Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke monopod ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke monopod ?

    Hier nog een zeer tevreden gebruiker van de Manfrotto 681B, in combinatie met een Manfrotto 234RC head. Wordt o.a. gebruikt in combinatie met de Sony a700 en Bigma. Makkelijk in gebruik.
    Mvg. Ted
    -----------------------------------------------
    Homepage;www.tedboots.nl
    -----------------------------------------------

    Comment


    • #17
      Re: Welke monopod ?

      Om in de Manfrotto-familie ;-) te blijven: een 679B met 484RC2 balhoofd(je).
      Ik heb nog een Manfrotto 234RC kop (zie http://www.manfrotto.com/Jahia/site/...07|117&idx=118) die voor € 25 de deur uit mag...
      Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

      Comment


      • #18
        Re: Welke monopod ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
        Het is misschien een beetje minder "cool", maar de Bilora 1119 mag best vernoemd worden!
        Ik heb mij deze week ook een Bilora 1119 aangeschaft, een statief met een balhoofd, uit hun "Professional-reeks". Ondanks dat ik al jaren een tevreden gebruiker ben van twee Manfrotto-tripods moest ik niet lang nadenken over deze aankoop! Dit is een super stabiel statief, zeer stevig (geen enkel onderdeel in kunststof!!!) ... de prijs is een aanzienlijk stuk lager dan die van Manfrotto!
        (De plaat van de snelkoppeling is trouwens identiek aan de Manfrotto 200PL-14)

        Kenmerken:
        • 4 Segmenten,
        • min. hoogte: 63cm
        • max. hoogte: 172cm
        • ingeklapt: 63cm
        • Gewicht: 1,45kg
        • max. Belastbaarheid: 4kg

        Ik heb mijne gekocht bij Foto Dali (Kapellen, je kan ook in Brasschaat terecht) Ik heb hem 68,00 EUR betaald, maar ik zag dat ze hem in Duitsland bij Top-Foto.de verkopen voor 49,90 EUR.

        Comment


        • #19
          Re: Welke monopod ?

          Hallo,

          Ik heb die van HQ gekocht, 20 euro nieuw bij studio 73!

          Degelijk materiaal, zit al een kop op voor de bewegelijkheid van de camera!

          als je er de gegevens van wil kan je best naar de website van studio 73 surfen.

          Comment


          • #20
            Re: Welke monopod ?

            Die goedkopere monopods voor vrij zware lenzen zou ik je toch wel afraden, achteraf koop je toch steviger materiaal
            Ooit ook zo'n relatief goedkope manfrotto gekocht om vast te stellen dat dit ding met ietwat zwaardere lenzen/body knikte als geen ander
            Momenteel gebruik ik al een geruime tijd ee, Gitzo 2541 tot volle tevredenheid, superlicht enorm stabiel en relatief betaalbaar, hierop zet ik zonder probleem een pro body met een 500 F4 lens.
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #21
              Re: Welke monopod ?

              Oorspronkelijk geplaatst door hakke Bekijk bericht
              Hallo,

              Ik heb die van HQ gekocht, 20 euro nieuw bij studio 73!

              Degelijk materiaal, zit al een kop op voor de bewegelijkheid van de camera!

              als je er de gegevens van wil kan je best naar de website van studio 73 surfen.

              Zet hier eens hetgeen op wat RDB aanhaalt en het "degelijk" plaats je niet meer samen met dit statief.

              Op mijn 680B + 486rc2 gaat dat wel lukken, tuurlijk zijn er die er steviger en lichter zijn, maar voor mijn gebruik voldoet die perfect.

              Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment


              • #22
                Re: Welke monopod ?

                ........
                Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 17:54.

                Comment

                Working...
                X