Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
op een week tijd heb ik mijn setje al ontvangen en verzonden als gift van 30USD dus geen douanekosten heb het wel als extra vermeld bij de bestelling om dit zo te doen
Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8
Dan heb jij meer geluk dan ik. Ik wacht al een maand op mijn bestelling: 2 vivitar flitsers en 3 cactustriggers.
Vanavond stuur ik die gasten een mailtje.
Al vrees ik dat ze weinig kunnen doen, het werd verstuurd met gewone luchtpost...
Dat is minder goed nieuws, ligt het niet bij de douane ofzo ?
En vantegenwoordig loopt er veel mis met de post (zelfs gewoon binnenlands) dus het zou me niet verbazen dat ze het "verloren" zijn
Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8
ik begrijp niet dat die triggers bij de meeste zo goed werken. ik heb zonet ook een setje ontvangen maar die blijken niet echt betrouwbaar te zijn met mijn 580EX II. als de flits 1 keer op 5 afgaat zal het veel zijn (afstand tussen 1-4m binnen). ik heb het kanaal al veranderd maar geen verschil. ik kan me moeilijk voorstellen dat de batterijen al plat zouden zijn. en aan mijn flits ligt het ook niet want als ik de receiver gewoon los leg op enkele meters dan gaat het rode lichtje ook maar 1 keer op 5 af.
iemand enig idee wat er aan de hand zo kunnen zijn?
inderdaad, ik had dit probleem ook, achteraf het kanaal gewijzigd en de kabel naar de flits eens terug gestoken (heb namelijk een receiver die geen al te goed contact geeft maar dat fix ik zelf wel)
voor de rest geen enkele misfire ondervonden tot nu toe.
Ik heb er toch eens een nieuw batterijtje in gestopt (in de receiver) en nu werkt alles wel beter blijkbaar was het bijgeleverde batterijtje niet zo goed meer. die batterijtjes heb ik gevonden in de lokale supra bazar.
ik begrijp niet dat die triggers bij de meeste zo goed werken. ik heb zonet ook een setje ontvangen maar die blijken niet echt betrouwbaar te zijn met mijn 580EX II. als de flits 1 keer op 5 afgaat zal het veel zijn (afstand tussen 1-4m binnen).
Same here 96 fotos, 31 misfires
Al dik spijt da'k diene brol gekocht heb!!
Ter info, ik gebruik de 580Ex
Hm...
ik vrees dat ik m'n mening moet herzien...
Heb eens de moeite genomen om een aantal foto's nemen, met zicht op de flits, met andere woorden : de ontspanknop indrukken zonder in de zoeker te kijken, maar de blik op de flits gericht.
Het zijn volgens mij dan toch geen misfires. De flits is steeds afgegaan... Alleen heb ik 3 à 4 "zwarte" foto's op 10 pogingen. Lijkt eerder op een synchronisatie-probleem denk ik.
Ben begonnen op 1/125 aan f11 en iso 100 : 6 foto's op 10 zijn "zwart" of half-belicht
Dan op 1/60 aan f11 en iso 100 : 4 foto's op de 10 zijn zwart of halfbelicht
Lager dan 1/60 wil ik toch niet gaan hoor...
In beide gevallen is de opstelling niet gewijzigd : afstand, zoombereik enzo zijn steeds zelfde gebleven.
Met m'n excuses aan Mr Cactus (voornaam Trigger) voor de eerder gemaakte beschuldigingen... 'k blijf wel met m'n probleem zitten natuurlijk
Op hoeveel 'power' staat trouwens je flitser? Om F11 te flitsen moet ie al erg krachtig staan en/of heel dicht bij je onderwerp.
Sluitertijd speelt niet veel rol in hetgene dat door de flits verlicht dient te worden. De sluitertijd heeft hoofdzakelijk invloed op de hoeveelheid omgevingslicht.
Comment