Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij aankoop nieuwe printer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp bij aankoop nieuwe printer

Hallo,
    Ik heb een canon pixma ip5200 maar hij is een beetje aan het dood gaan, ik heb er nep cardriches in gezet (wat overigens wel een hele poos goed ging) maar nu issie echt hardstikke dood. 't papier komt er niet recht uit, de kleur is fout en uitlijnen lukt niet meer. + dat er strepen met verkeerde kleur uit komen. ach ja de levensduur van een printer is bij mij nooit langer al 3 jaar geweest.

Dus ik zoek een nieuwe printer, het liefst natuurlijk zo'n Pro9500 maar dat laat mijn budget niet toe (koop ik liever een mooie lens voor)

Hebben jullie aanraders voor een printer, ik wil er puur 10x15 en A4 foto's mee printen, (text lukt nog wel met de oude printer) geen scanner ofzo, moet wel met single inkt zijn, ik print overigens vrijwel nooit zwart wit. ik heb er +/-200,- voor over. Oja het liefst heeft ie ook een soort kleur calibreer systeem want met mijn oude printer is het me nog nooit gelukt om precies de kleur uit te printen die ik op mijn beeld zie. (beeldscherm calibreer ik iedere 2 weken met Spyder2express)

Ik heb al flink op dit forum rond geneust maar ik vind steeds net niet hetgeen wat ik zoek.

wie kan mij helpen
    van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Re: hulp bij aankoop nieuwe printer

De zwakste schakel is de sterkte van de ketting, laat dit niet uw printer zijn !
    Mijn advies voor 10 x 15 een Selphy printerje van Canon printjes voor 30 cent
    grotere afdrukken naar het Labo.

Of doorsparen voor een degelijke printer met pigment inkt en separate inktanks type zoals de Epson Stylus R 2400

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Waarschijnlijk is één(of meer) van de printkoppen verstopt.
      Er zijn trukjes om die verstopping weg te doen. Je moet maar eens googlen op "clogging printhead"
      Je kan eventueel, als het mogelijk is en als de printer het waard is, de kop vervangen.
      Anders de suggestie van Jeff.
      Bedenk dat je nooit zo goedkoop zal kunnen printen als de prijs van het fotolab.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik print liever gewoon zelf, heb ik alles in de hand, mocht het me niet helemaal bevallen dan kan ik nog wat aanpassen en opnieuw uitprinten. (met een B merk inkt en B merk papier zit de prijs ongeveer gelijk aan een foto lab misschien zelfs er onder maar je bent, bij canon dan tenminste, wel gelijk je garantie kwijt als er een B merk patroon in heeft gezeten en de kleur is niet helemaal het zelfde)

Een goeie printer kopen blijft moeilijk, een mooi resultaat is een ding maar hoe lang blijft hij het doen???
        van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hetspook Bekijk bericht
          Hallo,
          Ik heb een canon pixma ip5200 maar hij is een beetje aan het dood gaan, ik heb er nep cardriches in gezet (wat overigens wel een hele poos goed ging) maar nu issie echt hardstikke dood. 't papier komt er niet recht uit, de kleur is fout en uitlijnen lukt niet meer. + dat er strepen met verkeerde kleur uit komen. ach ja de levensduur van een printer is bij mij nooit langer al 3 jaar geweest.

Dus ik zoek een nieuwe printer, het liefst natuurlijk zo'n Pro9500 maar dat laat mijn budget niet toe (koop ik liever een mooie lens voor)

Hebben jullie aanraders voor een printer, ik wil er puur 10x15 en A4 foto's mee printen, (text lukt nog wel met de oude printer) geen scanner ofzo, moet wel met single inkt zijn, ik print overigens vrijwel nooit zwart wit. ik heb er +/-200,- voor over. Oja het liefst heeft ie ook een soort kleur calibreer systeem want met mijn oude printer is het me nog nooit gelukt om precies de kleur uit te printen die ik op mijn beeld zie. (beeldscherm calibreer ik iedere 2 weken met Spyder2express)

Ik heb al flink op dit forum rond geneust maar ik vind steeds net niet hetgeen wat ik zoek.

wie kan mij helpen
          Ik lees hier en beetje tegenstrijdigheid, je werkt met nep-cartridges, welk papier, (opzich niks fout mee), maar besef dan wel dat het hele kleurenverhaal problematisch kan worden. Je zult dan opnieuw moeten calibreren, of laten calibreren. Nu zoek je ene printer die intern calibreert? je gaat dan het 3 voudige van je total budget moeten uitgeven, en dat soort printers bestaat geen nep inkt voor.
          Vermoedelijk ben jij het beste af met de Canon selphy, of een variant van HiTi, alles dye sublimatieprinters, waar geen inkt aan te pas komt. Konstante goede kwaliteit voor weinig geld.

Comment

Als het papier er niet recht uit komt, dan staat het schuifje dat het papier moet tegenhouden waarschijnlijk niet tegen het papier aan.

Als je strepen krigt, probeer dan eerst de printkop te reinigen (+ diepte-reiniging).

Ik druk zelf wel eens foto's af op mijn Pixma IP5000, maar als ze lang mooi moeten blijven zal ik ze wel via een afdrukcentrale laten afdrukken, dan betaal ik maar 8 cent voor een degelijke 10x15cm (Pixum).
            In mijn printer gebruik ik al jaren goedkope inkt, en het fotopapier komt van den Aldi (ik denk dat ze er volgende week weer hebben).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

@Black Bandit,

Ik heb vandaag een aantal pakjes weer gekocht van dat fantastische Sihl X hoogglanzend fotopapier gehaald bij de Aldi (10x15 cm fotokaartjes 100 vel in een pak). Heb een aantal testprintjes afgeprint op mijn Canon i9950 fotoprinter en ze zien er zoals altijd fantastisch uit.

Welke navulinkt gebruik je ? Ik gebruik hier al sinds 3 jaar Hobbicolors UW-8 navulinkt uit Californië en ik eenzelfde print gemaakt als een jaar geleden op exact hetzelfde Sihl X fotopapier en ik zie nauwelijks tot geen verbleking, terwijl die oude foto (ondertussen 10 maanden geleden) voor het raam hangt als test (UV-test). Beide foto's zijn afgedrukt met hetzelfde printerprofiel die ik heb laten maken i.c.m met dit fotopapier.

@hetspook,

probeer het volgende eens uit: haal de printkop eruit en vouw een paar vellen keukenrol samen en leg de printkop erop. Dep eerst de overtollige inkt weg op de filters waarop de patroontjes rusten en druppel in elke opening wat een mengsel van 20 % isopranol, 5 % propyleenglycol of glycerine en gedistilleerd water tot 100 % (dit mengsel blijft jarenlang goed). Wacht totdat de druppel geabsorbeerd is door het filter.

Neem vervolgens een spuitbus met perslucht en blaas met een stoot door het filter heen en herhaal dit bij elk filter van elke kleur. Herhaal bovenstaande nog 1 tot 2 keer. Onderaan de printkop zal het keukenrolpapier een vieze boel worden door de inkt uitstoot. Plaats de printkop terug en voer eventueel nog eens een lichte of diepe reinigingcyclus door. Normaal gezien moet die weer als nieuw werken.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                @Black Bandit,
                @hetspook,

probeer het volgende eens uit: haal de printkop eruit en vouw een paar vellen keukenrol samen en leg de printkop erop. Dep eerst de overtollige inkt weg op de filters waarop de patroontjes rusten en druppel in elke opening wat een mengsel van 20 % isopranol, 5 % propyleenglycol of glycerine en gedistilleerd water tot 100 % (dit mengsel blijft jarenlang goed). Wacht totdat de druppel geabsorbeerd is door het filter.

Neem vervolgens een spuitbus met perslucht en blaas met een stoot door het filter heen en herhaal dit bij elk filter van elke kleur. Herhaal bovenstaande nog 1 tot 2 keer. Onderaan de printkop zal het keukenrolpapier een vieze boel worden door de inkt uitstoot. Plaats de printkop terug en voer eventueel nog eens een lichte of diepe reinigingcyclus door. Normaal gezien moet die weer als nieuw werken.

Ga ik proberen, klinkt als een goede methoden
                Zo'n Selphy printerje is voor mij geen goede aankoop, ik print bijna alleen maar af op a4.

Ik gebruik als b merk inkt, inkt van 123inkt (huismerk) dat gaat niet via navullen, je moet het printplaatje van het patroon halen en op de nieuwe tank plaatsen. Met een nieuwe printer zou ik alleen maar orginele inkt gebruiken (was om financiele redenen over gegaan op andere inkt en het scheeld wel enorm, 3x navullen voor de prijs van 1x navullen) maar b merk papier gaat prima (is eigenlijk geen b merk maar ook geen canon en goedkoper door grootverpakking)

Het zou idd wel eens kunnen kloppen dat het papier niet goed word aangedrukt volgens mij is mijn foto papier 1.5mm kleiner als het gewone a4 papier dat in mijn lade zit. Ik ga alle methoden proberen en lukt dit niet dan koop ik alsnog een nieuwe...

Comment

Ik gebruik nog steeds de heel goedkope inktpatronen van mvcd, ik heb daar ooit een vrij grote voorraad van gekocht tegen 1,5 euro per kleur.

Maar die kan je niet gebruiken in de nieuwe Canon-printers met "gechipte" inktpatronen...

De afdrukken die in het licht hangen, verkleuren wel na een tijdje, bij de nieuwe printers wordt er pigment-inkt gebruikt, en die blijft wel langer mooi.

Het grote voordeel van een echte print uit een afdrukcentrale is dat die heel goed bestand is tegen water, het echte fotopapier is ook veel steviger dan inkjet-fotopapier, en een echte foto kan ook vrij goed tegen de invloed van licht.

Nog een voordeel is dat ik voor zo'n prints ook de juiste prijs kan vragen, wat ik ervoor betaal krijg ik dus ook terug (samen met de bijhorende verzendkosten en opstartkosten). Met een inktjet kan je bijna onmogelijk bepalen hoeveel een afdruk kost.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik gebruik nog steeds de heel goedkope inktpatronen van mvcd, ik heb daar ooit een vrij grote voorraad van gekocht tegen 1,5 euro per kleur.

Maar die kan je niet gebruiken in de nieuwe Canon-printers met "gechipte" inktpatronen...

De afdrukken die in het licht hangen, verkleuren wel na een tijdje, bij de nieuwe printers wordt er pigment-inkt gebruikt, en die blijft wel langer mooi.
                    Trust me: die Hobbicolors UW-8 inkt is totaal andere koek dan die MVCD krengen -heb ik ook een tijdje gebruikt op mijn MP 780 printer, dacht dat het goed was, totdat ik die Hobbicolors UW-8 inkt gebruikte......- en een wereld van verschil qua kleurweergave en lichtbestendigheid. Een aantal forumleden op Belgiumdigital.be hebben op mijn aanraden die inkt ook al gekocht en ze vielen bijna om van verbazing van de zeer natuurgetrouwe kleurweergave en zijn zeer tevreden gebruikers van de inkt.

Trouwens die pigmentinkt is enkel te vinden op de Pro 9500 A3+ en de MX7600 multifunctional die gebruik maken van de PGI-9 patronen met pigmentinkt. De gewone CLI-8 patronen zijn nog altijd dye-inkt.
                    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Working...
                    X