Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

negatieven scannen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• negatieven scannen

Is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is negatieven te scannen en dan met photoshop te bewerken?
    Wij hebben hier nog 1300 foto's en negatieven liggen van een reis naar Nieuw Zeeland en ik zou die graag op PC zetten en dan eventueel bewerken.
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Re: negatieven scannen

Tuurlijk - waarom zou dat niet kunnen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
      Tuurlijk - waarom zou dat niet kunnen?
      Met welk merk van scanner?

Comment

Is perfect mogelijk, en zelfs op twee manieren. De eerste, vaak gebruikte om snel te werken, is de foto's laten afprinten (op 10-15 bv) en die dan later inscannen. Maar de kwaliteit is hier vaak minder.
        Een betere manier is de negatieven rechtstreeks scannen, dit kan je laten doen maar als je een bepaalde kwaliteit vraagt zal het duur worden. Als het is om op computer (digitale portfolio en web) te gebruiken en zelfs tot a4 zijn er scanners op de markt die niet duur hoeven te zijn maar toch mooie resultaten geven. (epson heeft er bv een paar) Als je naar betere kwaliteit wil gaan moet je naar bv een Nikon Coolscan gaan.

Na het inscannen van de foto's kun je ze nog zoveel bewerken met photoshop als je wil (natuurlijk moet de scan goed gemaakt worden, te hard scannen bv kan je niet herstellen in PS, dat zal een nieuwe scan betekenen).

Comment

Ik heb een CanoScan-4400F en daarmee lukt dat aardig

Comment

bedankt voor de reaktie's
            De foto's zelf hebben we al en die kan ik met onze scanner (canon MP600) perfekt inscannen.
            Maar ik denk dat de negatieven in scannen een beter resultaat geeft en eventueel te bewerken zijn.
            Of zie ik dat verkeerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danyboy Bekijk bericht
              Ik ben eens gaan kijken op de site van Canon.
              Knap machientje
              Ik zal de prijs eens opzoeken,zal ook knap zijn denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                bedankt voor de reaktie's
                De foto's zelf hebben we al en die kan ik met onze scanner (canon MP600) perfekt inscannen.
                Maar ik denk dat de negatieven in scannen een beter resultaat geeft en eventueel te bewerken zijn.
                Of zie ik dat verkeerd?
                Idd, na het scannen van negatieven is de speelruimte in photoshop voor bewerking veel groter. Bij het scannen zelf kan je al veel doen (spelen met curves voor bv licht/donker, hard/zcht etc..) Als je eenmaal een vrij neutrale scan hebt gemaakt kan je het beeld volledig naar je hand zetten in PS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cash Bekijk bericht
                  Idd, na het scannen van negatieven is de speelruimte in photoshop voor bewerking veel groter. Bij het scannen zelf kan je al veel doen (spelen met curves voor bv licht/donker, hard/zcht etc..) Als je eenmaal een vrij neutrale scan hebt gemaakt kan je het beeld volledig naar je hand zetten in PS.
                  Ik ga hier op BD nog echt slim worden zo

bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danyboy Bekijk bericht

zeg de 8800F mag er ook zijn.
                    Ook een vree machien en de prijzen vallen nog mee als je weet dat wij destijds (2000) voor het ontwikkelen van de foto's iets meer dan tienduizend frank kwijt waren.

Comment

Ik ben eens gaan kijken op de site van Canon.
                      Knap machientje
                      Ik zal de prijs eens opzoeken,zal ook knap zijn denk ik
                      Inderdaad, de topscanners zijn niet goedkoop (maar merkelijk beter dan de goedkopere versie's).
                      Maar net omdat het degelijk scannen van filmateriaal een pak werk is - velen beginnen eraan, maar houden niet vol - worden er regelmatig smetteloze filmscanners op de tweedehandsmarkt aangeboden. Er zijn interessante koopjes te doen...
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is negatieven te scannen en dan met photoshop te bewerken?
                        Wij hebben hier nog 1300 foto's en negatieven liggen van een reis naar Nieuw Zeeland en ik zou die graag op PC zetten en dan eventueel bewerken.
                        Reken minimaal op 1300 x 15 minuten aan tijd voor het scannen en bewerken van uw foto's.

Comment

Nikon LS-50 is eveneens zeer goed met negatieven.
                          Maar zoals vermeld een zeer tijdrovende bezigheid (4 minuten per scan zonder bewerking).
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Nogmaals bedankt iedereen voor de reaktie's

Als ik dat zo lees kan ik er nog van genieten als ik op pensioen ga,vijftien minuten per foto
                            We hebben ook nog een pak negatieven van andere reizen liggen.
                            Ik ga de tweedehands markt eens afschuimen,wie weet.

groeten

Ronald

Comment

Kijk dan ook eens naar de HP Scanjet G4050, ook zeer geschikt voor het inscannen van dia's en negatieven en verkozen tot beste scanner van 2007 door TIPA en in dezelfde prijsklasse als de Canon 8800F.

Greetz RichKE.
                              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Working...
                              X