Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
    Extreme 4 zal wel een beetje voordeel geven als je snelle bewegende zaken fotografeerd.Omdat ik regelmatig voetballers portretteer heb ik dan ook voor de 4 gekozen
    Maar voor landschappen of portretjes is 3 meer dan goed genoeg.
    Dat heeft daar helemaal niets mee te maken, op een extreme IV kan je wat sneller schrijven en lezen, de meeste toestellen ondersteunen deze snelheid zelfs niet, je zal het verschil alleen merken bij het inlezen op je computer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Dat heeft daar helemaal niets mee te maken, op een extreme IV kan je wat sneller schrijven en lezen, de meeste toestellen ondersteunen deze snelheid zelfs niet, je zal het verschil alleen merken bij het inlezen op je computer.
      Serieus , waarom merk ik dan het verschil bij het foto's nemen en schrijven in real time ?

Comment

Serieus , waarom merk ik dan het verschil bij het foto's nemen en schrijven in real time ?
        het nemen van foto's wordt hoedanook niet beinvloedt maar het wegschrijven wel als je camera sneller kan wegschrijven dan een Extreme III is, heb je er (een beetje) baat bij.

Maar dan zal je al over een echte pro-camera (EOS 1D/Nikon D3/...) beschikken.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          het nemen van foto's wordt hoedanook niet beinvloedt maar het wegschrijven wel als je camera sneller kan wegschrijven dan een Extreme III is, heb je er (een beetje) baat bij.

Maar dan zal je al over een echte pro-camera (EOS 1D/Nikon D3/...) beschikken.
          Dus een snellere geheugenkaart heeft totaal geen invloed op je buffer van je camera en schieten in Raw ?? Waarom dan al die vergelijkingstabellen zoals deze http://www.dyxum.com/reviews/cfcard/index.asp ?

Comment

Dus een snellere geheugenkaart heeft totaal geen invloed op je buffer van je camera en schieten in Raw ?? Waarom dan al die vergelijkingstabellen zoals deze http://www.dyxum.com/reviews/cfcard/index.asp ?
            natuurlijk wel... maar wat ik wil zeggen is dat je camera gelimiteerd is in de snelheid van wegschrijven naar de buffer en van buffer naar je kaart.

En ik denk niet dat de snelheid van een Alpha 200 de snelheid van een Sandisk Extreme IV kaart overstijgt (en dat bedoel ik niet slecht he want voor mijne 400D is da net hetzelfde). Dus conclusie is dat bij het nemen van foto's de Extreme IV geen meerwaarde zal bieden aan de Alpha 200 tov een Extreme III
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Dat heeft daar totaal niets mee te maken, je camera kan tot meerdere beelden in zijn eigen buffer opslaan, sommige zelfs tot 130 JPG foto's aan een snelheid van 9 beelden per sec. of 16 RAW+JPG (Nikon D3) deze schrijft hij dan weg aan een bepaalde snelheid, deze wegschrijfsnelheid kan in sommige gevallen beperkt worden door de snelheid van je kaart, maar is bij weinig camera's hoger dan wat een Exteme III kaart kan binnenhalen.

Dat wil zeggen dat een Nikon D3 pas zal beginnen vertragen na een continu opname aan 9 beelden per seconde en dat na 130 foto's.(JPG)

Heb je een toestel met een kleinere buffer, dan zal dat mischien na een tiental foto's zijn, maar dan zal de wegschrijfsnelheid van deze toestellen ook nog een stuk trager zijn dan wat je Extreme III kaart aankan, dus heeft het totaal geen zin om een snellere kaart te gebruiken, enige voordeel dat je hebt is dat je ze sneller in je computer kan afladen, mits je kaartlezer snel genoeg is natuurlijk.

Comment

Extreme 4 zal wel een beetje voordeel geven als je snelle bewegende zaken fotografeerd.Omdat ik regelmatig voetballers portretteer heb ik dan ook voor de 4 gekozen
                Maar voor landschappen of portretjes is 3 meer dan goed genoeg.
                Omdat je camera via een buffergeheugen schrijft op je kaart heeft dit geen enige effect op de snelheid, hoogstens kan er een verschil van misschien één foto in een burst zitten en de tijd tussen burst zal iets langer zijn als je de buffer geheel gevuld hebt.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hoi,

Uit ervaring op Ebay ken ik enkele betrouwbare verkopers die beste prijs / kwaliteit aanbieden (en verzending binnen de 10 dagen vanuit HongKong en de UK)

Indien extreem hoge capaciteit CF 16GB gewenst aan 11MB/sec

Indien extreme snelheid gewenst aan 40MB/sec

U moet dus best voor uzelf uitmaken of u hoge capaciteit of snelheid nodig heeft.

Als u snel veel fotos na elkaar neemt vb RAW's die het schrijven kunnen vertragen best een Sandisk Extreme IV 8GB, capaciteit ook meer dan genoeg!

Als u liever een extreem hoge capaciteit heeft tegen dezelfde prijs of enkel jpeg fotos neemt zal de 11mb/sec wel volstaan en kan de 16GB een oplossing zijn (u kunt er naast uw fotos nog een dvd-film of 2 opzetten of andere zware bestanden).

Beiden rond de €60 is geen geld, denk dat je in pakweg mediamarkt pakken meer betaald voor hetzelfde (heb eens een compactflash gezien voor €230! en twas nog geen Ducatti!).
                  Transcend zijn ook goede kaartjes, maar deze 2 zijn mijn favoriete in prijs/kwaliteit volgens je voorkeur opslaggrootte <> snelheid.

Enjoy Hurghada (ben er ook geweest in Hotel Grand Makadi http://www.udohaas.de/grandmakadi )
                  Met onderwatercase leuke fotos van de vissen gemaakt tijdens het snorkelen (veel aan het hotel ook, je moet niet ver zoeken

Greetz,
                  Innovator
                  Last edited by Innovator; 2 juni 2008, 19:45.

Comment

bedankt voor de vele reacties
                    had me een sandisk 4gb extreme 3 30mb/s besteld en vndg al in de bus ontvangen...

topic mag dus dicht

Comment

Working...
                    X