Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speedlite geeft geen AF Assist beam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Speedlite geeft geen AF Assist beam

    Ik gebruik een Canon 400D, en heb net een 580EX II speedlite erbij.
    Nu, die speedlite zou in lagelichtomstandigheden een AF assist beam (rood licht, soort van grid) moeten uitsturen zodat de autofocus kan locken.

    Hij doet dit ook, maar enkel in de full auto-stand (groen hokje). Ik gebruik mijn camera meestal op P of Av, en daar doet hij dit niet.

    Iemand enig idee wat dat kan zijn? Ik heb al alle boekjes doorpluisd, echter zonder succes.
    Canon 400D +grip --- Sigma 24-70 f/2.8 --- Canon 18-55 f/3.5-5.6 --- Canon 50 f/1.8 --- Tamron 80-210 f/4.5-5.6 --- Speedlite 580EX II
    Strobist in wording.

  • #2
    Re: Speedlite geeft geen AF Assist beam

    The hard way dan maar, camera eens volledig gereset. Nu doet hij het wel

    Stom, ik dacht dat ik dat al eens geprobeerd had, maar blijkbaar dus niet.
    Case closed dus ;-)
    Canon 400D +grip --- Sigma 24-70 f/2.8 --- Canon 18-55 f/3.5-5.6 --- Canon 50 f/1.8 --- Tamron 80-210 f/4.5-5.6 --- Speedlite 580EX II
    Strobist in wording.

    Comment


    • #3
      Re: Speedlite geeft geen AF Assist beam

      Bij Canon weet ik het niet, maar bij Nikon moeten een paar voorwaarden vervuld zijn, zoals het AF punt dat in het midden moet staan Bv.

      Comment


      • #4
        Re: Speedlite geeft geen AF Assist beam

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Bij Canon weet ik het niet, maar bij Nikon moeten een paar voorwaarden vervuld zijn, zoals het AF punt dat in het midden moet staan Bv.
        Dat was het dus niet, staat nog altijd op automatisch. Het zou ook niet mogen, want die AF assist beam maakt een mooi grid die alle focuspunten covert ;-)
        Canon 400D +grip --- Sigma 24-70 f/2.8 --- Canon 18-55 f/3.5-5.6 --- Canon 50 f/1.8 --- Tamron 80-210 f/4.5-5.6 --- Speedlite 580EX II
        Strobist in wording.

        Comment


        • #5
          Re: Speedlite geeft geen AF Assist beam

          Als je AF op continu staat (AI Servo) geeft hij ook geen assist light...

          Comment


          • #6
            Re: Speedlite geeft geen AF Assist beam

            Oorspronkelijk geplaatst door Schuppe Bekijk bericht
            Dat was het dus niet, staat nog altijd op automatisch. Het zou ook niet mogen, want die AF assist beam maakt een mooi grid die alle focuspunten covert ;-)
            Bij Nikon is het alvast zo, als je kiest voor één AF punt, dan moet dit wel het middelste zijn, om de AF beam te activeren, kan makkelijk dat dit bij Canon niet zo is.

            Comment


            • #7
              Re: Speedlite geeft geen AF Assist beam

              Je moet gewoon zien dat in je custom functies de beam op 'aan' staat (in de camera, misschien ook in de flash). Dan doet hij het wel.
              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

              Comment

              Working...
              X