Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Battery grip (voor eos 400D) probleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Battery grip (voor eos 400D) probleempje

    na een tijdje mijn battery grip te hebben gebruikt, wil ik er hem eens vanhalen om op vakantie bvb compacter te werken (dan kan hij in een kleiner tasje en kan de lens erop blijven zitten etc, buiten met grip erop sleur ik meestal een tas mee ofzo...

    maar ik kom tot te constatatie dat ik hem er gewoon niet meer van krijg... zoveel kracht heb ik nu niet in mijn vingers, maar ik durf het niet forceren. ik kan me ook niet herinneren dat ik dat echt zo hard aangedraait heb met dat wieletje, maar er is dus geen millimeter beweging in te krijgen.

    weet iemand hoe ik dit kan oplossen? in welke richting moet ik draaien, of hoe kan ik het op een andere manier loskrijgen?

    het alternatief is natuurlijk gewoon laten zitten maarja... kan wel handig zijn hem er eens van te halen ook.

  • #2
    Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

    Je draait toch de juiste kant uit? Links met de L van LOS!
    www.olivierdutre.com
    Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

    Comment


    • #3
      Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

      Ik heb dit dus ook aan de hand met een nieuwe grip,maar dan op een 40D
      Erop gezet ik denk ongeveer twee maanden geleden,en wou hem er van de week terug afdraaien.
      Ik heb links gedraaid maar kreeg hem niet los en opeens draaide het wieltje dol.
      Nu kan ik hem er helemaal niet meer afkrijgen ,want langs de binnenkant van de grip zie je niets zitten en langs de kant van de camera ook niet
      Het toestel en de grip zijn op twee verschillende plaatsen gekocht.
      Het toestel tweedehands en de grip nieuw.
      Iemand raad?
      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

      Comment


      • #4
        Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

        Oorspronkelijk geplaatst door shadowlemon Bekijk bericht
        na een tijdje mijn battery grip te hebben gebruikt, wil ik er hem eens vanhalen om op vakantie bvb compacter te werken (dan kan hij in een kleiner tasje en kan de lens erop blijven zitten etc, buiten met grip erop sleur ik meestal een tas mee ofzo...

        maar ik kom tot te constatatie dat ik hem er gewoon niet meer van krijg... zoveel kracht heb ik nu niet in mijn vingers, maar ik durf het niet forceren. ik kan me ook niet herinneren dat ik dat echt zo hard aangedraait heb met dat wieletje, maar er is dus geen millimeter beweging in te krijgen.

        weet iemand hoe ik dit kan oplossen? in welke richting moet ik draaien, of hoe kan ik het op een andere manier loskrijgen?

        het alternatief is natuurlijk gewoon laten zitten maarja... kan wel handig zijn hem er eens van te halen ook.
        Sorry, dat ik bij op Uw kar spring
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

        https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

        Comment


        • #5
          Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

          ik heb net hetzelfde gehad bij mijn 400D + grip

          zat zo vast dat ik al mn macht nodig had om het los te kunnen draaien...

          wat ik gedaan heb is ervoor zorgen dat ik eerst met 100% zekerheid wist welke richting ik moest draaien. dan toestel stevig tussen de benen klemmen en met de twee duimen (en nog een handdoek ertussen voor de grip) zo hard draaien als ik kon... en ineens tjak, hij zat los
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

            Jep, ik zet er ook superveel kracht op.. Ik had dit met de handstrap ipv de grip.
            Daar heb ik ook ff op zitte vloeken.
            Wie niet sterk is.. moet iemand zoeken die wel sterk is
            Een handdoek, zoals matthias zegt, helpt echt wel.

            Comment


            • #7
              Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

              zelfde probleem hier. Heb hem er dan maar op laten zitten (nu toch al anderhalf jaar)

              Maar binnenkort zal hij er toch eens afmoeten.
              Zal alvast een handdoek reserveren
              WWW.JOPIX.BE
              Just one click away...

              Comment


              • #8
                Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

                Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                zelfde probleem hier. Heb hem er dan maar op laten zitten (nu toch al anderhalf jaar)

                Maar binnenkort zal hij er toch eens afmoeten.
                Zal alvast een handdoek reserveren
                Zet hem eens in een koude plaats plastiek en metaal krimpen door de koude.
                Bij mij was da toch de oplossing.

                mvg duindistel

                Comment


                • #9
                  Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

                  Wie nie sterk is kan maar beter slim zijn want anders... ben je afhankelijk van iemand die het wel is... of zoiets...
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                    Zet hem eens in een koude plaats plastiek en metaal krimpen door de koude.
                    Bij mij was da toch de oplossing.

                    mvg duindistel
                    liefst niet in de vriezer
                    dit is inderdaad de oplossing, had een jaar terug zelfde probleem!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

                      Wie niet sterk is.. moet iemand zoeken die wel sterk is


                      Ik ben zooooo sterk dat ik het wieltje heb zot gedraaid
                      Vermoedelijk is er maar een oplossing en dat is het wieltje proberen te verwijderen(kapot doen )en maar hopen dat ik met een tangetje of zoiets aan de schroef kan.
                      Of hebben jullie andere sugestie's
                      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

                        Pfff, en de mijne (op m'n 5d) komt steeds los... hoe vast ik hem ook aandraai, na een poosje zit-ie weer los!
                        BD0910BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

                          het probleem is dat ik er niet echt hard durf aan draaien, straks kraakt het :S

                          dus naar links draaien aan het wieltje van àchter het toestel gezien? (om zeker te zijn?)

                          maar dat van die koude kan zeker helpen.

                          om eerlijk te zijn trek ik echt graag met de grip, maar soms wil ik er hem toch af, om compacter te zijn

                          Comment


                          • #14
                            Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                            Zet hem eens in een koude plaats plastiek en metaal krimpen door de koude.
                            Bij mij was da toch de oplossing.

                            mvg duindistel
                            klinkt nogal onlogisch... als je het geheel koud zet, dan zet krimpt alles in en blijft het toch even vast zitten...

                            tenzij de schroef van de grip en de schroefdraad in de body uit een ander materiaal gemaakt zijn met andere uitzettingscoefficiënten...

                            aangezien het bij jou werkte veronderstel ik dan dat de schroef sneller of meer krimpt naarmate de temperatuur zakt, maar voor hetzelfde geld komt ie gewoon vaster te zitten
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Battery grip (voor eos 400D) probleempje

                              Oorspronkelijk geplaatst door shadowlemon Bekijk bericht
                              het probleem is dat ik er niet echt hard durf aan draaien, straks kraakt het :S

                              dus naar links draaien aan het wieltje van àchter het toestel gezien? (om zeker te zijn?)

                              maar dat van die koude kan zeker helpen.

                              om eerlijk te zijn trek ik echt graag met de grip, maar soms wil ik er hem toch af, om compacter te zijn
                              ik heb momenteel geen grip meer, maar ik zou toch zeker horen bij iemand hier met grip, vooraleer je eraan begint

                              als het standaard rechtse schroefdraad is (99%kans), moet je inderdaad de schroef (het wieltje) in wijzerzin draaien, als je je toestel in bovenaanzicht houdt

                              EDIT: heb het even gecheckt met mijn snelkoppelingsplaatsje van statief, en tis inderdaad rechtse schroefdraad
                              Last edited by Matthias; 15 mei 2008, 15:16.
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X