Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Contactspray voor camera's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Contactspray voor camera's?

    Hallo iedereen,

    bestaat er een soort contactspray voor camera's, ik vemoed dat ik wat stof in het batterijhuis en dergelijke heb.
    Soms gaat mijn ontspanner moeilijk af, wanneer ik de batterij er even uit haal en direct er terug in steek dan werkt de ontspanner weer heel soepel!??

    Stof kan soms de oorzaak zijn van slechte contacten.

    Zodus iemand raad?

    dank u

    sensor
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: Contactspray voor camera's?

    Spuit NOOIT met eender welke spuitbus in je camera.

    Contactspray vliegt alle kanten uit, je weet nooit waar het allemaal terechtkomt in de camera. Dat spul zal zeker vlekken maken op de sensor, en bovendien is het gemaakt om oxidatie op te lossen, daar zal de coating op het "glasplaatje" dat voor de sensor zit waarschijnlijk ook niet zo gelukkig mee zijn...


    Neem een droog wattenstaafje, en wrijf daarmee over de contactjes van de accu, en de contactjes in de camerabody.
    Je kan eventueel ontsmettingsalcohol of Eclipse-reinigingsvloeistof (dat is waarschijnlijk de veiligste oplossing) gebruiken op het wattenstaafje (niet teveel, een druppeltje is ruim voldoende). Daarmee haal je eventuele vettige aanslag op de contactjes weg, oxidatie heb ik nog niet gezien op die contactjes.
    Last edited by Black B@ndit; 4 juli 2008, 22:26.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Contactspray voor camera's?

      Contactspray haal je bij de auto accessoires winkel. Wordt ook gebruikt voor voor andere electrische contacten.

      Als je dat spul in de camera wilt gebruiken, moet je wel heel goed alle andere onderdelen afplakken. Je bent goedkoper uit als je dat bij een Nikon Service laat doen. Want als je afplakken niet goed gaat, heb je overal vet en andere residuen zitten. Een nieuwe camera kopen helpt dan vaak beter.

      Elektrische contacten op de camera, flits, batterij, AF contacten in de objectiefmond, e.d, maak je schoon met een schoon velletje wit papier. Dan zie je ook hoeveel vuil er af komt.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

      Comment


      • #4
        Re: Contactspray voor camera's?

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
        Je bent goedkoper uit als je dat bij een Nikon Service laat doen.
        Ze zien 'em al aankomen met een Canon 30D
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Contactspray voor camera's?

          Buiten dat ik nooit met contactspray in de camera zal zitten,is deze spray
          een lap middel.
          er zitten schuur middelen in,die de contacten maar [even] schoon maken.
          Het gevolg is dat de contacten erna veel sneller zullen oxideren.
          Zoals boven al gezegd is,met een papiertje[koffiefilter] bekijken of de contacten
          smerig zijn.
          gr.ron.
          http://exhi-fotografie.nl

          Comment

          Working...
          X