Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Arca Swiss Z1 balhoofd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen met Arca Swiss Z1 balhoofd

Dju, ik was er net uit dat ik mij het Arca Swiss Z1 balhoofd ging kopen bij konijnenberg, en nu geeft Wimberley een waarschuwing dat de staaf tussen bal en quick release kan loskomen. Vooral met grote gewichten en zaken die het balhoofd zwaar belasten (zoals de Wimberley Sidekick op zijn zijkant). Hoewel ik niet echt in dit profiel pas, heb ik toch geen zin om dat te riskeren. Ondertussen heeft foto konijnenberg me ook al laten weten dat zijn enkel de nieuwere (kwetsbare) versie van het balhoofd hebben. Het zal dus vermoedelijk een Markins M20 uit de VS worden dan

Re: Problemen met Arca Swiss Z1 balhoofd

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
    Dju, ik was er net uit dat ik mij het Arca Swiss Z1 balhoofd ging kopen bij konijnenberg, en nu geeft Wimberley een waarschuwing dat de staaf tussen bal en quick release kan loskomen. Vooral met grote gewichten en zaken die het balhoofd zwaar belasten (zoals de Wimberley Sidekick op zijn zijkant). Hoewel ik niet echt in dit profiel pas, heb ik toch geen zin om dat te riskeren. Ondertussen heeft foto konijnenberg me ook al laten weten dat zijn enkel de nieuwere (kwetsbare) versie van het balhoofd hebben. Het zal dus vermoedelijk een Markins M20 uit de VS worden dan
    Markins M20 is sowieso TOP Waarom niet Nikonians vanuit Duitsland?

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Markins M20 is sowieso TOP Waarom niet Nikonians vanuit Duitsland?

MVG,
      Ik heb net ontdekt dat de goedkoopste leverancier Markins.com zou zijn (350 euro na douane, t.o.v. 430 bij Nikonians Duitsland). Maar ik blijf het jammer vinden dat ik niet voor Arca Swiss kan gaan. Het ovalere balhoofd en vooral garantie spraken me echt wel aan. Mogelijk wacht ik de hetze af tot er een oplossing is gevonden.
      Last edited by StijnL; 11 juni 2008, 12:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
        Ik heb net ontdekt dat de goedkoopste leverancier Markins.com zou zijn (350 euro na douane, t.o.v. 430 bij Nikonians Duitsland). Maar ik blijf het jammer vinden dat ik niet voor Arca Swiss kan gaan. Het ovalere balhoofd en vooral garantie spraken me echt wel aan. Mogelijk wacht ik de hetze af tot er een oplossing is gevonden.
        Da's een mogelijkheid, maar toch zie ik dan weer niet in (buiten misschien het online bestellen) wat je tegenhoudt bij de Markins?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Da's een mogelijkheid, maar toch zie ik dan weer niet in (buiten misschien het online bestellen) wat je tegenhoudt bij de Markins?
          Er is niet echt iets dat me tegenhoudt, maar aan de Arca Swiss waren een aantal voordelen. Zo zijn de gebruikers zeer tevreden over het asferische balhoofd (heeft Markins niet) en kan ik die hier in België kopen, waardoor garantie vlot zou lopen (de Markins zou ik dan naar Hong Kong moeten verschepen). In het voordeel van de Markins pleit dan weer dat er markeringen onderaan staan voor pannen.

Comment

Stom toevallig met deze combi gisteren mogen spelen en was helemaal overtuigd dat dit het setje moest gaan worden voor me....
            Net op tijd dit bericht gelezen, maar ff afwachten dan, ik ging juist voor de ei-vorige kop van Arca....
            BD heeft mij weer behoed van een verkeerde aankoop!

Ed
            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Heb zelf pas mijn Markins M20 en cameraplate rechtstreeks bij Markins besteld. Kwamen wel nog douanekosten bij maar uiteindelijk nog steeds goedkoper dan bij Nikonians. Was verwonderd van de fijne afwerking en ook van de afmetingen en gewicht als je nagaat wat zo'n ding kan dragen.
              Het zou al raar moeten lopen als je 'm zou moeten terugzenden ivm garantie, hedb nog niet gehoord van een Markins die stuk gaat bij normaal gebruik.
              Grtz,
              Dany

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                Heb zelf pas mijn Markins M20 en cameraplate rechtstreeks bij Markins besteld. Kwamen wel nog douanekosten bij maar uiteindelijk nog steeds goedkoper dan bij Nikonians. Was verwonderd van de fijne afwerking en ook van de afmetingen en gewicht als je nagaat wat zo'n ding kan dragen.
                Het zou al raar moeten lopen als je 'm zou moeten terugzenden ivm garantie, hedb nog niet gehoord van een Markins die stuk gaat bij normaal gebruik.
                Grtz,
                Dany
                Ik heb de mijne al 2 jaar en 'm werkt nog steeds even goed als een nieuw exemplaar

Comment

Working...
                X