Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verloopring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verloopring

    Hallo,

    Ik heb een minolta rokker 50mm 1.7 en een sigma 150mm macro. Ik had gelezen dat je een lens omgekeerd op een andere kon zetten om zo een super macro te verkrijgen.
    Maar daarvoor heb je uiteraard een verloopring nodig. Nu is mijn vraag of jullie weten waar je goedkoopst zo een ringetje kan kopen, of jullie eventueel andere oplossingen weten voor ze stevig en goed omgekeerd achter elkaar te plaatsen.
    (50mm=55mm filterdraad en mijn 150= 72mm)
    Is dit eigenlijk te doen? Ga ik geen vignetting hebben?

    Dank bij voorbaat,

    Pieter-Jan
    Website

  • #2
    Re: Verloopring

    Oorspronkelijk geplaatst door mr macro Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb een minolta rokker 50mm 1.7 en een sigma 150mm macro. Ik had gelezen dat je een lens omgekeerd op een andere kon zetten om zo een super macro te verkrijgen.
    Maar daarvoor heb je uiteraard een verloopring nodig. Nu is mijn vraag of jullie weten waar je goedkoopst zo een ringetje kan kopen, of jullie eventueel andere oplossingen weten voor ze stevig en goed omgekeerd achter elkaar te plaatsen.
    (50mm=55mm filterdraad en mijn 150= 72mm)
    Is dit eigenlijk te doen? Ga ik geen vignetting hebben?

    Dank bij voorbaat,

    Pieter-Jan


    Mvg.
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #3
      Re: Verloopring

      Weet er nog iemand een andere plaats?
      Een step up ring van 55-72 hebben ze toevallig niet, en een stepdownring van 72 naar 55mm hebben ze helaas ook niet (liefst het laatste)

      Alvast bedankt,

      Pieter-Jan
      Website

      Comment


      • #4
        Re: Verloopring

        Oorspronkelijk geplaatst door mr macro Bekijk bericht
        Een step up ring van 55-72 hebben ze toevallig niet, en een stepdownring van 72 naar 55mm hebben ze helaas ook niet (liefst het laatste)
        Als deze combinatie niet bestaat, kan je ook altijd 2 (of 3) verloopringen gebruiken om tot de gewenste combinatie te komen.

        Comment


        • #5
          Re: Verloopring

          dergelijke altijd ebay nagaan :

          http://search.benl.ebay.be/macro-min...dZp1638Q2em143

          zelf heb ik nog een omkeerring willen gebruiken wegens te gevaar op stof en krassen. (op de voorkant kun je nog een filter ter bescherming plaatsen op de andere kant niet). Daarom gebruikte ik eerste ringen en nu een balg. meer mogelijkheden naar vergroting en tevens veiliger voor lens en body
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment

          Working...
          X