Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser voor Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser voor Nikon

    Wie kan mij een redelijk goeie flash aanraden voor Nikon (D40) rond de 150 euro? Ik zag al veel dingen maar raak er niet goed uit.

  • #2
    Re: Flitser voor Nikon

    Hallo,

    Je zal best kiezen tussen een SB400 en SB600. De SB400 zit onder je budget, maar is dan ook maar een instapmodel. Ik zou je echter aanraden om wat extra te sparen en voor de SB600 te gaan. De SB 600 Ondersteunt volledig het CLS van Nikon (misschien koop je later een grotere body en dan ondersteunt deze SB600 het CLS). Het richtgetal van de SB400 is ook wat laegr dan de SB600. Indien je slechts een extra flitser wenst, is dit een prima modelletje. De SB600 heeft een display achteraan.

    groet
    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

    Comment


    • #3
      Re: Flitser voor Nikon

      idd ga voor een SB600, zal je zeker niet beklagen, met een SB400 kun je ook niet indirekt flashen, is toch vgls mij een serieus minpunt ten opzichte van de SB600
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment


      • #4
        Re: Flitser voor Nikon

        Uitkijken naar en SB-600 (2e hands), Je zal het je niet beklagen. Daarvoor krijg je een veelzijdig bruikbare flitser die je ook in de toekomst (andere bodies met CLS ondersteuning) nog kunt gebruiken
        Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Flitser voor Nikon

          Bedankt! Zal dan toch een SB-600 worden, staat nu aan 249 bij Foto Rubens.

          Btw: is een zonnekapje essentieel en vaak gebruikt of niet? Ben echt nog een beginner .

          Comment


          • #6
            Re: Flitser voor Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
            ...met een SB400 kun je ook niet indirekt flashen...
            Klopt niet. Heb er een gehad. Met een SB-400 kan je wel degelijk indirect flitsen, zij het dat je de flitskop alleen naar boven kan draaien en niet opzij.

            Ideaal als compacte reisflits, anders zou ik ook voor een SB-600 kiezen.

            Jos
            Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

            Comment


            • #7
              Re: Flitser voor Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door Josp Bekijk bericht
              Klopt niet. Heb er een gehad. Met een SB-400 kan je wel degelijk indirect flitsen, zij het dat je de flitskop alleen naar boven kan draaien en niet opzij.
              idd je hebt gelijk, ik had eens gekeken een tijdje geleden, en de flitskop kon je niet draaien
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

              Comment


              • #8
                Re: Flitser voor Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
                Bedankt! Zal dan toch een SB-600 worden, staat nu aan 249 bij Foto Rubens.

                Btw: is een zonnekapje essentieel en vaak gebruikt of niet? Ben echt nog een beginner .
                Ik denk dat je een diffusorkapje bedoeld ipv een zonnekapje (als je het in ieder geval nog altijd over de flits hebt)

                Ikzelf gebruik zulk een kapje toch zeer vaak

                Comment


                • #9
                  Re: Flitser voor Nikon

                  Nee ik bedoel echt een zonnekapje, maar nu weet ik ineens of een diffusorkapje ook nodig is

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitser voor Nikon

                    zonnekap, waar en wanneer
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment

                    Working...
                    X