Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus V2s flashtriggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Cactus V2s flashtriggers

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
    De input is van het type dat zich automatisch aanpast aan elk electriciteitsnet, nl van 100-240V en van 50-60 Hz. In principe kan je dus deze lader overal ter wereld gebruiken.
    Heb je de aansluitingen wel goed gedaan?
    Indien het helemaal niet lukt dan kan je best eens contact nemen via mail en het probleem uitleggen. Waarschijnlijk wordt je dan een ander exemplaar opgestuurd.

Hans

Bedankt hans voor de reaktie
    ik ga het nog eens proberen/bekijken,desnoods met een schroevendraaier erbij
    Ik laat nog iets weten

Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
      Dag mannen,

ik heb van de week de triggers aan gekregen en maar nu heb ik een vraagje,ik heb ook dit http://www.gadgetinfinity.com/produc...ge=3besteld.Er staat echter aan de lader een stekker made in Hongkong aan
      Dus die past in onze stopkontakten niet
      Nu heb ik al eens geprobeerd om rechtstreeks aan de kontakten met draad en een stekker van bij ons een aansluiting te maken maar ook dan laad hij niet en/of branden de ledlampjes van de lader niet
      Wat nu ? heb ik een kapot exemplaar of doe ik iets verkeerd?
      Sorry dat ik het hier bij de topic over de triggers vraag maar de kans is groot dat iemand van jullie er ook eentje besteld heeft,vandaar.
      Alvast bedankt voor eventuele reaktie's.
      Ik zie staan dat het een amerikaanse stekker is die er aan staat. Daarvoor bestaat er een verloopstekker naar onze stopkontakten.
      Gewoon de stekker eraf knippen en een andere eraan. Wil je dit niet doen voor de garantie en vind je geen verloop kan je met female banana plugs zelf iets in elkaar steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
        Weet iemand of de V2s Trigger met de bijgeleverde pc sync kabel direct aangesloten kan worden op de pc sync pooort van de 580exII of heb ik een andere kabel nodig?
        Heeft de 580EXII een pc-sync poort?

Dave
        pixelpusher

Comment

Dacht dat de EX II versie een 'recieve only' PC-sync poort heeft.
          Oudere versie heeft het niet.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
            Ik zie staan dat het een amerikaanse stekker is die er aan staat. Daarvoor bestaat er een verloopstekker naar onze stopkontakten.
            Gewoon de stekker eraf knippen en een andere eraan. Wil je dit niet doen voor de garantie en vind je geen verloop kan je met female banana plugs zelf iets in elkaar steken.

Sorry dat ik zo laat reageer maar ben een beetje druk bezig geweest.
            Ik ga de stekker er afknippen denk ik en vervangen door een andere.
            Maar wat ik niet goed snap is,als ik de kontakten verbindt met een stukje draad met daaraan wel een europees stekker dat dan niet werkt.
            Dit zou toch hetzelfde resultaat moeten geven of niet?
            In ieder geval ik ga het straks toch eens proberen
            bedankt voor de tip alvast.
            Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Ondertussen overgestapt op de pocket wizards Plus II.

Hier zit een heel tevreden persoon voor de pc
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Een nieuwe versie:
                8 kanaals triggersysteem

Introduction

This wireless trigger is control discreteness for camera to trigger hot shoe flashgun synchronously. It's made up of two parts named signal transmitter and receiver. Receiver power type: Battery. The signal transmitter makes use of advanced circuit design and comport. It can transmit wireless signal that is being encoded. It has super low power consumption, no any damage to camera. The receiver work with AAAx2 batteries power supply, and decode with microprocessor.

Very low voltage working make sure that high level of safety and no damage to camera.
                High-speed and synchronous for 1/2000 second
                Max. working distance: 15M

Transmitter
                The transmitter can be either mounted on the camera’s hotshoe or connected to the camera’s PC socket with the cord supplied. Using the PC socket connection (if your camera has one) allows simultaneous use of a hotshoe-mounted flash unit and off-camera flashes with this radio trigger set. There is a test button on the top of the transmitter for test firing. The dip switches for channel selection are located on the bottom. There is no power switch. The transmitter uses a small 12V alkaline battery (the type typically used in garage door opener remotes). Changing the battery requires a small #1 Phillips screwdriver to remove the cover. This transmitter is relatively small and unobtrusive compared to a PocketWizard. It measures: 65mm x 47mm x 32mm

Receiver(D-8P)
                The receiver has a mounting bracket that will fit into a traditional flash stand, with a Ľ-20 threaded hole for mounting on a light stand or tripod. An adjusting knob allows the receiver to tilt on the bracket, with detents at straight up and 45 degree forward and backward positions (It can be tightened in any position +/- 90 degrees from vertical). On the top of the receiver is a hotshoe for mounting a flash unit, and there is also a PC socket on the side for connecting to a flash unit or studio strobe via cord. When both the hotshoe and PC socket are used in combination, one receiver can fire two flashes simultaneously. On the front of the unit is a small on/off switch and a small LED light that illuminates briefly when fired. The back of the receiver snaps off to reveal the battery compartment and two dip switches for channel selection. It uses AAAx2 batteries, the type typically used in film cameras. The battery compartment of the receiver is not clearly marked for polarity, but there is a faint outline showing the positive tip of the battery on the circuit board. Without the bracket and adjusting knob, the receiver measures: 99mm x 48mm x 26mm
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik was toch niet zo ongelofelijk hard overtuigd van de cactussen. Binnekort haal ik RadioPopper P1s in huis.

Voor op mijn ST-E2
                  http://frederikherregods.be

Comment

Ik heb toch mijn bedenkingen bij de radiohopper.

Je moet minstens een flits of SU800 als master hebben om het ding aan te sturen.

Zal wel goed werken, maar de enige toegvoegde waarde is de I-TTL of E-TTL mogelijkheden. Als je manueel werkt zie ik geen reden tot het ombouwen van je apparatuur.
                    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Je kan nog steeds manueel werken met een Radiopopper.

Dat is net het punt. Veel fotografen vinden het interessant om met E-TTL te werken en nu kan dat ook buitenshuis zonder beperkingen.

Enige probleem voorlopig is dat ze op dit moment nog niet naar Europa versturen. maar daar zou aan gewerkt worden
                      http://frederikherregods.be

Comment

net 1 transmitter en 2 receivers besteld zie... ben benieuwd...

volgende items op het lijstje :

SB-26/28
                        statieven
                        swivel brackets

allez, we weten weer voorwa we gaan werken

leuke topic btw
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

ik ben heel tevreden met mijn cactus triggers

had eerst wel missfires, en de 430EX bleeft eerst constant doorflitsen,
                          maar door te wijzigen naar ander kanaal was dat direct opgelost en werkt nu als een zwitserse horloge

gebruik het samen met canon's 540EZ en 430EX flitsers
                          Fuji XPRO1

Comment

gaan die 540 EZ flitsen goed hiervoor?

Maandag ga ik een eerste sb-28 halen maar moet nog een extra flits hebben...

Of lukt het normaal gezien toch vlot met een 580EX? juiste kanaal zoeken zodat deze niet random flitst heb ik verstaan uit verscheidene posts...
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                              gaan die 540 EZ flitsen goed hiervoor?

Maandag ga ik een eerste sb-28 halen maar moet nog een extra flits hebben...

Of lukt het normaal gezien toch vlot met een 580EX? juiste kanaal zoeken zodat deze niet random flitst heb ik verstaan uit verscheidene posts...
                              Je moet 'm op manueel zetten, dus in feite gaat het met elke flits die je manueel kunt/moet instellen. Zolang je de output maar kan regelen.

Op die manier kun je inderdaad nog best oude EZ fliters gebruiken, die niet meer op E-TTL werken.

Dave
                              pixelpusher

Comment

Hans, een 580EX gaat perfect.
                                Zal dat zaterdag eens demonstreren als je thuis bent

Hans
                                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
                                X