Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus V2s flashtriggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Cactus V2s flashtriggers

Mijn werken nochtans perfect, altijd en bijna geen misfires.

Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Vandaag heb ik mijn cactus v2s ontvangen met de post. (op zondag 21/12 bestelling gedaan).
      Tevens geen invoerrechten moeten betalen dankzij dit leuke klevertje:

De factuur was in de 37 $.
      Na een snelle test werkt alles prima (onder voorbehoud) op de canon ex 580 MKII en de ex 430 MKI.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
        Vandaag heb ik mijn cactus v2s ontvangen met de post. (op zondag 21/12 bestelling gedaan).
        Tevens geen invoerrechten moeten betalen dankzij dit leuke klevertje:

De factuur was in de 37 $.
        Na een snelle test werkt alles prima (onder voorbehoud) op de canon ex 580 MKII en de ex 430 MKI.
        Wordt deze automatisch vermeld of moet je ernaar vragen?

Comment

• Re: 430 EXII en Cactustrigger

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
          Ik heb vorige week een setje gekocht.
          Kostprijs 39.99,- bij Konijnenberg.
          Op de website staat € 47,69 als aankoopprijs? Zijn er reeds koopjes of krijg je extra korting? (Ik ben namelijk grote fan van kortingen allerhande.)
          Fuuu…tsjie
          www.wouldbephotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
            iemand enige ervaring met een grotere set te bestellen?
            Ik zou graag deze set bestellen, maar blijkbaar werkt het trukje van de douane enkel maar met kleine pakketjes?

Mvg
            als je weet dat ik mijn set zo'n 50 euro heb betaald (20 euro voor de plu en 30 voor het statief)

hou je dr nog 120 euro over...
            enige nadeel is dat mijn statief geen draaibare kop heeft (dus ik kan enkel recht vooruit flitsen)
            ze staan dus altijd op deze manier :

(ben ik trouwens niet op de foto)
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Ik heb me onlangs 2 setjes van deze gekocht:

Ik vermoed dat niet veel mensen weten dat ze die dingen ook gewoon in eigen land kunnen kopen, inclusief de nodige service.
              Enige nadeel is dat ze de receivers niet apart verkopen. Ik heb dus 2 zendertjes en beschouw deze tweede als backup.
              Een tilting bracket voor plu en flits kost er trouwens maar 18,90.
              Alles in de winkel bij hen verkrijgbaar, zonder extra transportkosten en risico op import-tax!

Ze wisten me daar ook te vertellen dat sommige flitsers, enkele modellen van Metz en blijkbaar na wat ik gelezen heb die 'beruchte' Canon flitser, slechts éénmaal afgaat en dan moet gereset worden. Zij weten de oplossing van het probleem.

G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                Wordt deze automatisch vermeld of moet je ernaar vragen?
                Werd automatisch gedaan.
                Ik heb besteld via airmail, via ups gaan ze dit niet doen denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                  Ze wisten me daar ook te vertellen dat sommige flitsers, enkele modellen van Metz en blijkbaar na wat ik gelezen heb die 'beruchte' Canon flitser, slechts éénmaal afgaat en dan moet gereset worden. Zij weten de oplossing van het probleem.
                  G
                  Dat zou ik dan graag weten. En met mij wellicht een heel aantal anderen op dit forum
                  Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                    Het is nu toch al algemeen geweten dat die cactus triggers slecht samenwerken met de 430EX en 580EX flitsers van Canon.
                    Koop je een SB24-26-28 ofzo tweedehands. Zal je een hoop gezeik besparen.

Hans
                    Waarom geen SB-25? Ik heb inmiddels twee SB-25 exemplaren en dat gaat perfect Een stuur ik aan met de Ebay trigger en de tweede laad ik slave flitsen met zo'n slave blokje die je voor een paar euro kunt kopen op Ebay.
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Waarom geen SB-25? Ik heb inmiddels twee SB-25 exemplaren en dat gaat perfect Een stuur ik aan met de Ebay trigger en de tweede laad ik slave flitsen met zo'n slave blokje die je voor een paar euro kunt kopen op Ebay.
                      Staat toch "of zo"?
                      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

De antenne-mod op deze link :
                        http://strobemonkey-v2s.blogspot.com...igger-mod.html
                        bracht voor mij de oplossing.

Ik bezit :
                        1 x cactus v2s transmitter
                        4 x cactus v2s receiver
                        1 x sb-600
                        3 x sb-28

Vóór de modificatie aan de transmitter waren deze toestellen gewoon onbruikbaar. Het lukte slechts 1 keer op de 10 om alles samen te laten flitsen.
                        Nu heb ik geen enkele misfire meer ! Synchronisatie lukt tot 1/800 sec.

Comment

Gister geld overgeschreven naar mijn paypal. Zodra dat toegekomen is, bestel ik ook een setje:
                          zender+ ontvanger
                          extra ontvanger
                          swivel x2
                          plu x2

statiefjes bestel ik bij cameranu.nl

'k kan bijna niet wachten om te experimenteren, ma da zal toch moeten tot na de examens
                          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Zit nog wel te twijfelen over de Elinchrom Skyports (die gaan er volgend jaar nog wel komen) maar wil dan ook flitsers hebben met een pc-sync aansluiting zodat ik niet met die hama blokjes o.i.d. hoef te knoeien.
                            Aangezien ik ook een trigger voor studio nodig had, ben ik meteen voor de skyports gegaan. Ze werken altijd.
                            Mijn flits had geen pc connector maar met een blokje en wat soldeerwerk (focilux was zo vriendelijk dit voor me te doen) kan ik dus ook op locatie remote flitsen.

Comment

De mijne zijn besteld... 't was wel een totaalbedrag van meer dan $120 (en 2 plu's in de doos), dus ik hoop dat de douane nie moeilijk doet... 'k ben benieuwd wanneer ze zullen toekomen. Dan de antenne mod uitvoeren en .... Spelen maar!
                              'k ben ook aan het kijken om een extern batterijpack te maken, met een 7.5V modelbouw accu of met een transfo binnenskamers. 4wh tov 11wh is natuurlijk een groot verschil é. Zijn er hier toevallig mensen die zoiets al eens gedaan hebben voor oly flitsers, want die werken op 3V ipv de 6V van vele andere.
                              De uitwerking zal voor na de examens zijn, maar 'k ben toch vermogenselektronica (schakelende regelaars) aan het leren, dus een kleine toepassing daar op...

grz
                              Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Jippé, vandaag alles toegekomen! Vorige woensdag (7jan) avond besteld, vrijdag 9jan verzonden en vandaag toegekomen! Als dat geen snelle service is! Alles in een doos van ongeveer 15x8x90cm. Geen extra nieuwjaarskaartje van de douane, dus zeer tevreden!
                                Net even op mn toestel gezet, en dat werkt perfect é. Helaas zal verder testen pas voor na de examens zijn. Dus nog anderhalve week wachten.
                                Nu nog de statieven bestellen bij Cameranu en mijn ik mag mij ook beginnend strobist noemen!

Zodra ik wat resultaten heb die iets zijn, laat ik ze jullie zeker zien.

mvg
                                Brecht Strobist

Comment

Working...
                                X