Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus V2s flashtriggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cactus V2s flashtriggers

Vandaag ook mijn eerste setje besteld. Ben eens benieuwd.. Spijtg van de e-ttl die niet mogelijk is met dit systeem.

Missen jullie dit niet?

Als ik het zelf te hard mis ga ik alsnog over op aanschaf van de Canon ST-E2.

Mvg

Jellen

Comment

Als je E-TTL mist zal je de radiopoppers moeten aanschaffen.
      Bij de ebay triggers stel je de flitsen gewoon manueel in Bv plu links op 1/2 en softbox rechts op 1/4 en dan doe je een test tot de belichting juist is.
      Ik ben wel geen pro hé :-) Ben nog maar beginnend strobist.

Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Kan je met een Canon ST-E2,
        een 430 ex en een studioflitser aansturen?

Bdeoel dat ik overweeg om een 430 ex te gebruiken als slave,
        in combi met studio flits

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
          Kan je met een Canon ST-E2,
          een 430 ex en een studioflitser aansturen?

Geen probleem
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
            Hou er wel rekening mee dat die studio flitsers niet met E-TTL werken dan, je ST-E2 zal zijn signaal naar de 430EX sturen en de studio flits zal afgaan omdat zijn cel de flits van de 430EX 'ziet', maar je zal je studio flits nog altijd manueel moeten afregelen hoor, dus waarom dan niet gelijk de 430EX ook manueel instellen ?

Zo'n ST-E2 is nu ook weer niet goedkoop te noemen hé, Canon prijsje zoals gewoonlijk. Heb zelf twee 580EX II's en die heb ik ook al enkele keren getest in 'Master/Slave' setup, werkt prima, maar je moet ervoor zorgen dat de Slave de Master kan 'zien' (vooral het rode vlakje dan) ... en buiten op een zonnige dag kan je het schudden, dan 'zien' ze elkaar niet, daarom heb ik SkyPorts gekocht, anders had ik een derde 580EX of zelfs een ST-E2 bijgekocht om de andere twee met E-TTL te besturen.

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Manueel instellen gaat wel vlot hoor. Gewoon een paar keer proberen en checken op het schermpje.

Of je kan het slim aanpakken en dit trucje gebruiken
              (ongeveer 4minuten 36 seconden in het filmpje)
              Gewoon een stukje koord aan je flash hangen, proberen tot je de belichting juist hebt, en dan een knoopje leggen en onthouden (opschrijven) welke f-stop je moest gebruiken voor die afstand.

Maar meestal gaat met digitaal gewoon experimenteren vlugger...bij mij toch...

Tom
              ~TDN
              fotoblog: www.tdn9.be

Comment

Ik heb de mijne in de UK gehaald, via ebay.
                De donderdagavond besteld & betaald, de maandag al toegekomen.

In die winkel vind je nog meer interessante stuff aan goede prijzen. (aanrader: Remote Control 4 in 1 Infrared Canon Nikon Pentax RM-E4)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jellen Bekijk bericht
                  Vandaag ook mijn eerste setje besteld. Ben eens benieuwd.. Spijtg van de e-ttl die niet mogelijk is met dit systeem.

Missen jullie dit niet?

Als ik het zelf te hard mis ga ik alsnog over op aanschaf van de Canon ST-E2.

Mvg

Jellen
                  Nee,

Zeker niet. Gewoon flits op Manueel en beginnen met 1/8ste vermogen en dan steeds opvoeren tot ik de juiste belichting heb.
                  Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Hallo,

Ik heb al geruime tijd deze cactus triggers. Nog een van de eerste versies. Tot nu toe zeer tevreden na het maken van de mod met een klein draadje (5 minuten werk)

Maar ik wil jullie toch waarschuwen...ik heb afgelopen weekend een verbrande sb28 flitser gehad. Om een of andere reden begon de trigger constant te laten flitsen...met gevolg dat na slechts 30 sec ik de verbrande geur kon ruiken en nog enkel het overlijden van mijn flits kon vaststellen

Dus...wees gewaarschuwd...deze triggers blazen de flitsers op als ze constant gaan triggeren.

Met vriendelijke groeten

Kincaid

p.s. iemand een idee of ik die flitser nog kan herstellen?

Comment

Ik ben ook van plan de V2s via Gadget Infinity te bestellen:
                      1 volledige set (1x receiver + 1x trigger)
                      en
                      2x receiver

Prijs => €49.36

Komt daar nog iets van tax bij volgens jullie?
                      En wat is het snelste, via local mail of regular airmail?

Thx!

Comment

Ik heb toen ik op zoek was naar remote triggers ook nog een forum gevonden waar gesproken werd over 'storing' op de foto's als men de antenne mod uitvoerde.

Blijkbaar zou er interferentie zijn met de electronica in de body van de Canon Eos reeks, daarom heb ik besloten iets anders (en duurder) te kopen.
                        1000 euro voor de body en 400 euro voor het lampje vond ik iets te duur om te riskeren met deze Cactusjes, we kopen een dure body en dure lenzen, maar als het dan aankomt om accessoires te kopen gaan we de goedkope toer op, begrijp dit niet eerlijk gezegd. Ik weet wel dat elke euro telt, maar waarom dergelijke dure risico's nemen.

Er zijn duizenden gebruikers waar het goed gaat, maar je moet maar net die ene zijn die zijn 580EX van 400 euro opblaast met een trigger van 20 euro ... ga je lekker balen dat je toch niet meer betaald hebt.

Mijn Skyports kosten bijna 100 euro per ontvanger, reken maar uit, een flits van 400 Euro, een receiver van 100 euro, een statiefje van 50 euro, een paraplu van 25 euro en een swivel van nog eens 25 euro ... in totaal 600 voor een strobist lichtpunt ... als het niet zo portable was zou je toch snel naar studioflitsers gaan hé, voor 600 euro koop je een basisset met twee strobes inclusief softbox en statieven ... moet je nog altijd een receiver kopen maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

't blijft toch een dure hobby alles bij elkaar genomen.

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kincaid Bekijk bericht
                          Hallo,

Ik heb al geruime tijd deze cactus triggers. Nog een van de eerste versies. Tot nu toe zeer tevreden na het maken van de mod met een klein draadje (5 minuten werk)

Maar ik wil jullie toch waarschuwen...ik heb afgelopen weekend een verbrande sb28 flitser gehad. Om een of andere reden begon de trigger constant te laten flitsen...met gevolg dat na slechts 30 sec ik de verbrande geur kon ruiken en nog enkel het overlijden van mijn flits kon vaststellen

Dus...wees gewaarschuwd...deze triggers blazen de flitsers op als ze constant gaan triggeren.

Met vriendelijke groeten

Kincaid

p.s. iemand een idee of ik die flitser nog kan herstellen?
                          Dit was dacht ik toch een bekende bug bij de eerste serie???
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Heb deze ook een tijdje geleden gekocht, maar in combinatie met 580EX krijg ik om de 5s een flash, zomaar,
                            Monkey business
                            [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
                              Heb deze ook een tijdje geleden gekocht, maar in combinatie met 580EX krijg ik om de 5s een flash, zomaar,
                              Bij ieder kanaal ?

@kincaid
                              Is er niks mis geweest met de SB28?
                              Normaal moet je wel erg gek doen om een flitser te laten verbranden.
                              Op full power kan je al zoieso niet achter elkaar flitsen wegens de oplaadtijd.
                              En zelfs al flits je op full power constand achter elkaar dan nog houd ie t wel even uit.
                              Hij kan namelijk ook gewoon op zijn geweest he aan ouderdom en slijtage.

Greetz rich
                              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Verleden week donderdag besteld en vandaag al binnen, klasse service van Gadget infinity.
                                1 zender + 2 ontvangers voor 33 euro??? Om te proberen kan je al niet gechareld zijn voor dat geld.
                                @ CH Photography,

Is die 33 euro inclusief verzending en eventuele douane kosten?

Na wat problemen met mijn SB800 denk ik ook aan deze triggers...
                                I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Working...
                                X