Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CULLMANN DC25 / Digitale camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CULLMANN DC25 / Digitale camera

Dag allemaal,

Ik heb van een ver verleden nog flitser Cullmann DC25 liggen.
    Dat ding is nieuw, doet het nog maar ik heb niet direct 'flitserkennis'.

Kan ik deze flitser zonder gevaar gebruiken op een Nikon D200 en een Nikon CP 8700 ? Is er een gevaar voor beschadiging van de camera?

Is de instelling TTL / 0 van enig belang?

Alvast dank voor elke suggestie en hulp!

'Geflitste' groetekes,

Ricardo

Re: CULLMANN DC25 / Digitale camera

Oei, ai... geen reactie...

Misschien moet ik mijn vraag anders stellen.

Waarop moet gelet worden wanneer men een externe flitser op een digitale camera wil plaatsen. Kan je de camera daarmee beschadigen?

Er zal toch wel iemand hiermee ervaring hebben?

Met groeten

Comment

Het enigste wat belangrijk is is of de triggerspanning niet te hoog is.

Een D200 kan 250V aan, de cp 8700 weet ik niet maar om zeker te zijn mag dan de spanning niet meer bedragen dan 7V.

Met volle batterijen en zorgen dat het flitsgereedlampje brand.
      Dan met een multimeter op stand gelijkspanning en met het hoogst mogelijke getal meten op het zij kontakt ( metaal van je flitsvoet ) en het middencontact ( puntje ).

Zover als ik het HIER zie moet het veilig zijn aangezien ze het hebben over ca.6.5V, maar ik zou ff meten voor de zekerheid.
      Het is het namelijk niet waard om je toestel om zeep te helpen.

Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Dag Rich,

Hartelijk dank voor de doelmtreffende informatie. Deze was ongelooflijk bruikbaar. De spanning op de contacten is idd 6,5V. Vervolgens heb ik de flitsers op de CP8700 gezet en getest. Alles werkt! Thanks...

Bedoeling is een uitbreiding om te fotograferen op ondergrondse locaties. Bijgaand twee voorbeeldjes...

Met dank

Comment

Working...
        X