Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ondertussen is mijn Yongnuo binnen. Werkt perfect met en zonder afstandsbediening en is nog goedkoop ook ivm ... Voor deze keer wil ik wel een uitzondering maken.
Een groot voordeel volgens mij van deYongonu tov de Phottix is dat de ontvanger een vrij lange verbindingsdraad met de camera heeft. Hiermee kan je hem tevens in de hand houden en heb je een ruime speling met je camera.
Een groot voordeel volgens mij van deYongonu tov de Phottix is dat de ontvanger een vrij lange verbindingsdraad met de camera heeft. Hiermee kan je hem tevens in de hand houden en heb je een ruime speling met je camera.
Groetjes,
Pol.
dat is correct, dat vind ik ook enorm handig. En ook het feit dat hij past op het flitsvoetje.
Ik ben allesinds blij met mijn aankoop en de perfecte levering
Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW
Ik heb mijn Yongnuo ook binnen en ben er zeer tevreden van, ik ben verschoten van de degelijke bouw, dit had ik voor dit geld eigenlijk niet verwacht.
Ik vind het ook fantastisch dat je de ontvanger ook zonder batterij kan gebruiken als een draadontspanner
Je hebt de batterij enkel nodig om met de draadloze afstandsbediening te werken.
Ik heb mijn Yongnuo ook binnen en ben er zeer tevreden van, ik ben verschoten van de degelijke bouw, dit had ik voor dit geld eigenlijk niet verwacht.
Ik vind het ook fantastisch dat je de ontvanger ook zonder batterij kan gebruiken als een draadontspanner
Je hebt de batterij enkel nodig om met de draadloze afstandsbediening te werken.
Ik zou zeggen voor het fotograferen van bv star-trails, maar het was me totaal ontgaan dat die timer-functie in de D300 zit ingebouwd (nog niet gebruikt, maar in het begin wel ooit tegengekomen) en op jouw manier had ik het nog niet bekeken
Alweer wat centen gespaard thanx
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards
Ik heb sinds een paar dagen een Phottix Cleon N8 voor mijn Nikon D300. Er lijkt echter wat vreemds mee aan de hand.
Wanneer ik de connector aansluit op mijn toestel, gedraagt het toestel zich alsof de ontspanknop constant half wordt ingedrukt;
- Bij het aansluiten auto-focussed de camera één maal (wanneer in S modus), of blijft de camera auto-focussen (wanneer in C modus).
- De foto's die gemaakt zijn, zijn niet te bekijken
- Het menu is niet te benaderen
- etc.
Auto-focussen middels de ontspanknop op de Phottix werkt niet. Een foto nemen echter wel (door de ontspanknop geheel in de drukken)!
Herkent iemand dit? Of heb ik een foute productie?
Auto-focussen middels de ontspanknop op de Phottix werkt niet. Een foto nemen echter wel (door de ontspanknop geheel in de drukken)!
Herkent iemand dit? Of heb ik een foute productie?
yep, heb dat ook ooit eens gehad met een afstandsbediening... bleek een fout in de kabel te zijn, gewoon aan de fabrikant melden en ze sturen je een nieuw, ze zijn veel te bang om een slechte feedback te krijgen...
Hoi
ook ik heb de afstandbediening Phottix, gekocht via e-bay bij Etefore (HKsupplies).
Afgelopen dinsdag binnengekregen, vrij snel geleverd (1,5 week).
Ik gebruik 'm op mijn 40D, die op dit moment een probleempje heeft met z'n eigen afdrukknopje. Unit moet vervangen worden.
Met de Phottix werkt mijn cam gelukkig perfect, zowel op draadloos als bedraad.
De 2 sec timer vind ik wel handig.
Ik hoef mijn camera dan niet in te stellen én ik kan mijn afstandbediening nog even snel uit het zicht brengen.
Dus tot nu toe tevreden, we zien wel voor hoelang...
Groet
Adrie
Ik heb een gelijkaardige afstandbediening gekocht voor mijn D300 mijn vraag is alleen of je op je toestel zelf nog ergens iets moet instellen dat je met een afstandsbediening werkt? Omdat ik alles op aangesloten had maar het niet werkt?? Heb mijn handleiding al onderste boven gekeken van mijn toestel maar vind er niet direct iets van terug. Of ik moet er telkens weer overkijken.
Alvast bedankt voor de reacties.
Comment