Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgrip Nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijgrip Nikon D60

    Zijn er plannen voor een batterijgrip om op een Nikon D60 te zetten?
    Ik weet wel dat er dezelfde batterij inzit als in een Nikon D40, maar denk niet dat de batterijgrip dan op de D60 past.

    Grtz,
    Tim

  • #2
    Re: Batterijgrip Nikon D60

    Er zijn wel batterijgrips van andere merken maar van Nikon zelf zover ik weet niet (dat zou wel mogen).
    De batterijgrips van andere merken passen normaal zowel op de D40, D40x als de D60 het is eigenlijk dezelfde body met wat veranderingen.
    De body zelf is eigenlijk al voorzien voor een batterijgrip je moet maar eens in het vakje van de batterij kijken waar zich contactpuntjes bevinden.
    Ik vind het wel zeer spijtig dat Nikon er zelf geen batterijgrip voor maakt, maar ja voor de D40, D40x, en de D60 heeft Nikon zoveel niet wat die serie niet echt geliefd maakt bij Nikon gebruikers.
    Als je de vraag stelt een D60 of D80 dan word de D60 afgedaan alsof het prul is wat ik zelf niet vind ik heb er zelf trouwens ene.
    Wat ik wel vind is dat Nikon er wat meer aandacht aan zou moeten besteden en oa een batterijgrip en wat primes in AF-S zou mogen uitbrengen bv 50mm.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Batterijgrip Nikon D60

      Heb volgende gevonden met zeer intressante opties
      Hahnel ( www.hahnel.ie ) battery grip werkt met de originele EL9 batterij 2 stuks in grip
      ( wordt 1 mee geleverd bij grip ).
      Wat ook intressant is wanneer beide batterijen onverhoopt toch leeg moesten zijn en je hebt de moglijkheid niet om te laden kan in bijgeleverde adapter gewoone AA batterijen plaatsen ( vind in het kelinste boerendorp ) .
      The problem with my brain is on the left side is nothing right and on the right side is nothing left

      Comment

      Working...
      X