Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sb 600 op D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sb 600 op D70

Hallo
    Heb een vraagje ivm de sb600 die gebruikt wordt als slave in combinatie met mijn D70.
    Om de sb600 als slave te gebruiken moet ik mijn interne flits laten ontsteken
    Maar ik wil tegelijkertijd een hele korte sluitertijd gebruiken(1/2000bv).
    Nu merk ik als de interne flitser van de d70 geactiveerd wordt de kleinste sluitertijd 1/500 is. Kan dit op een of andere manier omzeild worden om toch kleinere sluitertijden te bekomen of zie ik iets over het hoofd.

Bedankt
    Greetz
    D

Re: sb 600 op D70

Flits uit.

1/500e is niet gek hoor!

Comment

..........
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

Comment

Misschien ter verduidelijking:
        Volgende situatie, ik wil een takje met een bloemetje erop of iets dergelijks fotograferen bij gewoon daglicht. Er staat nl een beetje wind (het takje beweegt een beetje en ik wil uiteraard gen bewegingsonscherpte) dus wil ik een heel korte sluitertijd, maar zelfs bij een open diafragma zal de opname te donker zijn. Dus dacht ik de slave te gebruiken om het lichtverlies te kompenseren. En ik wil de belichting ook niet vanop mijn camara laten komen.
        Kan ik in dit geval toch op een of andere manier de sluiertijd kleiner maken dan 1/500.
        Of hoe lossen jullie dit op in deze situatie?
        Wachten tot het donker wordt of wachten tot de wind gaat liggen of...??

Comment

Ik vrees dat dat niet gaat gaan. De enige manier om je flash off camera te laten afgaan en sluitertijden lager dan 1/500 te krijgen is om ofwel draadloos te flitsen (cactus triggers, pocket wizards,...), ofwel via een pc sync cord die dan via een adaptor met je hot shoe verbonden is.
          Overigens duurt een volledige ontlading van je flits bij volle kracht ongeveer 1/1000ste van een seconde. Flits op 1/2 kracht brengt dat naar 1/2000ste enzovoort, maar hier ga je al tegen de limiet van draadloos flitsen. Met sync cord zou je wel tot 1/8000ste ofzo moeten kunnen gaan.

Comment

Bedankt StijnL gij hebt mijn vraag goed begrepen, en ik vreesde al dat dit niet zou lukken. Rest nog de mogelijkheid om het onderwerp afzonderlijk te belichten met spots ofzo, om zodoende toch noch een creatieve belichting te verwezenlijken.
            Thanx

Comment

het binnenvallende licht van je flits is normaal gezien een ordegrootte groter in intensiteit dan het omgevingslicht (uitgezonderd bij invulflits dan). Het omgevingslicht zal dus niet of amper bijdragen aan de belichting van het onderwerp. Aangezien de flitsduur in de duizendsten van een seconde ligt, is je onderwerp eigenlijk maar voor die periode belicht. Ook al staat je sluiter op 1/500 van een seconde.
              Jeroen || OM-D EM-5

Comment

Working...
              X