Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser voor nikon D80 origineel of sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitser voor nikon D80 origineel of sigma

    wie kan er mij een handje helpen , ik zou een flitser willen kopen voor mijn D80 maar ik zit nog met een groot dilema , ik kan kiezen voor de originele flitser van nikon SB-600 maar ik heb ook een alternatief en dat is de Sigma EF 530 DG ST SUPER , als je de kostprijs van beide flitsers bekijkt is er een 20 euro verschil , maar wat is het verschil als je effectief foto's gaat trekken als ik de comentaren lees zie ik niet veel verschil .
    wie kan er mij wat meer uitleg geven over de eventuele verschillen .

  • #2
    Re: flitser voor nikon D80 origineel of sigma

    Nikon staat bekend om zijn professionele Creativ Lighting System.
    Wil je dit nu maar ook later optimaal benutten dan zou ik gaan voor de originele flitser.

    Er zijn genoeg topics die je hierover kunt raadplegen.
    Doe maar eens een zoekslag.

    mvg
    Antoine

    Comment


    • #3
      Re: flitser voor nikon D80 origineel of sigma

      Als het verschil maar 20 EUR is, waarom zou je je dan zorgen maken over Sigma vs Nikon? Doe gewoon die Nikon - je zal het je niet beklagen (heb er zelf véél plezier van!)

      Comment


      • #4
        Re: flitser voor nikon D80 origineel of sigma

        Het vastzetmechaniek van de SB600 is die €20 al waard.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: flitser voor nikon D80 origineel of sigma

          Op ebay koop je de sb600 voor 158 euro inclusief verzendkosten. (UK dus geen extra kosten) Daar zou ik niet te lang over nadenken.
          groet, Rik

          Comment


          • #6
            Re: flitser voor nikon D80 origineel of sigma

            Oorspronkelijk geplaatst door mijn nikon Bekijk bericht
            wie kan er mij een handje helpen , ik zou een flitser willen kopen voor mijn D80 maar ik zit nog met een groot dilema , ik kan kiezen voor de originele flitser van nikon SB-600 maar ik heb ook een alternatief en dat is de Sigma EF 530 DG ST SUPER , als je de kostprijs van beide flitsers bekijkt is er een 20 euro verschil , maar wat is het verschil als je effectief foto's gaat trekken als ik de comentaren lees zie ik niet veel verschil .
            wie kan er mij wat meer uitleg geven over de eventuele verschillen .
            De EF 500 DG Super was van hetzelfde caliber als de SB800(wel iets mindere build kwaliteit). Hij was volgens mijn ook compatibel met CLS(ben niet 100% zeker maar wel volledig remote en als host te gebruiken). De 530 is dezelfde versie maar met een GN van 53 ipv 50, dus nog iets krachtiger. Ik heb vroeger de GN van de SB800 en die van de 500 vergeleken(na omrekening naar gelijke basis) en de SB800 was iets krachtiger en nu zal de 530 iets krachtiger zijn dan de SB800. Als ge van plan bent om er wild mee te doen, neem dan de SB600. Als je er wat zorg voor gaat dragen, kun je voor de 530 gaan.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: flitser voor nikon D80 origineel of sigma

              heb een metz gekocht voor 182 euro en reslutaat is goed.

              Comment


              • #8
                Re: flitser voor nikon D80 origineel of sigma

                Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
                Op ebay koop je de sb600 voor 158 euro inclusief verzendkosten. (UK dus geen extra kosten) Daar zou ik niet te lang over nadenken.
                waar?

                edit
                inderdaad, gevonden, merci
                Last edited by Lieven0303; 26 juni 2008, 05:36.
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

                Comment


                • #9
                  Re: flitser voor nikon D80 origineel of sigma

                  De EF 500 DG Super was van hetzelfde caliber als de SB800(wel iets mindere build kwaliteit). Hij was volgens mijn ook compatibel met CLS(ben niet 100% zeker maar wel volledig remote en als host te gebruiken).
                  De Sigma 500 super is niet compatibel met het CLS, toch niet mijn versie.
                  FP flitsen gaat ook niet met de sigma.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: flitser voor nikon D80 origineel of sigma

                    Nikon staat reeds jaren gekend om zijn ongeevenaard Creativ Lighting System.

                    En de SB800 is daarbij de flits met de meeste ontwikkeling en waarschijnlijk nog steeds onovertroffen door gelijk welk ander merk.

                    Je hebt geen compatibiliteitsproblemen op geen enkel toestel van Nikon, wat wil je dan eigenlijk nog méér.

                    Ik weet het niet, maar ik vraag mij eigenlijk af of je met Metz of Sigma of gelijk welk ander merk zomaar kan flitsen op een sluitertijd tot 1/8000 sec. en zo ook nog een tweede flits zomaar draadloos laten meeflitsen.

                    Voordelen naast het geavanceerde Lighting system, metalen voet, snelkoppelingsbevestiging, éénknops verstelontgrendeling en reeds jaren op de markt zonder opvolger, dat wil ook wat zeggen zeker.

                    Hier vast heeeeel tevreden over de SB800 flitsen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: flitser voor nikon D80 origineel of sigma

                      Heerlijk om 2 flitsen te laten meeflitsen op een D200/300 met de build-in flits.
                      Maar dat doe ik ook met een SB800 en een EF 500 DG super combinatie zonder probleem.
                      BTW: Hoe zou het zijn als je in plaats van studioflitsen, een 4 tal SB 400(eventueel op een parapluutje) zou aansturen met een build-in flits of SB 800?
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: flitser voor nikon D80 origineel of sigma

                        Met het CLS kan je de flitskracht vanop je toestel aanpassen in verschillende groepen. Een sigma 500super kan meeflitsen maar de instellingen moet je op het toestel zelf doen.
                        (de sigma 500 valt ook vrij snel in slaapstand)
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: flitser voor nikon D80 origineel of sigma

                          ik denk eraan een SB600 bij te kopen (heb een SB800).
                          Nu mijn vraag; zit ik dan niet met een probleem in flitssterkte tussen de twee?
                          Photography helps people to see
                          -Berenice Abbott-
                          BD1050BE

                          Comment

                          Working...
                          X