Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met geheugenkaart

    Ik gebruik(te) een geheugenkaart van Aldi van 2 gig.Die was nog maar een maand oud.
    Ik had gisteren een reeks foto's gemaakt en op het schermpje zag het er allemaal goed uit maar eens op de computer waren alle foto's slecht.
    Sommigen kwamen er helemaal niet door anderen waren dan weer in drie stukken geknipt en ik vermoed dat dit door het geheugenkaartje kwam, wou niet meer formateren in de camera.
    Ik heb er nu eentje van Sandisk (8gb) ingestopt en hoop dat dit wat langer meegaat.
    Herkent er iemand dat verhaal?
    Is het best van het kaartje telkens uit de camera te nemen of beter afladen met de usb kabel?

    Alvast bedankt voor uw reactie.
    Canon 70D en wat lenzen

  • #2
    Re: Probleem met geheugenkaart

    Welke camera was het? Je 450D?

    Ik heb ooit eens een gelijkaardig voorval gehad met een vrij oud hp cameratje.

    Gewone normale snelheid kaartjes werkten zonder probleem, maar een high speed kaartje gaf resultaten zoals jij ze beschrijft, dus ik vermoed dat het aan de camera lag...

    Maar met een 450D zou me dat verbazen...ik denk dat het zoals Clement Peerens zou zeggen "boecht van den aldi" was...

    Tom
    ~TDN
    fotoblog: www.tdn9.be

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met geheugenkaart

      Wel met de 450d, soortgelijk kaartje gaat al twee jaar mee in mijn compact.
      Voor mij is dit nu niet echt erg maar stel u voor dat je belangrijke foto's aan het nemen zijt die niet zomaar over te doen zijn en het gebeurt dan!
      Canon 70D en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met geheugenkaart

        Met Sandisk ben je altijd gerust! Sommige dingen kan je nog voor een degelijke kwaliteit kopen bij Aldi, maar de geheugenkaartjes, camera's en PC's laat je beter staan... Dit is mijn mening uit eigen ondervinding. Ik heb ze allemaal gehad, en ik was er heel tevreden van, totdat je die dingen echt veel gaat gebruiken en dan....

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met geheugenkaart

          Heb je nog het kassa ticket van dit kaartje? Zo ja, gewoon dit kaartje samen met het ticket naar de Aldi gaan en daar zullen ze je zeker helpen. Je hebt toch 2 of 3 jaar garantie op. Bij ieder product kan iets mis lopen, het is niet omdat het van de Aldi komt dat het daarom per definitie slecht is!

          Grtz, RF


          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met geheugenkaart

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Heb je nog het kassa ticket van dit kaartje? Zo ja, gewoon dit kaartje samen met het ticket naar de Aldi gaan en daar zullen ze je zeker helpen. Je hebt toch 2 of 3 jaar garantie op. Bij ieder product kan iets mis lopen, het is niet omdat het van de Aldi komt dat het daarom per definitie slecht is!

            Grtz, RF
            als het op electronica aankomt.. oh jawel !
            geheugenkaarten geven erg snel foute (zoals nu weer blijkt) , cd'r/dvd medium gaan binnen het jaar stuk , schroefmachines met crappy motoren en batterijen , schroevedraaiers die je zo kapot draait

            echt alles inzake electronica is na 3 scheten stuk dus leg aub 10 euro bij en ga iets deftig kopen !
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment

            Working...
            X