Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke monopod ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke monopod ?

    Ik ben op zoek naar een degelijke, maar niet te dure monopod, welke ik zou willen gebruiken om vogels te fotograferen en om te gebruiken op plaatsen waar een beperkte ruimte is (waar je geen tripod kunt gebruiken).
    De lens, waarvoor ik deze monopod zou gebruiken, is een Canon 100-400mm en de camera is een Canon EOS 350D.
    Kan iemand mij iets aanraden en waar kan je deze kopen ? Liefst adressen uit het noorden van antwerpen.

  • #2
    Re: Welke monopod ?

    Ik heb een manfrotto 681b waar ik heel content mee ben. Ik heb een 2e hands gekocht voor 35 euro, nieuw kost ie iets van 50 euro meende ik.

    Deze monopod kan in ieder geval het gewicht van je camera met lens wel dragen.
    http://www.avdmnatuurfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke monopod ?

      hier ook een 681B, zeer stevig en ruim voldoende voor jouw materiaal.
      20D 40D 12-24F4 50F1.8 400F5.6 150F2.8 TZ7
      Het fotoblog van Bertpix.

      Comment


      • #4
        Re: Welke monopod ?

        En hier nog een 681B gebruiker, in combinatie met een Manfrotto 234RC Monopod head. Werkt uitstekend met mijn 40D + grip + 100-400L dus zal met jouw materiaal zéker net zo goed werken
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Welke monopod ?

          En nog een gelukkige 681B gebruiker (wordt hier wel monotoon ) en ook met een 234RC head. Wordt gebruikt met een 70-200 en een Bigma en kan beide zonder problemen aan dus bij jou zal het ook goed lukken.

          Succes met de keuze

          Mvg

          Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment


          • #6
            Re: Welke monopod ?

            Om de monotomie te verbreken.... Manfrotto 685B Neotec met Markins Q3 emile balhoofd
            Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Welke monopod ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
              Om de monotomie te verbreken.... Manfrotto 685B Neotec met Markins Q3 emile balhoofd
              Vind je de 685B niet teveel wiebelen? Ik heb de mijne verkocht en ga binnenkort één van de stevigere Gitzo's kopen.

              Comment


              • #8
                Re: Welke monopod ?

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Vind je de 685B niet teveel wiebelen? Ik heb de mijne verkocht en ga binnenkort één van de stevigere Gitzo's kopen.
                euh, eigenlijk wel. Gebruikte die wanneer ik net dat beetje meer stabiliteit nodig had dan uit de hand fotografie - grotere lenzen, maar dan is z'n draagkracht ook wat beperkt. Had die gekozen voor z'n hoogte.
                De Gitzo GM3550 is in bestelling
                Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment


                • #9
                  Re: Welke monopod ?

                  Hier de 680B voor de verandering

                  Deze is in ingeschoven toestand korter dan de 681B en heeft daarom ook een deel extra om uitgeschoven de hoogte te geven.
                  Is voor mij icm D200 + grip en 80-200AF-S perfect.

                  Ik gebruik hem wel in combinatie met een balhoofd wat het gebruiksgemak erg uitbreid.

                  Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke monopod ?

                    Hier nog een tevreden bezitter van een 681B met 486RC2 balhoofd.
                    Het statief is stevig, balhoofd ook aan te raden, zeker als er zwaardere lenzen opkomen.
                    D3s - D300+MD-10 - 14-24 - 24-70 - 70-200 VRII - 80-200 - 50 - SB900

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke monopod ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
                      euh, eigenlijk wel. Gebruikte die wanneer ik net dat beetje meer stabiliteit nodig had dan uit de hand fotografie - grotere lenzen, maar dan is z'n draagkracht ook wat beperkt. Had die gekozen voor z'n hoogte.
                      De Gitzo GM3550 is in bestelling
                      Aha, ik ben dus niet alleen

                      De snelheid waarmee 'm te verstellen is, blijft aantrekkelijk, maar de stabiliteit met een zwaardere objectieven is inderdaad toch niet echt geruststellend. Ik ga voor de Gitzo 5540, maar heb ondertussen gezien dat er alweer een opvolger is; de 5541

                      MVG,

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke monopod ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        En hier nog een 681B gebruiker, in combinatie met een Manfrotto 234RC Monopod head. Werkt uitstekend met mijn 40D + grip + 100-400L dus zal met jouw materiaal zéker net zo goed werken
                        Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                        En nog een gelukkige 681B gebruiker (wordt hier wel monotoon ) en ook met een 234RC head. Wordt gebruikt met een 70-200 en een Bigma en kan beide zonder problemen aan dus bij jou zal het ook goed lukken.

                        Succes met de keuze

                        Mvg

                        Steven
                        Oorspronkelijk geplaatst door eye4u Bekijk bericht
                        Hier nog een tevreden bezitter van een 681B met 486RC2 balhoofd.
                        Het statief is stevig, balhoofd ook aan te raden, zeker als er zwaardere lenzen opkomen.
                        Hier idem (681B met een 234RC monopod hoofd).
                        Last edited by akkerjan; 15 juni 2008, 23:52.
                        Jan Akkermans
                        (BD1097BE)
                        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke monopod ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bertpix Bekijk bericht
                          hier ook een 681B, zeer stevig en ruim voldoende voor jouw materiaal.
                          Dat kan ik beamen want hier ook hier sinds twee weken een Manfrotto 681B incombinatie met een 488RC2, Midi Ball Head w/ Quick Release - RC2.
                          Ben er zeer content mee ....
                          Gr.
                          Elmo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke monopod ?

                            Een Bilora 1119
                            €53

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke monopod ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
                              Dat kan ik beamen want hier ook hier sinds twee weken een Manfrotto 681B incombinatie met een 488RC2, Midi Ball Head w/ Quick Release - RC2.
                              Ben er zeer content mee ....
                              Gr.
                              Elmo
                              Ik heb nu ook een 681B, en da's inderdaad een zeer goede monopod Ik ga er waarschijnlijk nog een Markins Q3 op monteren.

                              Comment

                              Working...
                              X