Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jupio batterijen : afblijven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Jupio batterijen : afblijven

    Vandaag is, zoals beloofd, de vervangbatterij toegekomen . Nu nog testen.

    Comment


    • #17
      Re: Jupio batterijen : afblijven

      Ook ik heb slechte ervaringen met cloonbatterijen.

      Had onlangs een EN EL3e van HAMA. Deze batterij heb ik misschien 3 a 4 keer opgeladen en ze was defect. Ik heb mijn geld teruggekregen en heb een originele batterij gekocht.
      Mij moet ge niet meer spreken over namaakbatterijen.

      Professioneel ben ik verantwoordelijk voor het onderhoud van radiomateriaal. Onze dienst koopt jaarlijk honderden batterijen en uit ervaring weet ik maar al te goed dat je op termijn het goedkoopst af bent met de originele batterijen. Wat ook het merk mag zijn.
      Ik spreek nu over de telecomsector. Ik vermoed dat het in de fotografische sector net hetzelfde is.

      Comment


      • #18
        Re: Jupio batterijen : afblijven

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Vandaag is, zoals beloofd, de vervangbatterij toegekomen . Nu nog testen.
        da's al de helft goed nieuws nu nog goed werken, da's de andere helft vroeg verjaardagscadeautje Hans
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #19
          Re: Jupio batterijen : afblijven

          Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
          Ook ik heb slechte ervaringen met cloonbatterijen.

          Had onlangs een EN EL3e van HAMA. Deze batterij heb ik misschien 3 a 4 keer opgeladen en ze was defect. Ik heb mijn geld teruggekregen en heb een originele batterij gekocht.
          Mij moet ge niet meer spreken over namaakbatterijen.

          Professioneel ben ik verantwoordelijk voor het onderhoud van radiomateriaal. Onze dienst koopt jaarlijk honderden batterijen en uit ervaring weet ik maar al te goed dat je op termijn het goedkoopst af bent met de originele batterijen. Wat ook het merk mag zijn.
          Ik spreek nu over de telecomsector. Ik vermoed dat het in de fotografische sector net hetzelfde is.
          Bwa, dan heb ik tot nu toe nogal veel geluk gehad met goedkope namaakbatterijen van Ebay, bvb een BP-511 kloon voor 8€.
          De oudste batterij gaat nu toch al 2 jaar mee, zonder enig probleem.
          Wel altijd gekocht bij verkopers met minstens 99% score.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Jupio batterijen : afblijven

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            vroeg verjaardagscadeautje Hans
            Hans koopt andere dingen dan een batterij voor zijne verjaardag zenne
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #21
              Re: Jupio batterijen : afblijven

              Ik heb ook een Canon BP511 compatible accu gekocht voor mijn canon bij een fotoshop, zonder merk , wel van china zo te zien, en na 6 maand was een 50tal foto's de maximum terwijl de originele canon nog met volle kracht werkt
              Dit accutje kostte maar iets van 11 of 12 €, dus geen drama, en heb ook geen contakt gezocht met de webshop, want van alle kleinere foto benodigdheden die ik daar kocht ben ik best tevreden.
              Maar een 'geen merk' batterij hoef ik voortaan van daar niet meer.
              Klein kodakske

              Comment


              • #22
                Re: Jupio batterijen : afblijven

                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Hans koopt andere dingen dan een batterij voor zijne verjaardag zenne
                LOL

                Comment


                • #23
                  Re: Jupio batterijen : afblijven

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Hans koopt andere dingen dan een batterij voor zijne verjaardag zenne
                  Die watermannen zijn niet te onderschatten.






                  Om nog maar van de watervrouwen te zwijgen...
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #24
                    Re: Jupio batterijen : afblijven

                    De geschiedenis blijkt zich werkelijk te herhalen.

                    Nadat ik in 2008 dus bovenvermelde problemen gehad heb met een Jupio batterij voor een Canon 1D MkII heb ik nu nog eens het risico genomen een batterij voor mijn Canon 1DX te bestellen. Ik dacht even 100€ te besparen.

                    Gisteren de Jupio "Canon" LP-E4 batterij laten opladen tot vol. Vandaag in de camera en deze zegt dat hij niet met de batterij kan communiceren, toch gebruiken? vraagt hij. Ik klik op OK… en de 1DX geeft aan dat de batterij volledig leeg is. Batterij opnieuw in de lader en idd, opladen begint als met een lege batterij maar is na enkele seconden weer vol. Behalve voor mijn fototoestel dus.

                    Maw… batterij onbruikbaar, ik 50€ kwijt ipv 100€ uitgespaard en een deel ergernis. Wat ik nog het ergste vind is dat ik me stommer dan een ezel voel, want die stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.

                    (en ja, ik weet het, waarom besparen op 100€ voor een batterij als je zoveel geld aan een toestel geeft, dus die zedenpreek hoef ik niet )

                    Comment


                    • #25
                      Re: Jupio batterijen : afblijven

                      dat is idd mooie service.

                      nu zelf heb ik nog nooit slechte ervaringen gehad met niet canon batterijen. ik heb 5 lp e6 batterijen waarvan er maar 2 merk eigen zijn. de drie andere zijn van jupio en 1tje van lenmar. Gemiddeld heb ik ze 50% minder betaald.

                      buiten batterijen heb ik van jupio ook verschillende andere producten, vooral batterijgrips. met die van mijn 7d heb ik wel wat problemen gehad maar die werd steeds zonder problemen vervangen onder garantie.
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment


                      • #26
                        Re: Jupio batterijen : afblijven

                        Reactie van Jupio : "De EOS 1DX heeft een andere accu nodig te weten de LP-E4N. De door u
                        bestelde LP-E4 werkt dan ook niet niet in uw camera. Op dit moment hebben
                        we nog geen geschikte accu voor dit type camera. We zijn bezig een
                        correcte chip te maken, helaas is dat op dit moment nog niet gelukt."

                        Alleen is dat niet helemaal waar, de nieuwe batterij is inderdaad de LP-E4N maar het toestel én lader zijn volledig compatibel met de vorige LP-E4 batterijen. Alleen is de capaciteit dan iets lager. Dat staat duidelijk in de manual. Alleen blijkbaar niet met die van Jupio.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Jupio batterijen : afblijven

                          Ze reageren wél heel snel :

                          "Beste heer van Rafelghem,

                          Uw nieuwe camera bevat een nieuwe chip, die werkt nog niet met onze (en alle andere thirdparty) accu's. Het spijt me zeer. Het is wel aannemelijk dat het niet heel lang meer duurt eer onze ingenieurs de chip "klaar" hebben. Alleen heeft daar op dit moment niets aan. Ik raad u aan de accu naar Coolblue terug te sturen en ze aan te geven dat de accu niet geschikt is voor de EOS 1DX."


                          Opletten met thirdparty accu's dus!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Jupio batterijen : afblijven

                            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Alleen is dat niet helemaal waar, de nieuwe batterij is inderdaad de LP-E4N maar het toestel én lader zijn volledig compatibel met de vorige LP-E4 batterijen.
                            nee, alleen beperkt compatibel. De nieuwe lader kan oude baterijen aan maar andersom niet. De 1D mark IV kan de nieuwe N batterijen gbruiken maar anders om niet .Staat uit gelegd in de white paper
                            Last edited by ruudbaers; 10 februari 2013, 19:50.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Jupio batterijen : afblijven

                              De camerafabrikanten spelen hetzelfde spelletje als als de printerfabrikanten (Canon maakt printers én camera's).
                              Ze zorgen ervoor dat wanneer er accessoires (bijvoorbeeld accu's) of verbruiksmateriaal (inktpatronen) nodig zijn, dat je die zoveel mogelijk bij hun zelf moet kopen, en dat tegen een zo hoog mogelijke prijs.
                              Dat is de reden waarom er bij een nieuwe camera gewoonlijk ook weer een nieuw type accu hoort, waar de basis (de cellen zelf) hetzelfde zijn, maar waar ze weer een ander chipje hebben ingestoken om te voorkomen dat je er een ander merk in zou kunnen steken.

                              Bij printers is dat ook zo, elk jaar komt er wel een printer op de markt met nieuwe inktpatronen, waarbij de afdruk er net hetzelfde uitziet, maar waarvoor je weer een ander model inktpatroon moet aanschaffen.
                              De fabrikanten van de compatibele accu's en inktpatronen lopen altijd een stukje achter, daardoor duurt het een tijd vooralleer je goedkopere alternatieven kan vinden die ook werkelijk werken zonder problemen.

                              Toen Canon pas de LP-E6 had uitgebracht (ik denk dat dat met de 7D was) kon je korte tijd daarna wel accu's kopen met een bijgeleverde lader, die accu's kon je niet laden met de originele Canon lader, maar je kon ze wel gebruiken in de 7D (waar die naar het schijnt ook wel eens een foutmelding gaf).
                              Nu kan je LP-E6 compatibele accu's kopen die je laadt met de originele Canon lader, en die ook geen foutmeldingen geven (ik gebruikte die in de 5D MKII en nu in de 5D MKIII).

                              De gebruikers van de duurdere pro camera's zoals de 1DX kopen meestal toch de originele accu, en daarom duurt het gewoonlijk ook langer vooralleer er daarvoor compatibele accu's op de markt komen die probleemloos werken.
                              Fabrikanten van compatibele accu's hebben wat minder interesse in dat marktaandeel, omdat het aantal verkochte accu's toch al lager zal zijn dan bij bijvoorbeeld de LP-E6 die nu in heel wat meer verschillende camera's wordt gebruikt.

                              Voor de 1D MKIII heb ik een tweede accu gekocht (een dure originele), en die heb ik eigenlijk nooit echt nodig gehad (na ruim 2.000 foto's staat die gewoonlijk nog boven de 50%, meer foto's heb ik nog nooit gemaakt op één dag).
                              De accu die ik niet gebruik wordt koel bewaard (in de koelkast) om ze zo lang mogelijk "vers" te houden (als je een lithium-ion accu koel bewaart, dan veroudert die veel minder dan bij 20°C of hoger).
                              Last edited by Black B@ndit; 10 februari 2013, 21:42.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Jupio batterijen : afblijven

                                Oorspronkelijk geplaatst door ruudbaers Bekijk bericht
                                De 1D mark IV kan de nieuwe N batterijen gbruiken maar anders om niet .Staat uit gelegd in de white paper
                                Lees maar nog eens

                                Comment

                                Working...
                                X