Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Materiaal voor een studio...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Materiaal voor een studio...

Folks,

Ik wil graag studiomateriaal aanschaffen. Gezien ik geen expert ben in dit soort materiaal, graag jullie advies. Ik zou graag de uitgaven beperken tot ongeveer 1000€.

Ik dacht aan dit materiaal. Wat denken jullie? Zo vertelde me iemand dat de
    Falcon Eyes reeks SS heel licht is en dat je na 6-10 foto's de flitsen reeds moet laten afkoelen. Ik wist zoiets niet. De flitsen hieronder daarintegen hieronder hebben koeling ingebouwd. Zijn er nog dingen die een nieuweling "klassiek" niet weet?

Falcon Eyes Studio Flitsset GN-300 AD € 499,00
    Zenders en Ontvangers Falcon Eyes RF 604 Radio wave kit 4 kanaals € 59,00
    Belichtingsmeters Kenko KFM-1100 € 239,00
    Ophangsystemen Falcon Eyes B1012 Achtergrond Support (300x360cm) € 165,00
    Rollen 275cm Falcon Eyes Achtergrond Rol Arctic White (nr 01) 2.75m x 11m € 89,00

Re: Materiaal voor een studio...

Ik zou eerlijk gezegd die lichtmeter achterwege laten. Dat is bijna 250 euro uitgespaard die mss anders kan worden geinvesteerd.

Belichting is rap en goedkoop gecontroleerd/aangepast met een digtale camera.
    mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
      Ik zou eerlijk gezegd die lichtmeter achterwege laten. Dat is bijna 250 euro uitgespaard die mss anders kan worden geinvesteerd.

Belichting is rap en goedkoop gecontroleerd/aangepast met een digtale camera.
      Onlangs nog geprobeerd, lichtmeting door camera (weerkaatsend) en met lichtmeter (opvallend en weerkaatsend) vooral bij lichtinstellingen voor een witte achtergrond bleek een lichtmeter duizend maal makkelijker dan de camera

Ook voor de zonemetingen is een lichtmeter veel makkelijker.

Ik zeg niet dat je niet zonder kan, maar voor mij is een lichtmeter een essentieel onderdeel bij studiowerk.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik betrouw mijzelf en m'n camera niet genoeg om de belichting te beoordelen op basis van de schermpje. Dus een lichtmeter wil ik er wel degelijk bij hebben. Toch bedankt voor het advies. Nu, wat vinden jullie van het studiomateriaal als dusdanig...

Comment

Ik zou gaan voor een Excella casa 250W set
          In deze set zit al een zender voor op de camera de ontvanger zit ingebouwd in de flitskop.
          In deze set zit ook een lichtmeter.
          Het achtergrondsysteem en de rol kan je wel gebruiken.
          Fotograferen met Octa Foto dat klikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Onlangs nog geprobeerd, lichtmeting door camera (weerkaatsend) en met lichtmeter (opvallend en weerkaatsend) vooral bij lichtinstellingen voor een witte achtergrond bleek een lichtmeter duizend maal makkelijker dan de camera

Ook voor de zonemetingen is een lichtmeter veel makkelijker.

Ik zeg niet dat je niet zonder kan, maar voor mij is een lichtmeter een essentieel onderdeel bij studiowerk.
            In de studio gebruik je NOOIT de ingeboude lichtmeter van het toestel ( tenzij je met continu licht werkt.
            Als je de lichtmeter geburikt meet je het licht van de pilootlampen. Als je dan flitst klopt uw lichtmeting aan geen kanten meer...

Je kan perfect de belichting kontroleren na het maken van uw foto door uw histogram te bekijken.

Ik gebruik bijna NOOIT een lichtmeter in de studio. Zelfs niet om mijn lichten op elkaar af te stemmen ( hoofdlicht-tegenlicht-haarlicht-enz... )

En als ik er eens één gebruik is het om te spelen en te experimenteren
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
              In de studio gebruik je NOOIT de ingeboude lichtmeter van het toestel ( tenzij je met continu licht werkt.
              Als je de lichtmeter geburikt meet je het licht van de pilootlampen. Als je dan flitst klopt uw lichtmeting aan geen kanten meer...

Je kan perfect de belichting kontroleren na het maken van uw foto door uw histogram te bekijken.

Ik gebruik bijna NOOIT een lichtmeter in de studio. Zelfs niet om mijn lichten op elkaar af te stemmen ( hoofdlicht-tegenlicht-haarlicht-enz... )

En als ik er eens één gebruik is het om te spelen en te experimenteren
              Klopt wel, maar je kan wel een flitsmeter gebruiken en voorafgaand aan de opname de highlights, shadows en fill-in lights meten.
              Metingen kunnen daarbij best met opvallend licht gemeten worden (flitsmeter naar cameralens gekeerd).
              Kan je hierbij een Sixtron2 electronic ( tweedehands) of een Luna-Pro S Light Meter van Gossen aanraden.

Henri
              Last edited by kodachrome; 16 april 2008, 17:40.
              lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
              X