Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

    Hallo,

    Bestelde onlangs een Manfrotto 055CLB, voorlopig zonder balhoofd.
    Ben nog aan het twijfelen welk balhoofd met snelkoppeling ik zou bestellen voor m'n 40D+Sigma 50-500.

    Iemand zei me zeker geen type 484-rc2 te nemen, dit is een klein balhoofd en niet geschikt voor zware lenzen.
    De 490 zou wel goed zijn, ook de 486MGRC3 zou geschikt zijn voor telelenzen (zie hieronder).

    Link


    [Mod]

    Een foto niet door jezelf genomen horen achter een linkje, gelieve eerst de forumregels te lezen

    Soeki Wan

    Moderator




    Zijn er nog andere stevige balhoofden met snelkoppeling voor telelenzen (evt iets goedkoper) ?
    Evt andere merken die erop passen ook goed

    Alvast bedankt!
    Mvg,
    SoulPhotography
    Last edited by Soeki Wan; 13 juli 2008, 09:40.

  • #2
    Re: Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

    ben je daar nu al terug?
    alle antwoorden zijn al gegeven in het topic van innovator ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

      Je bent in overtreding, ik neem niet aan dat die foto door jouzelf is gemaakt, ofwel inno.. sorry, SoulPhotography?

      Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #4
        Re: Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

        @mm (of Mr.Hyde)

        Topic van innovator gaat over Velbon Sherpa Pro CF730 vs Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2, niet over de 055CLB als ik goed kan lezen ???

        Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        ben je daar nu al terug?
        alle antwoorden zijn al gegeven in het topic van innovator ...

        mm
        @ Jeckyll

        Welke zever verkoop jij eigenlijk, overtreding? Hoe kan ik deze foto zelf genomen hebben al ik één zoek en staat geen copyright op, dus waarom het forum verzieken met zulke opmerkingen?
        Je moet het van je Belgische collega's hebben... en je ziet er niet te fris meer uit op je foto moet ik zeggen Dr Jeckyll

        Link


        [Mod]

        Een foto niet door jezelf genomen horen achter een linkje, gelieve eerst de forumregels te lezen

        Soeki Wan

        Moderator



        T'is nog niet erg genoeg met de communautaire kwestie tussen Vlamingen & Walen van 15/7, gaan de Vlamingen nu ook al onder elkaar beginnen?
        Als het zo zit zal iedereen in de toekomst onderling PM's naar onze BD-vrienden die ons willen helpen, de rest moet het dan niet weten, is dit de bedoeling van een forum?

        Als iedereen zo reageert gaat er niets meer gepost worden op dit forum, het zou heel jammer zijn moest dit superforum verdwijnen door die enkele "rotte appels".
        Ik zie het heel dikwijls als er nieuwe mensen voor het eerst een vraag stellen dat ze al direct irriterende opmerkingen krijgen ipv een oplossing, help die mensen dan toch of doe de forumleden een plezier en reageer niet. Ga liever fotos trekken uit verveling

        Nu back 2 topic, er staat geen enkele info over soorten geschikte balhoofden voor mijn 055CLB betreffende het topic dat u aanhaalt.
        Ik zoek het zelf wel uit in het UK fotoforum. Cheers Jeckyll & MM Hyde aka "Flemish mates"
        Last edited by Soeki Wan; 13 juli 2008, 09:41.

        Comment


        • #5
          Re: Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

          Oorspronkelijk geplaatst door SoulPhotography Bekijk bericht
          @mm
          Topic van innovator gaat over Velbon Sherpa Pro CF730 vs Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2, niet over de 055CLB als ik goed kan lezen ???
          zoveel verschil is er niet tss die twee, en de info in dat topic (en ...tig andere over statieven koppen en tele's) is heel erg relevant voor je vraag.
          beetje leren zoeken kan nooit geen kwaad, toch?

          en wat betreft de overtreding die dr.jeckyll aanhaalt: lees de forumregels!
          daar staat heel erg duidelijk in dat het op BD niét wordt ge-apprecieerd foto's te posten die jezelf (jij dus) niet hebt genomen, © of niet.
          zelfs een (cc), hoewel de auteur daarvan wél toelaat dat ze geplaatst wordt.

          en wat de innovator<>soulphotography betreft:
          in een eerdere post had jijzelf (SoulPhotography) ondertekend met "Innovator".
          geef toe, een mens zou voor minder gaan twijfelen.

          mm

          Nu back 2 topic, er staat geen enkele info over soorten geschikte balhoofden voor mijn 055CLB betreffende het topic dat u aanhaalt.
          denk je?
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

            Er staat ook heel duidelijk dat je het forum niet moet verzieken met irritante opmerkingen, je zou je beter prepareren voor de gentse feesten.
            Als je zo begint kun je tegen iedere poster zeveren dat ze alle topics samengooien die over statieven in het algemeen gaan.

            Comment


            • #7
              Re: Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

              whatever ... saluut.
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

                Soulphotography

                Kan je aan een moderator enige verduidelijking laten weten waarom dat er twijfel bestaat tussen de dubbele account: Soulphotography en Innovator?


                Groeten
                Mvg,
                SW
                BD1071BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

                  Hallo,

                  Ik heb niets te maken met 'innovator', wel heb ik last met een zeker lid 'dr Jeckyll' die mij lastig valt (mm valt nog mee als hij nuchter is).
                  Deze week zag ik een statievendiscussie, ik had ook net een nieuw statief gekocht en vroeg een tip voor een balhoofd binnen deze topic (daar sommigen lastig doen als er een nieuw topic wordt geopend).

                  Kreeg daarbij de volle laag (verdedigde mij met een grappige foto die u schrapte - geen probleem), maar 'mm' beweert dat er reeds geantwoord is op mijn vraag en dit klopt niet.
                  Daar mijn vraag onbeantwoord bleef opende ik m'n eigen nieuw topic betreft m'n nieuw 055CLB statief, dit heeft dus totaal niets te maken met de vraag van innovator ivm de 'Velbon Sherpa Pro CF730 VS Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2"

                  Dit was ook niet goed voor mm, zou al in de vorige topic beantwoord zijn (wat totaal niet klopt is, check yourself http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=220580).
                  Ik zag dat er vroeger wel soms over mijn statief gesproken is, ik zal wel in de archieven zoeken. Een mens zou geen nieuw topic meer durven openen of reageren als ze direct op je kap zitten.

                  Wat ik irritant vind is dat sommigen het forum doorzoeken enkel om negatief commentaar te geven (of om dubbele topics te zoeken) en zelfs geen moderator zijn.
                  Zou ook graag iets vragen ivm een 3-weg hoofd vs balhoofd, maar kzal het maar laten zeker

                  Mvg,
                  SoulPhotography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

                    soul,

                    waaroom denk je dat een kop voor een 055XPROB anders zou zijn dan voor een 055CLB?
                    het is en blijft de 055-serie, de één met clips om te sluiten, een andere alu ipv zwart,
                    met of zonder spikes en kantelbare middenkolom. een kop blijft een kop.

                    welk gewicht kan je statief dragen?
                    welk gewicht aan materiaal wil je gebruiken?
                    (ik ga zelf niet uitzoeken wat jouw combi camera-lens-grip-... weegt).

                    neem een balhoofd dat ongeveer maximaal hetzelfde gewicht aankan als je statief.
                    welke dit exact zou moeten zijn weet ik ook niet.
                    ik weet alleen dat mijn combi perfect werkt voor wat ik ze nodig heb.

                    mm

                    PS: ik drink niet ...
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

                      Bedankt voor de info, had ondertussen het antwoord gevonden in de archieven, sorry voor het storen, en dat drinken was maar een grapke hoor, niet alles zo serieus nemen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk balhoofd met snelkoppeling voor telelens op Manfrotto 055CLB ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door SoulPhotography Bekijk bericht
                        Hallo,

                        Ik heb niets te maken met 'innovator',
                        Bull****, dat bewijs je juist met deze post.
                        Dan ook nog andere leden voor dronkaard uitschelden.
                        Innovator spreekt ook toevallig regelmatig van "forum verzieken". Maar meerdere keren gelijkaardige topics openen. Titels veranderen of verwijderen, om maar te zwijgen wat er gebeurd is toen de 450d uitkwam.
                        Dit soort posters zijn zo doorzichtig en zijn voor mij geklasseerd.(Niet als monument hoor).
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment

                        Working...
                        X