Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eye-One: wat is er mis mee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eye-One: wat is er mis mee?

    Bij de aankoop van een tweedehandse Epson 2100 heb ik een Eye-One kalibrator bij gekregen, het oudere type, niet Eye-One II.
    Ik heb de nieuwste software Eye-One Match 3.6.2 op mijn Mac staan

    Als ik de Eye-One aansluit, dan geeft hij geen keuze CRT, LCD of Laptop.
    Gaat direct naar een bestaand profiel van mijn Apple Cinema display en als ik de Eye-One kalibratie moet uitvoeren dan zeg hij "calibration failled" en kan dan niet meer verder om de LCD monitor te kalibreren.

    Ik heb hem wel aangesloten op USB II poort.

    Zou het aan de software liggen?
    Zou de Eye-One alleen voor CRT schermen?
    Of is hij stuk, wat ik betwijfel, want hij ziet er als nieuw uit?

    Wie weet raad?

    Mvg,
    Ben
    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

  • #2
    Re: Eye-One: wat is er mis mee?

    Neem even contact op met Marc, die weet er alles van.

    Comment


    • #3
      Re: Eye-One: wat is er mis mee?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Neem even contact op met Marc, die weet er alles van.

      www.marc-en-ciel.be
      Thanks:-)

      Heb ik al gedaan, maar heb nog geen antwoord gekregen.
      Misschien nog een paar dagen geduld.
      mvg, ben

      P.S: ondertussen heb ik een vriend gevraagd de install CD van de vroeger Eye-One te mogen gebruiken.
      Hopen dat het daar mee lukt.
      Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

      Comment


      • #4
        Re: Eye-One: wat is er mis mee?

        Hallo

        Ik heb een Eye One II en heb soms problemen dat de software de sensormodule niet ziet. Dan krijg ik eveneens een opstartscherm van de software waar je geen mogelijkheid hebt om een scherm aan te duiden. Ik kan echter niet verder. Ik werk met een USB hub en de sensor wordt dus niet gezien door de software. Enkele USB stekkers van poort wisselen en dan lukt het. Ik vermoed dat je wel de juiste software moet gebruiiken voor de gepaste module. Kan je dit niet op hun website terugvinden onder een rubriek support ?

        groet
        Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

        Comment


        • #5
          Re: Eye-One: wat is er mis mee?

          Een tijdje geleden had ik ook een probleem met "calibration failed" op een Eye One Pro. De oplossing voor mij was door alle andere USB apparaten los te koppelen en de Eye One in een USB poort rechtstreeks op het moederbord te steken.

          Comment


          • #6
            Re: Eye-One: wat is er mis mee?

            Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
            Een tijdje geleden had ik ook een probleem met "calibration failed" op een Eye One Pro. De oplossing voor mij was door alle andere USB apparaten los te koppelen en de Eye One in een USB poort rechtstreeks op het moederbord te steken.
            Hartelijk dank voor jullie voorstellen:-))
            Ik heb contact op genomen met Colorconfidence en daar vertelde ze me dat de oudere Eye-One de juiste software nodig heeft en misschien met mijn systeem Mac OS 10.4.11 niet meer zou werken.

            Ondertussen kan ik van een vriend de install CD van de Eye-one (oudere) gebruiken... afwachten wat het gaat geven, want ik heb reeds verschillende USB poorten getest, zonder resultaat.

            mvg, Ben
            Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

            Comment


            • #7
              Re: Eye-One: wat is er mis mee?

              @Ben.
              Had even over het woordje Mac gelezen... Mijn probleem was op een Core2Duo PC met P35 chipset :-)

              Comment


              • #8
                Re: Eye-One: wat is er mis mee?

                Het is best de Eye-One rechtstreeks op de computer in te pluggen, hubs geven soms problemen, usb-poorten aan de voorkant trouwens ook.

                Als je dat scherm krijgt waarin gezegd wordt dat de Eye-One niet gevonden werd moet je de calibratie afbreken en gewoon de eerste meting opnieuw opstarten, meestal lukt het dan wel.

                Wat de oude Eye-One betreft, hierover heb ik ook geen informatie, misschien moet je inderdaad de oude software proberen te vinden. Ikzelf ben pas vanaf de Eye-One II begonnen.

                Groetjes,
                aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
                grtz
                marc-en-ciel

                Comment


                • #9
                  Re: Eye-One: wat is er mis mee?

                  Oorspronkelijk geplaatst door marc-en-ciel Bekijk bericht
                  Het is best de Eye-One rechtstreeks op de computer in te pluggen, hubs geven soms problemen, usb-poorten aan de voorkant trouwens ook.

                  Als je dat scherm krijgt waarin gezegd wordt dat de Eye-One niet gevonden werd moet je de calibratie afbreken en gewoon de eerste meting opnieuw opstarten, meestal lukt het dan wel.

                  Wat de oude Eye-One betreft, hierover heb ik ook geen informatie, misschien moet je inderdaad de oude software proberen te vinden. Ikzelf ben pas vanaf de Eye-One II begonnen.

                  Groetjes,

                  Dag Marc,
                  hartelijk dank voor je advies:-))

                  De Eye-one heb ik op 2 verschillende USB II poorten aangesloten, aan het mac klavier en daarna aan de mac zelf, maar het helpt niet.

                  Inderdaad nog proberen voor de oudere software te vinden, maar dat is niet evident.

                  Ondertussen heb ik het al een beetje opgegeven, maar mag niet klagen, want zie voor 90% op de Apple monitor wat ik uitprint met de Epson 2100 en Epson fotopapier.


                  Groetjes, Ben
                  Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                  Comment

                  Working...
                  X