Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sb 800 Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sb 800 Nikon

    Ik heb een Nikon d80 en zou me graag een eerste kwaliteitslens kopen en dat wordt waarschijnlijk de 17-55/2.8 DX


    en eigenlijk denk ik ook aan en externe flitser:

    wat denken jullie van de SB800: goed materiaal?
    ik vind vooral de binnenfoto's van mijn dochtertje te flets en te donker
    (werk momenteel nog met mijn kitlens 18-135/3.5-5.6)

    reeds bedankt voor jullie antwoord....
    Nikon D80, Nikon 85mm/1.4, Nikon 17-55/2.8 & Nikon SB900

  • #2
    Re: Sb 800 Nikon

    Met de SB-600, 800 en nieuwe 900 kun je niet missen. De extraatjes van de SB-800 t.o.v. de SB-600 zijn mooi meegenomen en voor mij de meerprijs wel waard.

    Comment


    • #3
      Re: Sb 800 Nikon

      Hallo,

      een externe flitser kan je wellicht gebruiken. Ik reageer echter omdat ik denk dat je met de 17-55 op 2.8 wellicht sommige beelden zonder flits zal kunnen trekken op Aperture-stand 2.8. Misschien koop je best ook een 50 mm 1.8 @ ca 100 EUR. Met deze lenzen kan je foto's maken in zwakke lichtomstandigheden zonder het "lelijke" flitseffect op een foto. Sinds ik mijn 17-55 heb, gebruik ik zeer zelden mijn flits.

      groet
      Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

      Comment


      • #4
        Re: Sb 800 Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken Bekijk bericht
        Met deze lenzen kan je foto's maken in zwakke lichtomstandigheden zonder het "lelijke" flitseffect op een foto.
        Als je goed inflitst heb je geen last van lelijke flitsen, maar krijg je een mooiere foto's.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Sb 800 Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken Bekijk bericht
          Hallo,

          een externe flitser kan je wellicht gebruiken. Ik reageer echter omdat ik denk dat je met de 17-55 op 2.8 wellicht sommige beelden zonder flits zal kunnen trekken op Aperture-stand 2.8. Misschien koop je best ook een 50 mm 1.8 @ ca 100 EUR. Met deze lenzen kan je foto's maken in zwakke lichtomstandigheden zonder het "lelijke" flitseffect op een foto. Sinds ik mijn 17-55 heb, gebruik ik zeer zelden mijn flits.

          groet
          Off Topic

          Lichtsterkte is GEEN vervanging voor flits-licht. Beiden hebben hun voor- en nadelen en toepassingsmogelijkheden. Lelijke schaduwen door het flitsen zijn een teken van foutief gebruik. (tenzij je die harde "lelijke" schaduwen wilt natuurlijk ;-) )

          On Topic

          Zonder twijfel is de SB-800 voor Nikon de top wat flitsen betreft (afwachten wat de SB-900 gaat doen).

          Het enige nadeel is het prijskaartje dat eraan vasthangt. Denk goed na over het gebruik van je flitser (on camera / off camera, etc ...) en dan kom je misschien uit bij betere alternatieven.

          Greetz,
          TravelToy.
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment

          Working...
          X