Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger SB 800?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opvolger SB 800?

    Zijn er geruchten of al gegevens geweten over een update van het speedlight gamma van nikon, meer in detail over de opvolger van de SB 800?
    Zou het voor binnenkort zijn of toch nog paar maand/jaar op zich wachten?
    grtz

  • #2
    Re: Opvolger SB 800?

    Andries, ik zou die SB800 gewoon kopen. Ik heb alvast zelf nog helemaal geen geruchten opgevangen over een vervanger, en ik zie ook niet goed wat je extra zou willen - ik kocht dat lampje een viertal maanden geleden en ik vind dit echt de perfecte tool.

    Comment


    • #3
      Re: Opvolger SB 800?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudieke Bekijk bericht
      Andries, ik zou die SB800 gewoon kopen. Ik heb alvast zelf nog helemaal geen geruchten opgevangen over een vervanger, en ik zie ook niet goed wat je extra zou willen - ik kocht dat lampje een viertal maanden geleden en ik vind dit echt de perfecte tool.
      Zou ik ook kopen, ik kan echt direct niets bedenken wat ik op mijn SB800 flitsen mis, het is een prima flitser, daarom dat ze deze bij Nikon zo reeds zo lang in productie hebben zeker.

      Comment


      • #4
        Re: Opvolger SB 800?

        Er is zeker het een of ander te verbeteren aan de SB 800 flitser.
        Het klepje van het batterijvak is zwak en wil nog al makkelijk openspringen en los of kwijt raken. Ik heb al meer malen over de grond kunnen snuffelen om mijn batterijen te zoeken.
        De uitschuifbare groothoek flitsadapter is erg zwak: bij vele SB 800 bezitters is dat al afgebroken
        Het instellen of veranderen binnen het menu is te omslachtig, zeker als je snel van instelling wil wisselen.
        Een gewone aan-uit schakelaar is simpeler dan dat je nu een knop enige seconden ingedrukt moet houden.

        Comment


        • #5
          Re: Opvolger SB 800?

          Zelf ben ik een Canon fotograaf die in het verleden ook wel eens met een D200 + sb800 heeft geschoten. Ik vind dit een erg goede flitser en kan het elke Nikonian aanraden.

          Wel vind ik het jammer dat de aan uit knop idd lastig gaat en er geen wiel achterop zit zoals bij de 580ex van Canon.
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Opvolger SB 800?

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Er is zeker het een of ander te verbeteren aan de SB 800 flitser.
            Het klepje van het batterijvak is zwak en wil nog al makkelijk openspringen en los of kwijt raken. Ik heb al meer malen over de grond kunnen snuffelen om mijn batterijen te zoeken.
            De uitschuifbare groothoek flitsadapter is erg zwak: bij vele SB 800 bezitters is dat al afgebroken
            Het instellen of veranderen binnen het menu is te omslachtig, zeker als je snel van instelling wil wisselen.
            Een gewone aan-uit schakelaar is simpeler dan dat je nu een knop enige seconden ingedrukt moet houden.
            zorg is mogelijk iets dat sommigen missen .. ik heb 4x een SB800, worden intensief gebruikt op buitenlocaties, en nog nooit iets mee voorgehad, de mijn zijn wel van toen ze net uit kwamen, mogelijks zijn we intussen enkele kostreducties verder zodat er bespaard is op de kostprijs van sommige onderdelen van de huidige modellen. Maar op mijn SB800's is niets aan te merken.

            Comment


            • #7
              Re: Opvolger SB 800?

              Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
              zorg is mogelijk iets dat sommigen missen .. ik heb 4x een SB800, worden intensief gebruikt op buitenlocaties, en nog nooit iets mee voorgehad, de mijn zijn wel van toen ze net uit kwamen, mogelijks zijn we intussen enkele kostreducties verder zodat er bespaard is op de kostprijs van sommige onderdelen van de huidige modellen. Maar op mijn SB800's is niets aan te merken.
              Hier nog geen losslingerend batterijvak gehad maar ik heb vaak het probleem dat de 1e batterij er niet uitwil zonder het klepje eruit te halen.
              Dan is het klepje van de SB28 makkelijker maja dan kan er geen 5e batterij meer bij.

              Wat ik wel soms eens mis is naar 2 richtingen 180 graden draaien maar volgens mij kan geen een flitser dit.

              Ik zou wel graag een "flits uit" zien bij de instellingen op de body.

              Voor de rest een superapperaat.

              Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment


              • #8
                Re: Opvolger SB 800?

                Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                Ik zou wel graag een "flits uit" zien bij de instellingen op de body.

                Kun je zo onder de functieknop voorop de camera instellen. Dan flitst ie niet als je de functieknop indrukt.
                Een hoop ouwe zooi
                www.rbfoto.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Opvolger SB 800?

                  Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                  Kun je zo onder de functieknop voorop de camera instellen. Dan flitst ie niet als je de functieknop indrukt.
                  Dat is een mogelijkheid maar die knop gebruik ik voor andere dingen.
                  Ik bedoel gewoon samen met de functies: "2e gordijn, rode ogen enz." dat zijn flits mode instellingen en vind dat ze daar een "flits uit" hadden moeten tussenplakken.

                  Nu moet het via een "niet handige" oplossing, flitser uitzetten of met een instelling op de functieknop.

                  Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opvolger SB 800?

                    De vraag kwam gewoon omdat deze nu al 5 jaar in omloop was. Ook is de AF assistent gemaakt voor de D2X maar nu met het uitkomen van hun nieuwe CAM module zouden ze hem mss beter kunnen maken.

                    Ik heb deze sinds gisteren en de resultaten vielen goed mee. De werking lijkt op de SB 600 en daarom kan ik snel met beiden werken maar betere resultaten met de 800.

                    Wat beter kan : hoger richtgetal en snellere herlading (mss eerst krachtigere batterijen uitgeven ) Het is wel zo dat voor de bovenste van de 4 batterijen het soms moeilijk is met het klepje (is op de 600 beter gemaakt).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opvolger SB 800?

                      Oorspronkelijk geplaatst door AndriesGeoffrey Bekijk bericht
                      ...Wat beter kan : hoger richtgetal en snellere herlading (mss eerst krachtigere batterijen uitgeven)....
                      Akkoord. Al was het maar dat bvb de EN-EL3e kan gebruikt worden.
                      Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

                      Comment

                      Working...
                      X