Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukken in zwart-wit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afdrukken in zwart-wit

Ik ben een echte leek in de digitale fotografie, maar wil me voornamelijk gaan bezighouden met zwart-wit. Ik zoek dus een goeie printer die voor dit werk geschikt is en ook nog een beetje betaalbaar blijft. Heeft er iemand daar ervaring mee?

Grtz

Re: Afdrukken in zwart-wit

Ne echt goeie zwart-wit bekom je met de Epson R 2400 en aanverwante printers zoals de 3800 en de 4800.
    Dus minimaal de Epson R 2400 met Originle inkten uiteraard en afdrukken op Fibre Silk Gold van Ilford.

Minimale investering rond de 800 Euro.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Ne echt goeie zwart-wit bekom je met de Epson R 2400 en aanverwante printers zoals de 3800 en de 4800.
      Dus minimaal de Epson R 2400 met Originle inkten uiteraard en afdrukken op Fibre Silk Gold van Ilford.

MVG, Jeff
      Hier hetzelfde papier maar een Canon 9500 pro

Comment

MVG, Jeff
        budgetvriendelijker Epson R800
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
          budgetvriendelijker Epson R800
          Inderdaad
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

HET LABO als je digitaal wil werken.
            ZW/W is het delicaatste dat er is voor een printer.

En een 20-30 maak je voor 1.30€ en zelfs minder.
            Hier heb je nog niet eens je inkt voor.

Er zijn speciale inkten voor zw/w maar die kosten ..........

Comment

Dus minimaal de Epson R 2400 met Originle inkten uiteraard en afdrukken op Fibre Silk Gold van Ilford. Minimale investering rond de 800 Euro.
              Hier eveneens de R2400, schitterende printer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                HET LABO als je digitaal wil werken.
                ZW/W is het delicaatste dat er is voor een printer.

En een 20-30 maak je voor 1.30€ en zelfs minder.
                Hier heb je nog niet eens je inkt voor.

Er zijn speciale inkten voor zw/w maar die kosten ..........

Een degelijke zwart-wit uit het labo komt van een Durst Lambda op zwart-wit papier, van zodra er kleurpapier gebruikt wordt voor de zwart-wit afdruk ga je een zweem hebben. Die afdrukken van de Lambda heb je niet voor 1.30€. Maar ik heb zeer dikwijls de indruk dat de prijs hier van groter belang is dan de kwaliteit.
                Bij ons zeggen ze " Als je over de hond kan , dan kan je ook over zijn staart! "

Waarom duizenden euro's investeren in body en optiek en dan is er opeens geen geld meer voor een degelijke afdruk ?

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bedankt allemaal voor de nuttige tips.
                  Laten afwerken in een labo is natuurlijk ook een optie, zeker in de beginfase. Maar ik kan me voorstellen dat je met zwart-wit niet in gelijk welk labo terecht kan. Kennen jullie labo's die wel zwart-wit afwerken, liefst in de buurt van Mechelen.

Groeten
                  Eddy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dragstar Bekijk bericht
                    Bedankt allemaal voor de nuttige tips.
                    Laten afwerken in een labo is natuurlijk ook een optie, zeker in de beginfase. Maar ik kan me voorstellen dat je met zwart-wit niet in gelijk welk labo terecht kan. Kennen jullie labo's die wel zwart-wit afwerken, liefst in de buurt van Mechelen.

Groeten
                    Eddy
                    Het beste labo van Belgie is in Kontich "Milo Profilab" op de Duffelsesteenweg iets voorbij de Toyota garage Willy.
                    Zij werken het zwart-wit af met de Durst Lambda,en op zwart-wit papier.
                    Daarom moet je iets langer wachten op zwart-wit want de wissel doen ze slechts 1 X per week. Prima kwaliteit maar de prijs is er ook naar.

MVG, Jeff

Comment

Working...
                    X