Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring met printer Canon pixma 4500?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaring met printer Canon pixma 4500?

    Voor A4 's in kleur en op glanzend papier.
    Dank U

  • #2
    Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

    Beste,

    ik gebruik deze printer een half jaartje en ben er zéér tevreden over. Uit een test in Digital Camera blijkt hij het goedkoopst qua inktverbruik (Editor's Choice 03/2008)
    De afdrukken zien er goed uit met de meegeleverde kleurprofielen op Canon papier.
    Ik heb bij www.marc-en-ciel.be ook profielen laten maken voor andere papiersoorten (oa HP advanced fotopapier Glossy - helft van de prijs van Canon).
    Afdrukken op Cd's geeft zelfs goed resultaten.
    (Extra meegenomen is rechte doorvoer fotopapier, extra lade gewoon papier en duplex printen standaard).
    Als je een scan wil van de test uit Digital Camera, laat je maar iets weten.
    Groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

      Ik zou die scan anders ook wel eens graag zien :-)

      Geeft hij 'fotolab' kwaliteit op 10*15?

      Groeten

      Jellen

      Comment


      • #4
        Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

        Bruine Beer,
        bedankt voor de snelle reactie.
        Ik heb gelezen dat je best het Canon papier PR 101 gebruikt om de beste resultaten te bereiken.
        Ik wil vooral in kleur printen (glanzend)....maar zijn de resultaten in Z/W ook goed???

        dank je

        Yves



        [/B]
        Oorspronkelijk geplaatst door bruine_beer Bekijk bericht
        Beste,

        ik gebruik deze printer een half jaartje en ben er zéér tevreden over. Uit een test in Digital Camera blijkt hij het goedkoopst qua inktverbruik (Editor's Choice 03/2008)
        De afdrukken zien er goed uit met de meegeleverde kleurprofielen op Canon papier.
        Ik heb bij www.marc-en-ciel.be ook profielen laten maken voor andere papiersoorten (oa HP advanced fotopapier Glossy - helft van de prijs van Canon).
        Afdrukken op Cd's geeft zelfs goed resultaten.
        (Extra meegenomen is rechte doorvoer fotopapier, extra lade gewoon papier en duplex printen standaard).
        Als je een scan wil van de test uit Digital Camera, laat je maar iets weten.
        Groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

          Kleuren kan deze printer zeer mooi afdrukken, trouwens ook op het Sihl X 280 gsm papier dat sinds vorige week weer bij de Aldi te koop is (dezelfde profiel voor Photo Paper Pro kan je zonder noemenswaardige verschillen gebruiken op dit papier) en het kost maar € 5,99 per 50 vel A4 of 100 vel 10x15.

          Echter Z/W is meestal een probleem aangezien je geen grijs/zwarte patronen hebt zoals bij de K3 inkt bij Epsonprinters of de nieuwste Canon Pro 9500.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

            Oorspronkelijk geplaatst door zive Bekijk bericht
            Bruine Beer,
            bedankt voor de snelle reactie.
            Ik heb gelezen dat je best het Canon papier PR 101 gebruikt om de beste resultaten te bereiken.
            Ik wil vooral in kleur printen (glanzend)....maar zijn de resultaten in Z/W ook goed???

            dank je

            Yves



            [/B]
            In de avondopleiding kleurbeheer bij Marc Cielen zijn we bezig geweest met zwart-wit prints. Ik heb Zwart-Wit profielen laten maken bij Marc (krijg je nu gratis bij een kleurenprofiel), maar niet écht getest. Wat ik uit de les onthouden heb: échte zwart-wit is niet zo makkelijk. Marc wil wel je profiel opmeten/bijstellen als er een kleurafwijking op zit.
            Groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

              Nogmaals bedankt,

              ik heb juist toevalig ook dit papier verleden week gekocht op basis van positieve reacties.
              Nu nog de printer kopen.

              mvg

              Yves



              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              Kleuren kan deze printer zeer mooi afdrukken, trouwens ook op het Sihl X 280 gsm papier dat sinds vorige week weer bij de Aldi te koop is (dezelfde profiel voor Photo Paper Pro kan je zonder noemenswaardige verschillen gebruiken op dit papier) en het kost maar € 5,99 per 50 vel A4 of 100 vel 10x15.

              Echter Z/W is meestal een probleem aangezien je geen grijs/zwarte patronen hebt zoals bij de K3 inkt bij Epsonprinters of de nieuwste Canon Pro 9500.

              Comment


              • #8
                Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jellen Bekijk bericht
                Ik zou die scan anders ook wel eens graag zien :-)

                Geeft hij 'fotolab' kwaliteit op 10*15?

                Groeten

                Jellen
                Had onlangs groepsfoto's getrokken van een dansschool en omdat ik een promo kreeg van Extrafilm had ik op voorhand een aantal van deze foto's daar laten printen nog voor ik wist of er verkocht gingen worden. Nu dat was niet zo belangrijk want de opbrengst is trouwens voor de dansschool zelf.

                Maar nu bestelde iemand 2x dezelfde foto en ik had er nog maar eentje van extrafilm liggen. Om het snel af te handelen drukte ik dus een exemplaar af met mijn IP4500. Toen ik de foto's naast elkaar legde heb ik maar besloten om die nog eens af te drukken. Want anders zou de besteller wel eens boos kunnen worden dat die ene afdruk zoveel slechter was.

                De afdruk met de IP4500 stak dan ook met vlag en wimpel boven die van extrafilm uit. De kleuren waren meer natuurgetrouw en de range zwart/bruin was opmerkelijk beter met veel meer details. Bij extrafilm was dat allemaal volledig zwart.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bruine_beer Bekijk bericht
                  In de avondopleiding kleurbeheer bij Marc Cielen zijn we bezig geweest met zwart-wit prints. Ik heb Zwart-Wit profielen laten maken bij Marc (krijg je nu gratis bij een kleurenprofiel), maar niet écht getest. Wat ik uit de les onthouden heb: échte zwart-wit is niet zo makkelijk. Marc wil wel je profiel opmeten/bijstellen als er een kleurafwijking op zit.
                  Groeten, Johan
                  Bruine Beer,

                  gisteren pixma 4500 gekocht en eerste tests op Sihl 280gr papier zijn al heel goed , enkel een lichte afwijking naar groen.
                  Volgende parameters werden gebruikt ( vanaf " print" in windows ....nog niet PictBridge gebruikt)
                  in afdruk :
                  mediumtype : prof fotopapier
                  afdrukwaliteit : hoog
                  kleur/intensiteit : handmatig , instelling helderheid = donker

                  heb je tips, om de resultaten nog te verbeteren

                  thanks

                  Yves

                  Comment


                  • #10
                    Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

                    Hoi Yves,

                    Tip met meeste resultaat zal zijn om een kleurprofiel te laten maken. Ik heb ook het Sihl-papier gekocht (maar nog niet getest) en ben van plan er een kleurprofiel van te laten maken => ik laat je horen wat mijn ervaringen zijn.

                    Ik heb nooit de indruk gehad dat de afdruk te groen is. Waar ik zo dadelijk aan denk:
                    - meegeleverd profiel (in printersoftware) is afgestemd op daglicht => heb je je foto onder daglicht bekeken (of was er TL-licht of een spaarlamp in de buurt) => Ik gebruik Philips Graphica Pro TL lampen met een kleurtemperatuur van 5000K om de foto's onder te bekijken (10 Euro/stuk voor een 36 W exemplaar)
                    - kleuren/inkt stabiliseren zich na een uur(/soms pas definitief na een dag)
                    - je foto is in Adobe RGB getrokken en je print je foto af met software die denkt dat alles in sRGB staat => verschil in Gamut tussen Adobe en sRGB zit vooral in het groen/blauw-gebied (maar ik zou dan minder groen verwachten) => je kan je foto met Photoshop afdrukken, die ondersteunt kleurbeheer. (Windows print en fax-viewer bvb niet)

                    Als je zeker bent dat het na een dag, onder daglicht en afgedrukt met photoshop nog te groen is, kan je in de manuele kleurinstellingen (waar je nu de helderheid vermindert) wat magenta toevoegen.

                    Groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

                      Groenzweem bij Aldi-papier kan ik bij mijn Pixma IP 5000 voorkomen door "Glossy fotopapier extra" te kiezen. Dat geeft een vrij goed resultaat.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Groenzweem bij Aldi-papier kan ik bij mijn Pixma IP 5000 voorkomen door "Glossy fotopapier extra" te kiezen. Dat geeft een vrij goed resultaat.

                        Bedankt voor de reactie. Ik zal dit even testen

                        mvg

                        Yves

                        Comment


                        • #13
                          Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Groenzweem bij Aldi-papier kan ik bij mijn Pixma IP 5000 voorkomen door "Glossy fotopapier extra" te kiezen. Dat geeft een vrij goed resultaat.
                          Dag Black Bandit,

                          ik heb nu " glossy fotopapier extra" gekozen in de selectie ....en het is veel beter ( geen groenzweem meer ).
                          Ik heb net prof papier van Canon pr101 gekockt en getest en vergeleken met Sihl papier .

                          Ik zie bijna geen verschil tussen de 2 ( Canon pr101 op " prof fotopapier" en Sihl op " glosssy fotopapier extra"
                          Mijn vrouw naar de lokale Aldi gezonden en al de rest van de stock A4 opgekocht ( 50 vel aan 5.99 € ...dus 12 cent per A4 . Canon 7 a 8 maal duurder).

                          thanks man

                          Yves

                          Comment


                          • #14
                            Re: ervaring met printer Canon pixma 4500?

                            Ik ben vandaag ook nog een paar pakjes van dat fantastische Sihl X papier gaan halen, weliswaar de kleinere 10x15 cm (100 vel, eveneens € 5,99). Nog iets: ik heb hier een aantal foto's uithangen tegen het raam om de werking van het zonlicht te testen op het papier. Ik heb hier prints gemaakt van vorig jaar (hetzelfde Sihl papier) en het papier is nog steeds even mooi wit als het nieuwe papier en geen gele verkleuring. Vreemd is dit niet, want het is volledig synthetisch polymeer "papier".

                            Ik heb nog nooit zo goed en mooi fotopapier gezien voor die prijs. Er zijn ongetwijfeld nog mooiere papiersoorten (Hahnemühle bijvorobeeld), maar aan die prijs/kwaliteit kan volgens mij geen enkele fabrikant tippen.
                            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                            Comment

                            Working...
                            X