Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenen voor test: 1.4 en/of 2x converter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenen voor test: 1.4 en/of 2x converter

Ik zoek een 1.4 en/of 2x converter om een weekend te testen.
    Bedoeling is een vergelijking te maken tussen Bigma 50-500 en canon 70-200 IS 2.8 met converter. Indien de testen succesvol zijn gaat de Bigma eruit.

Ik denk dat de CANON en KENKO convertors geen noemenswaardige verschillen zullen geven. Dus beide convertors zijn welkom.
    Test gaat voornamelijk naar scherpte, focussnelheid en lichtsterkte.

Ik ben voorlopig een beetje teleurgesteld in de lichtsterkte en het hunten van de Bigma bij 'niet ideale' lichtomstandigheden. Ik vraag me af of ik tegen de verschillen tussen CANON L kwaliteit vs Sigma Bigma aanloop of dat er andere oorzaken zijn.

Ik woon in Oostende en werk te Brussel.
    Alvast bedankt voor het aanbod (bij voorkeur per PM).
    ps.
    Als iemand al dergelijke testen heeft uitgevoerd ben ik (en waarschijnlijk ook anderen) geinteresseerd in de resultaten.

Sven

Re: lenen voor test: 1.4 en/of 2x converter

Ik heb geen ervaring met een Bigma maar het zou me ten zeerste verwonderen mocht deze onderdoen tegen een 70-200+2x… Een 2x extender op een zoomlens is geen supercombinatie, ik heb vroeger eens wat testjes gedaan puur uit nieuwschierigheid maar dat was het dan ook, zelf gebruik ik deze setup nooit aangezien ik een 300 2.8 en 500 F4 heb, 2x extenders presteren enkel en alleen goed op lichtsterke primes, daar zijn ze trouwens ook speciaal voor gemaakt. Als je niet tevreden bent met je bigma dan kan ik je enkel maar een 400 F5.6L of een 300+1.4x aanraden !
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
    X