Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

transmitters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • transmitters

    Dag allemaal,

    Flitsen op afstand is mij een beetje onbekend.
    Ik lees veel over de pocket wizard (transmitter,transceiver) Wat is het verschil in gebruik met de Canon ST-E2 of is er geen en behaal je met beiden dezelfde resultaten.
    De Canon ST-E2 biedt de mogelijkheid om 2 groepen (bedoelen ze hier 2 flitsen 580EX) van 580EX flitsen de flitsintensiteit in te stellen. Kan je met deze set ook het werk doen als een strobist (die gebruik maakt van de Pocket Wizard) of moet er bij de flitsset extra materiaal worden toegevoegd.

    Mvg Jasmine
    Update12/05/10
    BLOG
    Leica M9/Fuji X 100s/phone

  • #2
    Re: transmitters

    Er is wel degelijk een verschil tussen een ST-E2 en een PW of andere trigger die je flitsen op afstand kan sturen. Met de ST-E2 blijft de lichtmeting vanuit het toestel bestaan, je flitst dus op afstand met ETTL, de andere triggers laten gewoon je flits afgaan met het vermogen dat je zelf op de flits hebt ingesteld , nog een groot verschil de communicatie bij de ST-E2 is infrarood, bij andere is dit radiofrequentie dit laatste is veel zekerder buiten, binneshuis kan je wel rekenen op de infraroodcommunicatie op voorwaarde dat de onderdelen van het system elkaar kunnen zien. Met de ST-E2 kan je twee groepen van flitsers aansturen, dus een groep kan bestaan uit meer dan één flitser, de types die als slave kunne dienen zijn 420 en 430 de 550 en de 580 kunnen als slave en als master werken, dus kan je in sommige gevallen ook zonder de ST-E2 als je bijvoorbeeld een 580 op je toestel zet kan die als master dienen en een andere 580 of 550 of 420 of 430 aansturen

    Als je werkt met PW of andere externe triggers is je flits niet merkgebonden en kan je dus gelijk welke flits laten afvuren met de trigger, normaal moet je met dit systeem wel je licht meten met een flitsmeter zodat ge weet welk diafragma te gebruiken, eigelijk een beetje werken zoals in de studio, maar dan op locatie en zonder instelicht.

    Met het systeem van Canon kan je werken zonder eerst je licht te meten, kan je IMHO spontaner mee werken omdat geen voorgaande ingrepen nodig zijn, dus knopje drukken en een correct belichte foto hebben.

    Persoonlijk maak ik gebruik van 2 X 580 EX en de ST-E2 voor op locatie , en ik ben daar vrij tevreden van al heeft het systeem ook zijn beperkingen natuurlijk.



    MVG, Jeff
    Last edited by Digipics357; 8 juli 2008, 07:03.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: transmitters

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      binneshuis kan je wel rekenen op de infraroodcommunicatie op voorwaarde dat de onderdelen van het system elkaar kunnen zien.

      Bedoel je niet buitenshuis? Ik gebruik dezelfde opstelling als jij digipics, maar bij mij hoef ik binnenshuis geen rechtstreeks zichtbaar contact te hebben met mijn flitsers. Ik draai de sensor op de flitsers zelfs niet om. De reflectie van de muren is blijkbaar genoeg bij mij. Dit kan nu mss wel liggen aan het feit dat ik in een kleine ruimte moet werken.
      Groetjes Steco

      Comment


      • #4
        Re: transmitters

        Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
        Bedoel je niet buitenshuis? Ik gebruik dezelfde opstelling als jij digipics, maar bij mij hoef ik binnenshuis geen rechtstreeks zichtbaar contact te hebben met mijn flitsers. Ik draai de sensor op de flitsers zelfs niet om. De reflectie van de muren is blijkbaar genoeg bij mij. Dit kan nu mss wel liggen aan het feit dat ik in een kleine ruimte moet werken.
        In een kleine ruimte kan je gebruik maken van de reflectie, maar ik heb is gewerkt in een groote ruimte met zuilen, en daar was het opletten.
        Buitenshuis heb ik niet echt veel ervaring met een opstelling, meestal gebruik buiten een 580 op het toestel, kwestie van mobiel te zijn; een nadeel als je alleen werkt , ik zou nog nen drager moeten hebben


        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: transmitters

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          In een kleine ruimte kan je gebruik maken van de reflectie, maar ik heb is gewerkt in een groote ruimte met zuilen, en daar was het opletten.
          Buitenshuis heb ik niet echt veel ervaring met een opstelling, meestal gebruik buiten een 580 op het toestel, kwestie van mobiel te zijn; een nadeel als je alleen werkt , ik zou nog nen drager moeten hebben


          MVG, Jeff
          Heb je dan geen reportage statiefjes? Ik heb er mij zo 2 lichtgewicht aangeschaft met paraplu houders. Ben er heel tevreden van.
          Groetjes Steco

          Comment


          • #6
            Re: transmitters

            Dag Jeff,

            Bedankt voor je interessante uitleg. Als ik het goed begrijp zou je met andere triggers creatiever kunnen zijn wat de belichting betreft. Zowiezo denk ik bij de Canon flitsen te blijven. Wanneer ik met de ST-E2 zou werken wil dit dan zeggen dat ik de flitsen niet afzonderlijk zou kunnen regelen wat de kracht betreft, want op de flitsen kan je toch ook kiezen of je aan flitscompensatie doet of is dit met de ST-E2 dan niet mogelijk.

            Mvg Jasmine
            Update12/05/10
            BLOG
            Leica M9/Fuji X 100s/phone

            Comment


            • #7
              Re: transmitters

              Bedankt voor je interessante uitleg. Als ik het goed begrijp zou je met andere triggers creatiever kunnen zijn wat de belichting betreft. Zowiezo denk ik bij de Canon flitsen te blijven. Wanneer ik met de ST-E2 zou werken wil dit dan zeggen dat ik de flitsen niet afzonderlijk zou kunnen regelen wat de kracht betreft, want op de flitsen kan je toch ook kiezen of je aan flitscompensatie doet of is dit met de ST-E2 dan niet mogelijk
              .

              Wat niet mogelijk is : manueel werken dus wel remote aansturen maar geen ETTL dat schijnt niet mogelijk te zijn, zelf werk ik wel op ettl en bepaal de ratio op de ST-E2 maar dat is steeds met meting.

              Heel deze werkwijze is wat lastig om via een post te behandelen, stuur met eventueel je telnr in een PM of zal ik mijn nr in een PM sturen, lang de telefoon is het al wat gemakkelijker. Anders mag je is binnespringen als je in de Anwerpse omgeving bent.

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: transmitters

                Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                Heb je dan geen reportage statiefjes? Ik heb er mij zo 2 lichtgewicht aangeschaft met paraplu houders. Ben er heel tevreden van.

                Statiefjes zat, maar allemaal voor studiogebruik !

                MVg, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: transmitters

                  Ik heb hier een tijdje terug van iemand van die blokjes gekocht om onder een flits te zetten, en nu koop ik hier en daar een 300EZ flitsje voor weinig geld (want mogen niet op digitale reflexen wegens te hoge spannigspiek).
                  Die 300EZ is een beetje hoekig, heeft geen verstelbare kop, maar heel stabiel als je die ondersteboven legt. Misschien dat ik eens 3 minigorillapods meebreng.
                  Tof effect en véél draagbaarder dan studioflitsers.

                  Op de site van cameraland.nl vond ik dit:
                  wireless remote Canon HWC 433 ( HAHNEL )
                  Prijs: € 59,00 niet op voorraad
                  Gewoon besteld bij Rubens of Studio73 webshop, zal wel afkomen een ven de weken...
                  Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                  Comment

                  Working...
                  X