Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

580EX en 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 580EX en 5D

    Hallo,

    ik had gisteren een concertshoot met wisselende lichtomstandigheden : On stage was er voldoende licht, maar wanneer de artiest(e) op de "catwalk" kwam staan vòòr het podium, moest 1 volgspot volstaan... Helaas, het volstond niet. Er waren door de organisatie geen beperkingen opgelegd wat flitsen betreft, en ik wilde m'n 580EX gebruiken op de 5D om wat bij te flitsen. (Misschien voor de volledigheid : objectief was de Canon Ef 70-200 2.8IS)
    Voor beelden "on-stage" stond de flitser uitgeschakeld, voor beelden "on catwalk" schakelde ik de flitser in. Scherpstellen lukte, maar ik kon geen foto nemen, de ontspanknop gaf geen respons. Schakelde ik de flitser uit werkte de ontspanknop wel...

    Heb vanalles geprobeerd, Av, Tv, manueel fliser op ETTL, manueel, alle gradaties in power, niks hielp. Ook geswitched van 800 of 1600 iso naar 100 wanneer flitser aanstond. Iemand die al iets gelijkaardigs heeft meegemaakt? of me even op weg kan helpen?

    Alvast bedankt!
    Koen
    BD0910BE

  • #2
    Re: 580EX en 5D

    Ik had, toen ik mijn 5D pas had (iets meer dan een jaar terug) ook dergelijke problemen.
    Bleek aan de firmware te liggen.
    Na het opladen van de nieuwste firmware .. alle problemen verholpen.

    Kijk gerust eens op: http://web.canon.jp/imaging/eos5d/eos5d_firmware-e.html

    Ik heb momenteel 1.1.0
    Last edited by Decapix; 22 juni 2008, 22:10.
    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

    Comment


    • #3
      Re: 580EX en 5D

      Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
      Ik had, toen ik mijn 5D pas had (iets meer dan een jaar terug) ook dergelijke problemen.
      Bleek aan de firmware te liggen.
      Na het opladen van de nieuwste firmware .. alle problemen verholpen.

      Kijk gerust eens op: http://web.canon.jp/imaging/eos5d/eos5d_firmware-e.html
      Hmmm, 'k dacht dat ik die al had, maar het blijkt de 1.1.0 te zijn. De nieuwste heeft het inderdaad over de 5D en 580EX problemen, maar blijkbaar met de EF 85 1.2. Waar rook is is vuur... ik heb de firmware alvast gedownload en toegepast. Nu afwachten en testen. Bedankt voor de tip.

      Koen
      BD0910BE

      Comment


      • #4
        Re: 580EX en 5D

        Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
        Hmmm, 'k dacht dat ik die al had, maar het blijkt de 1.1.0 te zijn. De nieuwste heeft het inderdaad over de 5D en 580EX problemen, maar blijkbaar met de EF 85 1.2. Waar rook is is vuur... ik heb de firmware alvast gedownload en toegepast. Nu afwachten en testen. Bedankt voor de tip.

        Koen
        Als je al 1.1.0 had zou dit niet meer mogen voorkomen.
        Ook ik gebruik 1.1.0 en heb er geen problemen mee.
        Het verschijnsel wel je aangeeft is in elk geval wat de firmware (1.0.5) indertijd opgelost had.

        1 ding is zeker ... TESTEN en blijven TESTEN zal hier uitsluitsel over geven
        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

        Comment


        • #5
          Re: 580EX en 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
          TESTEN en blijven TESTEN zal hier uitsluitsel over geven
          Zal ik doen!
          Bedankt Decapix!
          BD0910BE

          Comment


          • #6
            Re: 580EX en 5D

            Ik heb ook al zoiets voorgehad, ik dacht, de batterijen zijn plat, een nieuw setje er in. 't Probleem bleef.
            Later bleek dat ook dat nieuw setje batterijen leeg was
            SKurt.be
            www.SKurt.be

            Comment


            • #7
              Re: 580EX en 5D

              daarom alleen nog eneloops hier. Hebben na 1 jaar (ongebruikt) nog 85% van hun capaciteit.
              Hopelijk is je probleem opgelost Koen.

              Hans
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: 580EX en 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                daarom alleen nog eneloops hier. Hebben na 1 jaar (ongebruikt) nog 85% van hun capaciteit.
                Hopelijk is je probleem opgelost Koen.

                Hans
                Neen, de batterijen waren ok,
                en ja, ik hoop het ook, dat zal ik merken op m'n volgende concert waarbij flitsen toegelaten is hé

                Thanks voor je medeleven !
                Groetjes
                BD0910BE

                Comment


                • #9
                  Re: 580EX en 5D

                  Mja da kunde toch nu ook al testen?
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment


                  • #10
                    Re: 580EX en 5D

                    Mijn gedacht
                    Tenzijn je natuurlijk geen stereo installatie hebt om voor het achtergrond geluid te zorgen
                    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                    Comment


                    • #11
                      Re: 580EX en 5D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                      Mijn gedacht
                      Tenzijn je natuurlijk geen stereo installatie hebt om voor het achtergrond geluid te zorgen
                      In mijne living marsjeerde alles... Maar dat deed het ook toen ik zaterdag thuiskwam na het concert
                      Evenals alles ook marsjeerde NA de firmware upgrade!
                      BD0910BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: 580EX en 5D

                        Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                        In mijne living marsjeerde alles... Maar dat deed het ook toen ik zaterdag thuiskwam na het concert
                        Evenals alles ook marsjeerde NA de firmware upgrade!
                        Dan zou het wel eens een probleem kunnen geweest zijn met de contacten.
                        Als je het nog eens voor hebt: Flits afhalen & opnieuw monteren (+ vastzetten).
                        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                        Comment


                        • #13
                          Re: 580EX en 5D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                          Dan zou het wel eens een probleem kunnen geweest zijn met de contacten.
                          Als je het nog eens voor hebt: Flits afhalen & opnieuw monteren (+ vastzetten).
                          Stond niet in openingstopic, maar had ik ook al gedaan
                          BD0910BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 580EX en 5D

                            Merci, ik heb dat probleem ook al een paar keren gehad, maar met een Metz.
                            Al eens verholpen door verse batterijen in de camera te steken, al eens binnengedaan. Ik zal eens uitzoeken hoe die firmware moet upgegrade worden...
                            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                            Comment

                            Working...
                            X