Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus V2s flashtriggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Cactus V2s flashtriggers

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht

Toen dacht ik vanmiddag ten einde raad, f*ck draadloos, ik neem wel een flitskabel mee van 5 meter en zo'n flits adapter van Hama. Maar...... dit gaat ook niet want de flitsschoen van de 430EX past nota bene niet in die adapter 't is toch om van te worden....
    Ja, maar die flitsadapter is helemaal niet gemaakt om een flitser in te passen. Er is helemaal geen flitscontact naar boven toe!

Wat je nodig hebt is dit.

En inderdaad, enkel de 580EXII heeft een PC-contact. Als je geen E-TTL nodig hebt ga je beter op zoek naar een goedkope SB-24/26/28, die voor een honderd euro ergens vind. Ik heb het ook gedaan, maar m'n 430EX is daarom geen slechte flitser.

Ik werk met PW, btw.

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Ja, maar die flitsadapter is helemaal niet gemaakt om een flitser in te passen. Er is helemaal geen flitscontact naar boven toe!

Wat je nodig hebt is dit.

En inderdaad, enkel de 580EXII heeft een PC-contact. Als je geen E-TTL nodig hebt ga je beter op zoek naar een goedkope SB-24/26/28, die voor een honderd euro ergens vind. Ik heb het ook gedaan, maar m'n 430EX is daarom geen slechte flitser.

Ik werk met PW, btw.

Dave
      Hhmm je zou wel eens gelijk kunnen hebben.... Maar die verkoper bij Konijn had dit ding uit de kast gehaald en geprobeerd om op mn flits te monteren..... en dat wou dus niet... Maar waar is dat blokje die hij pakte dan überhaupt wel voor bedoeld

Anyway, ik zeg ook niet dat mijn 430EX een slechte flitser is hoor. Integendeel. Maar die combi tussen Canon flitsers (en dan in het bijzonder de 430EX) en de Cactus triggers is gewoon bollocks.

Een oplossing is inderdaad om er nog een Nikon flitser erbij te kopen maar dan heb ik drie flitsers in mijn tas, terwijl ik er toch maar twee tegelijk kan gebruiken. Ik zit dan nu ook te dubben over de verkoop van mijn 430EX en de aanschaf van een Metz 58 AF-1. Da's zowiezo een mooiere flitser dan m'n Canon (maar is niet voor niets ook een stuk prijziger). Die kan ook van zichzelf slave flitsen, dus dan kan ik m'n Nikon aansturen met de Ebay trigger. En later zal ik er eventueel nog wel een Nikon flitser erbij kopen als derde flitser.... Maar ja, dan zal ik wel weer flink moeten bijleggen hè, en dat was nu net niet de bedoeling.... 'k zie nog wel ff...

En zoals ik al eerder had aangegeven, 't liefst zou ik ook een set PW's kopen maar die vind ik toch te prijzig. Zit nog wel te twijfelen over de Elinchrom Skyports (die gaan er volgend jaar nog wel komen) maar wil dan ook flitsers hebben met een pc-sync aansluiting zodat ik niet met die hama blokjes o.i.d. hoef te knoeien.
      Last edited by MarkEL; 3 december 2008, 23:25.
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Hhmm je zou wel eens gelijk kunnen hebben.... Maar die verkoper bij Konijn had dit ding uit de kast gehaald en geprobeerd om op mn flits te monteren..... en dat wou dus niet... Maar waar is dat blokje die hij pakte dan überhaupt wel voor bedoeld
        Dat blokje dient om van een flitsschoen een ps-sync contact te maken. En je kan er dan wel een flitser op monteren maar dat is dan een "cold shoe" m.a.w. zonder contact.

Dave
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Dat blokje dient om van een flitsschoen een ps-sync contact te maken. En je kan er dan wel een flitser op monteren maar dat is dan een "cold shoe" m.a.w. zonder contact.

Dave
          ah okee... maar er zou dan dus wel een flitsvoet van een opzet flitser in moeten passen? (even los van of hij dan contact zou maken of niet). Want da's namelijk het punt... die flitsvoet paste fysiek niet in die flitsschoen... En die andere die ik dan wel zou moeten hebben, is verder hetzelfde van model... dan zou dat dus alsnog een probleem worden lijkt me..
          www.indetailfotografie.nl

Comment

ah okee... maar er zou dan dus wel een flitsvoet van een opzet flitser in moeten passen? (even los van of hij dan contact zou maken of niet). Want da's namelijk het punt... die flitsvoet paste fysiek niet in die flitsschoen... En die andere die ik dan wel zou moeten hebben, is verder hetzelfde van model... dan zou dat dus alsnog een probleem worden lijkt me..
            Neen, want ik heb er zo twee en ik heb die met success gebruikt met mijn 580EX en 430EX. Nu gebruik ik die niet echt meer, ze zitten in m'n tas maar m'n SB24 en SB28 hebben sync-contactjes.

Dave
            pixelpusher

Comment

iemand enige ervaring met een grotere set te bestellen?
              Ik zou graag deze set bestellen, maar blijkbaar werkt het trukje van de douane enkel maar met kleine pakketjes?

Mvg
              Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
                iemand enige ervaring met een grotere set te bestellen?
                Ik zou graag deze set bestellen, maar blijkbaar werkt het trukje van de douane enkel maar met kleine pakketjes?

Mvg
                Voor de douane telt niet de grote van de doos maar van het vermelde bedrag !
                Op mijn laatste DVD moest ik ook 10 Eur extra heffing betalen.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik heb op 9 december een pakketje toegekregen van Gadget infinity via de post, met de vivitar flash en het triggersysteem. Het zat in een doosje van ongeveer 25x20x12, dus niet echt klein. Het douanestickertje zat erop met GIFT aangevinkt en een waarde van 10 USD (was in werkelijkheid ongeveer 155 USD). Tot dusver nog niets gehoord van bijkomende kosten. Misschien het risico wagen of anders in twee keer bestellen (misschien kost het afzonderlijk wel iets meer)?
                  Fuuu…tsjie
                  www.wouldbephotography.be

Comment

Set afzonderlijk kost een 20 euro meer, maar natuurlijk ook 2x verzendkosten betalen dan..
                    Het dus wagen onder de benaming 'gift' en met luchtpost?

mvg
                    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                      Ik heb vorige maand 2 Cactus Triggers/Receivers voor studioflitsers besteld (op persoonlijke naam) via GadgetInfinity, en laten leveren op m'n werk. Donderdagavond besteld, maandagochtend geleverd. 't Heeft niet lang geduurd voor ik op de boekhouding mocht uitleggen wat het "briefke" van de douane betekende. De aankoop zelf lag rond de 50€, en volgens die nota zou ik rond de 13 à 14€ invoerrechten en BTW moeten betalen. Heb verder nog geen "uitnodiging tot betaling" ontvangen. Heb ook al verhalen gehoord van mensen die bij dergelijke aankoop door de douane met rust zijn gelaten...

In de toekomst bestel ik voortaan op een andere dag, zodat de gefrustreerde douanier met zondagdienst m'n pakjes niet meer tegenkomt! Of misschien had ik 'steekproefgewijs' gewoon pech!

Uit een vroegere tussenkomst uit dit draadje, kan je becijferen wat de invoerrechten zijn op het pakket dat je wil bestellen en op die basis beslissen?
                      Kom je er mee weg, des te beter. Heb je pech dan weet je wat de meerkost zal zijn.

In hetzelfde draadje vermeld ook iemand dat hij/zij de cactus trigger via ebay in de UK heeft gekocht.

Succes!
                      Fuuu…tsjie
                      www.wouldbephotography.be

Comment

Ik weet niet of dit al vermeld is maar konijneberg heeft nu ook de cactus triggers.
                        Ze kosten wel bijna 50 euro voor een paar maar dit vind ik nog altijd niet superveel, daarbij komt dat je dan wel beroep kan doen op de garantie plus een snelle levering hebt.
                        Het spreekt voor zich dat duoane je dan niet zullen komen plagen

En ook fotoSG heeft ze in hun assortiment:

Ik weet niet precies hoeveel je betaald voor een setje bij gadgetinfinity maar ik koop toch liever wat dichter bij huis zodat je nog wat garantie hebt.

Comment

• 430 EXII en Cactustrigger

Ik heb vorige week een setje gekocht.
                          Kostprijs 39.99,- bij Konijnenberg.

Maar op mijn 430 EXII lijken ze niet altijd te werken.
                          Nu ben ik een volledige N00B als het op flitsen aankomt dus misschien doe ik wel iets fout.

De flitser geeft aan 'M' van manual en de knopjes in de zender en ontvanger staan op hetzelfde. Toch springt dat rode lampje op de flits maar één keer om de minuut of zo aan (en kan ik draadloos flitsen). In de andere gevallen doet de flits niets.

Wat kan ik doen? Is een hotshoe een oplossing, nu zit de ontvanger rechtstreeks op mijn flitser. (corrigeer me als ik stomme vragen stel, ik ben zoals ik zei Newbie tot en met).
                          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

• Re: 430 EXII en Cactustrigger

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                            De flitser geeft aan 'M' van manual en de knopjes in de zender en ontvanger staan op hetzelfde. Toch springt dat rode lampje op de flits maar één keer om de minuut of zo aan (en kan ik draadloos flitsen). In de andere gevallen doet de flits niets.
                            Zeker dat je batterijen goed opgeladen zijn? lijken mij de symptomen van lege batterijen.

Comment

Het is nu toch al algemeen geweten dat die cactus triggers slecht samenwerken met de 430EX en 580EX flitsers van Canon.
                              Koop je een SB24-26-28 ofzo tweedehands. Zal je een hoop gezeik besparen.

Hans
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

ik heb nu enkele weken een Cactus transmitter en 2 Cactus V2s receivers in huis. ben er al vele uren mee bezig geweest en dit zijn mijn ervaringen:

1 receiver werkt amper. de flits gaat amper 1 keer op 4 af. ik werk met een Canon 430 EX II, maar dit heeft geen invloed op de werking van de receiver. Het lichtje op de receiver gaat gewoon niet af. heb nieuwe batterijen gekocht, maar dit helpt niet.

de andere receiver werkt, maar matig. de flits gaat slechts 3 op 4 keer af, wat erg lastig is als je mensen fotografeert. wat ook voorkomt is dat de flits wel afgaat, maar het licht te laat komt. de foto blijft dus volledig duister terwijl de flits toch is afgegaan. ik kan mijn sluiter niet sneller zetten dan 1/80 om dit probleem te vermijden.

vandaag een Canon 550 EX gekocht en deze werkt net als de Canon 430 EX II. niet beter of slechter, dus het ligt niet aan de flitsen maar aan het Cactus materiaal. je kan dit controleren door de lichtjes op de receivers in het oog te houden.

je krijgt wat je betaalt en ik wist op voorhand dat de triggers niet met 100% zekerheid afgaan, maar het is niet aanvaardbaar dat mijn ene receiver het nog wel redelijk doet een de andere niet. ik heb vandaag een mail gestuurd om dit probleem te melden en hoop een andere te ontvangen.

het zou dus goed kunnen dat de goede of slechte ervaringen van mensen op het forum afhankelijk zijn van een goede of slechte receiver!

Comment

Working...
                                X