Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

manfrotto 430 long plate

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• manfrotto 430 long plate

ik fotografeer en maak video's
    dus zou ik beide toestellen willen combineren bij diverse gelegenheden
    heb zelf al eens een constructie in elkaar geflanst, ging maar was niet erg netjes...
    zou graag deze plaat van manfrotto kopen, lijkt me ideaal voor hetgene ik voor ogen heb...
    heeft iemand daar ervaring mee?
    groetjes aline

Re: manfrotto 430 long plate

ik heb dus de plate aangekocht, zal hier even mijn ervaringen neerpennen , misschien zijn er mensen die er ook iets mee kunnen
    er zitten drie gaten in de plate, twee aan het uiteinden een in het midden
    op de plate aan beide uiteinen heb ik twee snelkoppelingen van manfrotto geplaatst, een voor het fototoestel, een voor de videocamera in het midden een houten grip die het geheel een groot stuk verstevigd om uit de hand te filmen
    het hele geval is redelijk zwaar, niet aan de nek te dragen
    dat heb ik opgelost door aan mijn fototoestel en mijn camera ,een snel los band te koppelen van lowepro, van de band heb ik het kliksysteem verwijderd en dit bevestigd op de schouderpads van mijn rugzak fastpack 300
    het voordeel is dat ik nu mijn handen vrij heb, geen pijn in de nek en rug en zeer snel van het ene media op het andere kan overstappen
    heb dit uitvoerig kunnen testen tijdens mijn tochtjes naar de gentse feesten
    wat niet zo handig is, is het gaan zitten op een terrasje......je moet de plate met fototoestel en camera loskoppelen vooraleer je de rugzak kunt afdoen
    oh ja, ook de opmerkingen en flauwe grappen die neem je maar voor lief
    zal eens foto's maken van de constructie en deze dan posten
    groetjes aline

Comment

zoals beloofd enkele fotos

1. de longplate met de snelkoppelingen

2. de toestellen op de longplate gemonteerd

3. long plate aan rugzak bevestigt

hopelijk heeft hier iemand anders ook iets aan
      groetjes aline

Comment

ah nu snap u jouw constructie, ziet er niet echt handig uit

Comment

waarom niet handig?
          ik heb deze middag nog met deze constructie 2 uur rondgelopen met een lens van 100 - 400 van canon en meer dan te doen
          alleen het loskoppelen om een terrasje te pikken dat moet ik nog onder de knie krijgen
          alle gekheid op een stokje, voor mij tot nu toe de beste oplossing om beide hobby's te combineren
          groetjes aline

Comment

zie me niet zo rond lopen, kan ideaal zijn voor jouw combinatie maar ik zie het ni zo zitten ... die van ons zegt toch da ik geen 2dingen tegelijk kan

Comment

die van mij weet ondertussen dat hij met een "muilezeltje" getrouwd is
              maar voor mij is het de oplossing...wou de bevindingen delen met eventueel nog liefhebbers, en misschien heeft nog iemand anders een verbetering klaas
              groetjes aline

Comment

Working...
              X