Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zoveelste vraag over tassen....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De zoveelste vraag over tassen....

    Goedemiddag,

    Ik ben nieuw hier, dus als er ergens een voorstel topic is dan zal ik dat zo snel mogelijk doen, maar eerste gelijk maar even een vraag!

    Wat is de meest geschikte rugzak voor de volgende spullen? En dan geen schoudertas of rugzak waar alleen fotospullen in kunnen. Er moet ook nog ruimte zijn voor non-foto materiaal.

    - Nikon D40
    - 18-55 lens
    - 70-300 VR (blijft vrijwel altijd op body)
    - SB 600 flitser
    - en nog wat klein grut

    Ik heb zelf de volgende rugzakken in mijn gedachten:

    Crumpler Prettyboy XL Backpack
    Tamrac Adventure 7 of 9

    Verder is er bij in de "buurt" geen winkel waar ik kan passen en heb ik ook weinig tijd, dus voor mij is het het makkelijkst om het via internet te bestellen!

    Andere ideeen zijn altijd welkom.

    Gr. Ron

  • #2
    Re: De zoveelste vraag over tassen....

    Hoi Ron,
    ik ben pas twee weken gaan "trekken" op Kreta. Mijn keuze was gevallen op de Lowepro Fastpack 350. Er zat een Canon 400D + Tamron 17-50, een 70-200 L f4, een 580 EX flitser en een 17-85 in. Van boven was genoeg plaats voor drank, eten,...
    Mijn keuze viel erop omdat je aan je camera kan zonder de rugzak van je rug te nemen en omdat het harnas goed voelde (en een heupgordel heeft).
    Nadeel: geen regenhoes.
    Te koop via internet bij www.geheugenkaart.be of www.studio73.be

    Zie ook http://www.cambags.com/ voor andere tassen en gebruikerservaringen.

    Groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: De zoveelste vraag over tassen....

      Oorspronkelijk geplaatst door bruine_beer Bekijk bericht
      Hoi Ron,
      ik ben pas twee weken gaan "trekken" op Kreta. Mijn keuze was gevallen op de Lowepro Fastpack 350. Er zat een Canon 400D + Tamron 17-50, een 70-200 L f4, een 580 EX flitser en een 17-85 in. Van boven was genoeg plaats voor drank, eten,...
      Mijn keuze viel erop omdat je aan je camera kan zonder de rugzak van je rug te nemen en omdat het harnas goed voelde (en een heupgordel heeft).
      Nadeel: geen regenhoes.
      Te koop via internet bij www.geheugenkaart.be of www.studio73.be

      Zie ook http://www.cambags.com/ voor andere tassen en gebruikerservaringen.

      Groeten, Johan
      Inderdaad een heel goeie rugzak, zit heel comfortabel. Misschien een kleine aanvulling, er is ook mogelijkheid om een laptop erbij te stoppen.

      Comment


      • #4
        Re: De zoveelste vraag over tassen....

        Ik kan je zeker de Naneu Pro tassen aanraden. Deze zijn absoluut niet duur en toch van zeer goede kwaliteit

        Zelf heb ik een Naneu Pro Military Echo en een Military Alpha. De Echo gebruik ik dagelijks (ik werk op kantoor en neem mijn foto-apparatuur tegenwoordig eigenlijk dagelijks mee, voor als ik op de heen of terugreis iets interessants tegenkom). In deze tas heb ik (in het apparatuur-deel) het volgende gepropt:
        Canon 40D + grip & Tamron 17-50 erop, Canon 100mm macro, Canon 70-200 f4, Canon 430Ex flitser en een hoekzoeker:







        Hier nog een fotootje van de 't bovenste deel van de tas, en zo ziet de rugkant van de tas er uit.

        In de voorste (kleinere) vak is ruimte voor 4 extra penlight batterijen (flitser) 1 of 2 extra accu's, wat geheugenkaartjes en 1 of 2 filters in een doosje.

        Zoals je in de fotootjes kunt zien is de 70-200 met z'n 17,2 cm lengte eigenlijk iets te hoog. Maar doordat de 'bodem' van het bovenste deel stevig maar toch flexibel is (een dikke soort stof) kan de tas zonder problemen dicht. Er ontstaat dus wel een beetje een bobbel in het bovenste deel. Wanneer ik naar mijn werk ga past er bovenin nog 8 boterhammen, een portomonnee en een brillenkoker. Daarmee is 'ie wel zo'n beetje vol....

        De Military Alpha is groter. Daarin past (in het apparatuur-deel) een 40d met grip, flitser, 17-50, 100mm macro, een 100-400L en eventueel nog een hoekzoeker. Zie hier. Door de dubbele draagband en extra heupband draagt deze tas prettiger, zeker als je er wat langer mee rondzeult. Nadeel (maar in 't kader van diefstalpreventie misschien gelijk ook weer een voordeel) is dat je alleen bij het foto-apparatuur kunt komen wanneer je de tas van je rug haalt....
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: De zoveelste vraag over tassen....

          Ik heb inderdaad ook naar de Fastpack gekeken, deze lijkt me ook zeer interessant, maar vind hem niet mooi en dat speelt toch ook wel een beetje mee.

          Ik heb toch liever de crumpler prettyboy xl, maar weet niet of ik uit de voete kom met mijn spullen.

          Comment


          • #6
            Re: De zoveelste vraag over tassen....

            Ik heb mijzelf de Fastpack 250 aangeschaft en ben er ook zeer tevreden van.
            (in de 250 past een 15.4inch laptop, de 350 is groter, daar past een 17inch laptop in).

            Het enigste nadeel is inderdaad dat er geen regenhoes bij is ...

            Hoe mooi je hem vind is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik vind hem zeker niet lelijk. Je hebt hem trouwens in 3 kleuren: volledig zwart, zwart-blauw en zwart-rood.

            Comment


            • #7
              Re: De zoveelste vraag over tassen....

              Jullie brengen me weer in twijfel

              Heeft iemand een foto van die fastpack 250 met eigen materiaal? Dus niet zo'n fabrieksgemaakte foto

              Comment


              • #8
                Re: De zoveelste vraag over tassen....

                Zelf heb ik de fastpack 200, zeer tevreden van, enkel spijtig dat deze geen heupgordel heeft. Ben pas terug van vakantie en het was toch wel redelijk zwaar aan mijn schouders.

                Comment


                • #9
                  Re: De zoveelste vraag over tassen....

                  De 250 heeft wel een heupgordel, wat ik toch wel een pluspunt vind
                  Ik ben momenteel nog op het werk, vanavond thuis zal ik eens wat foto's online zetten

                  Comment


                  • #10
                    Re: De zoveelste vraag over tassen....

                    Bedankt voor jullie reactie!

                    Maar ben toch voor het uiterlijk gegaan, ik heb de Crumpler Pretty Boy backpack besteld.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De zoveelste vraag over tassen....

                      Dan heeft het plaatsen van foto's van de Fastpack 250 niet veel nut meer

                      Success met je nieuwe aankoop!

                      Comment


                      • #12
                        Re: De zoveelste vraag over tassen....

                        Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
                        Dan heeft het plaatsen van foto's van de Fastpack 250 niet veel nut meer

                        Success met je nieuwe aankoop!
                        Heeft inderdaad geen zin. Maar toch bedankt voor de moeite.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De zoveelste vraag over tassen....

                          Oorspronkelijk geplaatst door RondeC Bekijk bericht
                          Bedankt voor jullie reactie!

                          Maar ben toch voor het uiterlijk gegaan, ik heb de Crumpler Pretty Boy backpack besteld.
                          Waar heb je hem besteld?

                          Comment


                          • #14
                            Re: De zoveelste vraag over tassen....

                            Kamera Express (nederland)

                            Ik heb hem ook al binnen (voor 17.00 uur bestellen is volgende dag in huis).
                            Spullen passen erin.Heb er nu een D40+18-55 en 70-300 VR los in zitten. Heb nog ruimte over voor eventueel nog een kleine lens of flitser

                            Comment

                            Working...
                            X