Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

baterij nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• baterij nikon

Hallo,

heeft er iemand ervaring met deze batterij
    Peva vervangt Nikon EN-EL4 Li-ion.
    ik weet dat deze batterij gemaakt waar nikon geproduceerd wordt.Allee zo hebben mij toch verteld in putte
    of zou ik toch voor een nikon batterij gaan deze Nikon EN-EL4a

alvast bedankt

groeten
    dany
    Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
    Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Re: baterij nikon

Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
    Hallo,

heeft er iemand ervaring met deze batterij
    Peva vervangt Nikon EN-EL4 Li-ion.
    ik weet dat deze batterij gemaakt waar nikon geproduceerd wordt.Allee zo hebben mij toch verteld in putte
    of zou ik toch voor een nikon batterij gaan deze Nikon EN-EL4a

alvast bedankt

groeten
    dany
    Er is in ieder geval iets mis met de afbeelding want die is van een EN-4 batterij en enkel voor de D1* serie. (Hier afbeelding van de 2)Misschien is de afbeelding verkeerd of is het iets anders. Zeker eerst nazien.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Dag

hier zijn de gegegens van die twee batterijen en die zouden in mijn D300 moeten gaan ?????? zoveel ken ik er nog ni van
      toch al bedankt om je reactie

Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Comment

Waarschijnlijk verkeerde afbeelding

Deze moet het zijn.

Comment

Dag

hier zijn de gegegens van die twee batterijen en die zouden in mijn D300 moeten gaan ?????? zoveel ken ik er nog ni van
          toch al bedankt om je reactie

Afbeelding zal inderdaad wel verkeerd zijn.
          Voor je D300. Heb je al een BL-3? Want die heb je nodig en kost toch ook een flinke €40(voor een stukje plastiek, allé er zit wel wat meer bij maar daar heb je feitelijk niet veel aan, zoals dat etuitje)
          Hubert

Comment

De EN-EL4a wordt voor de D300 enkel in zijn MB-D10 grip gebruikt, niet in de body zelf, daar hoort en EN-EL3a of equivalent
            Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

opgelet met batterijen het is niet omdat ze 20 euro goedkoper zijn dat dit dezelfde kwaliteit is , er is een groot verschil tussen , in mijn job komen we geregeld problemen tegen met piraat batterijen en ze kunnen je veel miserie kosten , batterijen kunnen extreem warm komen tijdens het laden en foto's trekken , ze zal ook minder lang meegaan , en de belangrijkste vraag die je moet stellen is zeker : weegt die 20 euro extra zo zwaar als je toestel wordt beschadigd en je misschien voor een paar 100 euro extra kosten hebt door piraat batterijen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
                De EN-EL4a wordt voor de D300 enkel in zijn MB-D10 grip gebruikt, niet in de body zelf, daar hoort en EN-EL3a of equivalent
                Of ook de EN-EL4. Is wat goedkoper maar ook een iets lagere capaciteit.
                Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Of ook de EN-EL4. Is wat goedkoper maar ook een iets lagere capaciteit.
                  Als ik het goed voorheb is het grootste verschil tussen een EN-EL4 en een EN-EL4a, dat de batterijen met de kleine a (e) achteraan (zelfde voor de EN-EL3 en de EN-EL3e),
                  dat deze een contact méér hebben waardoor deze nauwkeuriger kunnen worden uitgelezen ivm. hoeveel capaciteit er nog in de batterij aanwezig is.

Comment

Dag,

Allemaal bedankt om te reageren en zo te zien moet ik gaan voor de nikon batterij.Een grip heb ik al juist nog een batterij en zo een BL 3.

mvg
                    dany

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Als ik het goed voorheb is het grootste verschil tussen een EN-EL4 en een EN-EL4a, dat de batterijen met de kleine a (e) achteraan (zelfde voor de EN-EL3 en de EN-EL3e),
                      dat deze een contact méér hebben waardoor deze nauwkeuriger kunnen worden uitgelezen ivm. hoeveel capaciteit er nog in de batterij aanwezig is.
                      Dan ben je vergeten dat er na de EN-EL3 ook een EN-EL3a geweest is, die identiek van vorm en kleur was als de EN-EL3 maar 100mAh meer gaf. Het is de grijze EN-EL3e die het derde contact had en met de D200 is geintroduceerd.
                      Ik geloof ook dat de batterij voor D2X de EN-EL4 was en bij de intro van de D2Xs is de a erachter gekomen maar daar ben ik niet 100% zeker van. Hierdoor veronderstel ik dat ze buiten de iets hogere capaciteit van de "a" versie gewoon uitwisselbaar zijn.
                      Hubert

Comment

Dag,

Allemaal bedankt om te reageren en zo te zien moet ik gaan voor de nikon batterij.Een grip heb ik al juist nog een batterij en zo een BL 3.

mvg
                        dany
                        Vergeet ook de lader niet he voor de en-el4(a) op te laden he,want alleen met de batterij en de bl-3 ben je ni veel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                          Vergeet ook de lader niet he voor de en-el4(a) op te laden he,want alleen met de batterij en de bl-3 ben je ni veel
                          Je kan ook een D3 bij kopen, dan moet je enkel de BL-3 kopen.
                          Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                            Je kan ook een D3 bij kopen, dan moet je enkel de BL-3 kopen.
                            Goe gezien D3 als back-up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht

De lader heb ik al

Comment

Working...
                              X