Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus V2s flashtriggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cactus V2s flashtriggers

Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
    Ik zou ook graag beginnen met strobist-gewijs foto's te nemen

Die triggers, gaan die gemakkelijk door de douane of moet je daar extra voor betalen? Zo ja: hoeveel?

En hoe lang duurt het voor je ze hebt?

Thanks
    Ik heb vorige maand 2 Cactus Triggers/Receivers voor studioflitsers besteld (op persoonlijke naam) via GadgetInfinity, en laten leveren op m'n werk. Donderdagavond besteld, maandagochtend geleverd. 't Heeft niet lang geduurd voor ik op de boekhouding mocht uitleggen wat het "briefke" van de douane betekende. De aankoop zelf lag rond de 50€, en volgens die nota zou ik rond de 13 à 14€ invoerrechten en BTW moeten betalen. Heb verder nog geen "uitnodiging tot betaling" ontvangen. Heb ook al verhalen gehoord van mensen die bij dergelijke aankoop door de douane met rust zijn gelaten...

In de toekomst bestel ik voortaan op een andere dag, zodat de gefrustreerde douanier met zondagdienst m'n pakjes niet meer tegenkomt! Of misschien had ik 'steekproefgewijs' gewoon pech!
    BD0910BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
      @ CH Photography,

Is die 33 euro inclusief verzending en eventuele douane kosten?

Na wat problemen met mijn SB800 denk ik ook aan deze triggers...
      Ja volgens mij wel maar je kan dat zien op hun site.

Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
        Ik heb vorige maand 2 Cactus Triggers/Receivers voor studioflitsers besteld (op persoonlijke naam) via GadgetInfinity, en laten leveren op m'n werk. Donderdagavond besteld, maandagochtend geleverd. 't Heeft niet lang geduurd voor ik op de boekhouding mocht uitleggen wat het "briefke" van de douane betekende. De aankoop zelf lag rond de 50€, en volgens die nota zou ik rond de 13 à 14€ invoerrechten en BTW moeten betalen. Heb verder nog geen "uitnodiging tot betaling" ontvangen. Heb ook al verhalen gehoord van mensen die bij dergelijke aankoop door de douane met rust zijn gelaten...

In de toekomst bestel ik voortaan op een andere dag, zodat de gefrustreerde douanier met zondagdienst m'n pakjes niet meer tegenkomt! Of misschien had ik 'steekproefgewijs' gewoon pech!
        Gewoon luchtpost bestellen en niet via FEDEX. Deze gaan altijd via de douane. De gewone pakketten veel minder. Deze worden trouwens als "gift" verstuurd. Levering via gewone post duurt ook hooguit 10 werkdagen.

Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
          Gewoon luchtpost bestellen en niet via FEDEX. Deze gaan altijd via de douane. De gewone pakketten veel minder. Deze worden trouwens als "gift" verstuurd. Levering via gewone post duurt ook hooguit 10 werkdagen.

Hans
          Goed om weten!
          BD0910BE

Comment

Gewoon luchtpost bestellen en ... *knip*
            Hans
            Dus als ik 'regular airmail' aanvink ben ik er zeker van dat het niet via Fedex/UPS/DHL verloopt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vulture Bekijk bericht
              Dus als ik 'regular airmail' aanvink ben ik er zeker van dat het niet via Fedex/UPS/DHL verloopt?
              Yep, normaal gezien wel

Comment

Inderdaad. Vandaag nog 2 ontvangers gekregen via regular airmail, heeft een weekje geduurd.
                Gift is aangevinkt en pakket staat 10$ als waarde opgegeven.
                Niks douanekosten.

Hans

Comment

Inderdaad. Vandaag nog 2 ontvangers gekregen via regular airmail, heeft een weekje geduurd.
                  Gift is aangevinkt en pakket staat 10$ als waarde opgegeven.
                  Niks douanekosten.

Hans
                  Thx, klaar en duidelijk.
                  Een van komende dagen ook m'n pakketje bestellen

Comment

zijn die triggers universeel of zijn het verschillende modellen voor canon en nikon flitsers?
                    Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Comment

www.gadgetinfinity.com kijk bij V2s voor compatibele flitsen.

Hans

Comment

bedankt voor het adres en er staat bij voor welke flitsers de receivers gebruikt kunnen worden.
                        mischien een stomme vraag maar de flitsvoet van canon en nikon zijn toch verschillend? is die trigger universeel of is er een verschil tussen een canon en een nikon trigger?
                        Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Comment

Gebruikt alleen middelste contactpunt en dat is overal hetzelfde.
                          Je moet de flitsen manueel instellen.
                          Anders komde maar es langs in Peer hé Peke. ;-)

Hans

Comment

Heb ondertussen mijn setje op een buitenshoot gebruikt en das verdomd handig!
                            Je mogelijkheden om een creatief beeld te maken worden gewoon zoveel groter!

De mod is zelfs helemaal niet nodig hier. Bereik is ongeveer 7 meter en verder sta ik toch bijna nooit.

De batterijtjes zijn ook een tip. 5 CR2's in Hongkong voor de prijs van 1 hier in België...

Tom
                            ~TDN
                            fotoblog: www.tdn9.be

Comment

bedankt voor de verduidelijking
                              het begint eindelijk te dagen.
                              ik ga eerst al eens beginnen met die cactus set te bestellen en als ik er dan nog een zootje van maak zou ik wel eens op dat aanbod kunnen ingaan

groeten

Comment

en nu ik dan toch aan mijn domme vragen rondje bezig ben ... past zo een swivel bracket op elk statief, is dit de enige mogelijkheid om de flits op een statief te bevestigen en heeft iemand een adres om ze te bestellen indien noodzakelijk voor de bevestiging op een statief?
                                en heb je zo een swivel bracket enkel nodig om een paraplu te bevestigen of ook zo een beautydish en een softbox?

Peke

Comment

Working...
                                X