz,
      www.fotopie.be
      Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Als je op Av of Tv schiet, dan heb je toch automatisch slow sync (indien het donker genoeg is). Op deze modus belicht je flash het onderwerp, en het diafragma + sluitersnelheid de achtergrond. Of beter nog, gebruik je flash op de M-stand, dan kan je alles instellen zoals je zelf wil.
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Met de sluitertijd bepaal je de achtergrond, dat klopt, maar het diafragma speelt wel een rol in het flitslicht. Als je manueel flitst, dien je daar rekening mee te houden.

Toch best je histogram checken, of nog beter: je overbelichtingswaarschuwing.

Dave
          pixelpusher

Comment

Allereerst de beste wensen.

Ben nog een amateurtje op het vlak van fotografie en heb sinds een dikke maand een pana FZ150 in mijn bezit.
            Heb mij verleden week een externe flits gekocht en na veel experimenteren en opzoeken ook op het begrip slow sync gekomen.
            Nu wil ik dat natuurlijk ook testen, volgens de gegevens van men camera die ik hier en daar op het internet tegenkom zou de FZ150 ook deze functie hebben.
            Alleen vind ik het nergens terug en ook niet in men gebruikershandleiding.
            Iemand die me hier mee kan helpen, of zijn er nog andere benamingen voor?

Alvast dank bij voorbaat

Comment

Niemand die hier een antwoord voor weet?
              Moet ik hier een ander topic voor aanmaken?

Comment

'slow sync' is geen technische feature in tegenstelling tot high speed sync. Slow sync verwijst gewoon naar het gebruik van flitser + lange sluitertijd. Dus gewoon manueel of in tv mode fotos nemen met lange sluitertijd en je flits aanzetten. Werkt in principe enkel in donkere omstandigheden. Overdag zou ook wel lukken mits je de juiste apparatuur hebt, maar daar zie ik het nut niet van in.

Comment

Ow, dus ik was iets aaan het zoeken wat er eigenlijk niet is. Ga ik vandaag eens testen dan.
                  mercikes

Comment

Ben het toevallig ook aan het uitpluizen.

Op de volgende pagina vind je veel: Klik

Vervolgens dacht ik ook altijd dat flitsen op het 2e gordijn juist was om in donkere situaties te gebruiken. Dit omdat omdat de flits pas afgaat vlak voor het sluiten van de sluiter en er zo ook meer omgevingslicht op de sensor valt. Dus zou men dan een betere verhouding tussen het omgevingslicht en flitslicht moeten krijgen wat men met slow sync ook wil doen.

Klik
                    Last edited by eos550; 18 maart 2012, 09:12.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

Comment

Working...
                    X