Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefkop op Buis plaatsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statiefkop op Buis plaatsen

    Is er een mogelijkheid om een statiefkop op een buis (fietsstuur) te plaatsen, waar ik dan met een afstandbediening de 40D doet fotos nemen.
    Een stuk die daarvoor kan dienen heb ik nergens op het net gevonden, misschien zijn er leden die wel al iets tegengekomen zijn?
    Klein kodakske

  • #2
    Re: Statiefkop op Buis plaatsen

    iets in de geest van een Manfrotto superclamp ?



    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: Statiefkop op Buis plaatsen

      Gorillapod voor een dslr?

      Comment


      • #4
        Re: Statiefkop op Buis plaatsen

        OK.
        Je moet maar weten onder welke naam je moet zoeken, en daar zal de manfrotto voor mij wel beter kunnen dan de gorilla voor een buisje van 18 mm. denk ik.
        Dank jullie wel voor de hulp.
        Klein kodakske

        Comment


        • #5
          Re: Statiefkop op Buis plaatsen

          Je gaat er toch niet op die manier mee rondrijden.

          De camera zal dan zoveel schokken te verwerken krijgen dat die zeker niet lang heel blijft...
          Je zal ook een heel erg sterke beeldstabilisatie nodig hebben.

          Ik hoop dus dat het voor een andere toepassing is.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Statiefkop op Buis plaatsen

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Je gaat er toch niet op die manier mee rondrijden.

            De camera zal dan zoveel schokken te verwerken krijgen dat die zeker niet lang heel blijft...
            Je zal ook een heel erg sterke beeldstabilisatie nodig hebben.

            Ik hoop dus dat het voor een andere toepassing is.
            Als hij Matthias als inspiratibron gebruikt dan krijgen we downhill mountainbike fisheye shots vanop t stuur

            Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: Statiefkop op Buis plaatsen

              Nee hoor, die komt na stilstand op het stuur, en daar blijf ik dan soms langere tijd staan om foto's te nemen.
              Lekker rustig zonder het gewicht in de handen van de camera + 1,5 kg van de lens.
              Hoef zo dus geen statief mee te sleuren, mijn fiets is dat, en heb de handen vrij voor de tweede camera, die ook veelal mee is.
              Met de gemotoriseerde fiets kom je snel overal, en ook overal tussen waar je met de auto niet mag of kan komen
              Klein kodakske

              Comment


              • #8
                Re: Statiefkop op Buis plaatsen

                Ik neem mijn statief ook wel eens mee op de fiets, dat steek ik dan gewoon in de fietstas (het steekt er wel een stuk uit, maar dat kan geen kwaad).

                Een statief lijkt mij toch heel wat stabieler dan het stuur van een fiets, en het is ook heel wat handiger om een camera op te monteren.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X