Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studioflitsers: Linkstar of Linkstar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studioflitsers: Linkstar of Linkstar?

Hoi,

ik ben al een tijdje aan het nadenken over de aanschaf van de Linkstar LF-300A bij Fotosg

http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=4634

Maar nu zie ik dat er een nieuwe set uit is:

http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=6238

En deze is 125 euro goedkoper. De specificaties ontlopen elkaar niet veel (tenminste zoals ik het als leek zie)

Ben ik met de goedkopere set niet beter uit? Hij heeft ook nog eens 2 softboxen ipv 1 softbox en 1 paraplu
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Re: studioflitsers: Linkstar of Linkstar?

zaterdag of zondag naar de opendeurdag gaan en eens vragen

Comment

instellamp van de duurdere set is 150 watt terwijl de andere set met 50 Watt werkt.
      Ook biedt de duurdere set de mogelijkheid om wanneer je de power vemindert je niet moet af-flitsen. De goedkope set zal bij de eerste ontlading nog altijd het vermogen dat je vooraf ingesteld had gebruiken, pas bij de tweede ontlading krijg je het lagere vermogen.

Let vooral op dat je flits een ventilator heeft, dit is niet weergegeven in de specs, maar zonder fan kan ie warm lopen heb ik gehoord.

Zoals reeds vermeld, als er een opendeurdag is ... langsgaan en beide koppen bekijken en laten demonstreren, prijsverschil is wel redelijk te noemen.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        instellamp van de duurdere set is 150 watt terwijl de andere set met 50 Watt werkt.
        Ook biedt de duurdere set de mogelijkheid om wanneer je de power vemindert je niet moet af-flitsen. De goedkope set zal bij de eerste ontlading nog altijd het vermogen dat je vooraf ingesteld had gebruiken, pas bij de tweede ontlading krijg je het lagere vermogen.

Let vooral op dat je flits een ventilator heeft, dit is niet weergegeven in de specs, maar zonder fan kan ie warm lopen heb ik gehoord.

Zoals reeds vermeld, als er een opendeurdag is ... langsgaan en beide koppen bekijken en laten demonstreren, prijsverschil is wel redelijk te noemen.

Mark

Als ik daar naar toe ga, dan ben ik 4 uur reizen en 50 euro aan reiskosten lichter. Kan ik beter meteen voor de duurdere gaan. Er wordt inderdaad niets vermeld over een ventilator en dat afflitsen lijkt me inderdaad wel een gemis

Comment

Ik dacht dat beiden een ventilator hadden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            De flitskoppen van LinkStar LF-serie en FS-serie zijn beide gekoeld zoals ook vermeld staat bij de specificaties.

Verschil LF en FS serie
            • Beide hebben 300ws vermogen terwijl de LF net wat verder gaat als het om te behalen diafragma waardes gaat.
            • Laadtijd is 2 seconden bij de FS en bij de LF 1,5 seconde op vol vermogen
            • De instellamp is bij de FS 50watt terwijl de LF een 150watt instellamp heeft
            • De indicatie wanneer een flitskop is opgeladen heeft de FS iets minder mogelijkheden zoals dim na flits en indicatie rood/groen lampje. De FS heeft alleen een indicatie met groen indicatie lampje
            • De flitskop van de LF serie is groter dan de FS serie en kan voor sommige mensen een verschil zijn.

Levering verschil:
            Als de set samenstelling wordt bekeken dan zie je dat de FS met 2 softboxen wordt geleverd maar andere statieven heeft als de LF serie en zijn vaak kleine dingen die hier verschil in kunnen geven. Een ander verschil is dan de LF serie met 2 reflectoren wordt geleverd terwijl de FS serie met 1 wordt geleverd.

Dat LinkStar continue is in zijn output is de afgelopen jaren gebleken en is ook doorgezet in de nieuwe FS serie. Ook het lekker kunnen doorwerken met deze sets is geen probleem, wij hebben zowel de FS als de LF getest op flink doorwerken en komen ze erg goed uit de test zonder problemen. Hier moet aangedacht worden dat er een gehele dag in de studio wordt gewerkt en deze koppen zeker meer als 500 flitsen per dag kunnen verwerken. Dit zou inhouden 5 a 6 uren per dag werken met ongeveer 80 a 100 fllitsen per uur. De test die door ons gedaan is kunnen wij vermelden dat het ging om continue doorflitsen op verschillende vermogens met enkele pauzes.

Hopende dat bovenstaande informatie iets meer weergeeft over de LF en de FS flitssets.
            Professionals in Studio fotogragie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoSG.nl Bekijk bericht
              De flitskoppen van LinkStar LF-serie en FS-serie zijn beide gekoeld zoals ook vermeld staat bij de specificaties.

Verschil LF en FS serie
              • Beide hebben 300ws vermogen terwijl de LF net wat verder gaat als het om te behalen diafragma waardes gaat.
              • Laadtijd is 2 seconden bij de FS en bij de LF 1,5 seconde op vol vermogen
              • De instellamp is bij de FS 50watt terwijl de LF een 150watt instellamp heeft
              • De indicatie wanneer een flitskop is opgeladen heeft de FS iets minder mogelijkheden zoals dim na flits en indicatie rood/groen lampje. De FS heeft alleen een indicatie met groen indicatie lampje
              • De flitskop van de LF serie is groter dan de FS serie en kan voor sommige mensen een verschil zijn.

Levering verschil:
              Als de set samenstelling wordt bekeken dan zie je dat de FS met 2 softboxen wordt geleverd maar andere statieven heeft als de LF serie en zijn vaak kleine dingen die hier verschil in kunnen geven. Een ander verschil is dan de LF serie met 2 reflectoren wordt geleverd terwijl de FS serie met 1 wordt geleverd.

Dat LinkStar continue is in zijn output is de afgelopen jaren gebleken en is ook doorgezet in de nieuwe FS serie. Ook het lekker kunnen doorwerken met deze sets is geen probleem, wij hebben zowel de FS als de LF getest op flink doorwerken en komen ze erg goed uit de test zonder problemen. Hier moet aangedacht worden dat er een gehele dag in de studio wordt gewerkt en deze koppen zeker meer als 500 flitsen per dag kunnen verwerken. Dit zou inhouden 5 a 6 uren per dag werken met ongeveer 80 a 100 fllitsen per uur. De test die door ons gedaan is kunnen wij vermelden dat het ging om continue doorflitsen op verschillende vermogens met enkele pauzes.

Hopende dat bovenstaande informatie iets meer weergeeft over de LF en de FS flitssets.

bedankt voor de zeer uitgebreide uitleg.
              LF-serie lijkt me dan toch de betere keuze voor mij

Comment

Zijn hier toevallig mensen die met zowel Linkstar als met Falcon eyes hebben gewerkt? Zijn er enige merkbare verschillen?
                vriendelijke groeten, Helen
                Updated WWW.HELENICA.NL
                ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Working...
                X