Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto 055MF3 +322RC2 balhoofd of andere opties

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Manfrotto 055MF3 +322RC2 balhoofd

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Ik ben er nu wel zeker van dat ik dat statiefke kan gebruiken voor vele jaren en voor de zwaarste taken. Ik kan er zelfs gaan opzitten als ik te moe wordt.
    Ik heb je nog niet horen zeggen dat je een bepaald licht statief hebt? Voor mij moet het trouwens 2,5kg kunnen dragen, niet meer.

Dat TS gerust zijn goesting koopt hoor....
    Haar
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
      Ik heb je nog niet horen zeggen dat je een bepaald licht statief hebt? Voor mij moet het trouwens 2,5kg kunnen dragen, niet meer.

Haar
      Excuseer...

2.5 kg kan een 055mf3 wel dragen zonder probleem. De middenkolom indien hij recht gebruikt word ook nog geen probleem.......gekanteld lijkt hij mij persoonlijk niet superstabiel om macro's mee te maken. De draagriem (is trouwens geen schouderriem) van deze statieven word onder aan de middenkolom vastgemaakt.....als je deze kolom thuis laat van een lange wandeling zal je het op een andere manier moeten vastmaken om het te kunnen dragen.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Excuseer...

2.5 kg kan een 055mf3 wel dragen zonder probleem. De middenkolom indien hij recht gebruikt word ook nog geen probleem.......gekanteld lijkt hij mij persoonlijk niet superstabiel om macro's mee te maken. De draagriem (is trouwens geen schouderriem) van deze statieven word onder aan de middenkolom vastgemaakt.....als je deze kolom thuis laat van een lange wandeling zal je het op een andere manier moeten vastmaken om het te kunnen dragen.
        Geen probleem om te dragen, ben toch van plan om die aan de rugzak te hangen (Lowepro zak die erop voorzien is).

Heb es gekeken bij Gitzo, die carbon reeks is ietsje duurder Volgens die configurator zou de gt3540 best zijn, maar 700 euro zonder kop Meer dan twee keer beter dan Manfrotto?
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Geen probleem om te dragen, ben toch van plan om die aan de rugzak te hangen (Lowepro zak die erop voorzien is).

Heb es gekeken bij Gitzo, die carbon reeks is ietsje duurder Volgens die configurator zou de gt3540 best zijn, maar 700 euro zonder kop Meer dan twee keer beter dan Manfrotto?
          Als je eens bij een grote fotohandel binnenstapt moet je de Gitzo statieven eens vastnemen en er eens een camera op plaatsen. (Bij de betere fotohandelaar mag je dat zeker).
          Gitzo maakt ook statieven die veel minder duur zijn dan 700 eur hoor. Dubbel zo goed dan een manfrotto statief zijn ze niet......maar beter zijn ze zeker
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

*zucht* Dit is verdorie véééééél moeilijker dan een camera en lenzen kiezen
            Mijn foto's en fractals

Comment

Dikwijls is het simpelste systeem het beste en uiteindelijk de goedkoopste aankoop.
              sprak de man met de Gitzo én de Manfrotto...
              Wat heet dan simpel? Geen grip, hydro,... gewoon 482 micro ballhead?
              Dat zit eigenlijk boven op mijn monopod met 331 erop geďntegreerd.
              Met lichtere lens ok. Als het geheel wat zwaarder wordt moet je echt het gewicht van de camera controleren met rechterhand en de klem bedienen met linkerhand. Is daar die hydro niet voor gemaakt?
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                sprak de man met de Gitzo én de Manfrotto...
                Wat heet dan simpel? Geen grip, hydro,... gewoon 482 micro ballhead?
                Dat zit eigenlijk boven op mijn monopod met 331 erop geďntegreerd.
                Met lichtere lens ok. Als het geheel wat zwaarder wordt moet je echt het gewicht van de camera controleren met rechterhand en de klem bedienen met linkerhand. Is daar die hydro niet voor gemaakt?

Met simpel wil ik zeggen.....dat je beter niet kiest voor drieweg koppen waar je drie hendels moet instellen om je camera te positioneren of grips waarvan het handvat soms in de weg zit...of manfrotto hydrokoppen die na een tijdje beginnen te lekken en stinken naar hydroliekolie al van bij de aankoop . Een gewoon degelijk balhoofd zonder veel onnodige prul...één knop om het los of vast te zetten en één knop indien je het rond zijn as wil draaien. Degelijk materiaal wil niet altijd goedkoop zeggen......maar ik heb de fout gemaakt om eerst als beginneling een manfrotto met drieweg kop te kopen en daarna een manfrotto balhoofd....en geloof me manfrotto heeft geen goeie balhoofden als je echt geen creep wil. Daarna heb ik me een degelijke statief gekocht met een deftig balhoofd en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Had ik deze beslissing van in den beginne gemaakt dan had ik geld uitgespaard. Als je je statief slechts één keer per jaar gebruikt om 5foto's te nemen dan is een statief van 50 euro goed genoeg.....als je bijna alle dagen met je hobby bezig bent dan ben je imho beter af met goed materiaal.
                Last edited by RUPSELKOPKE; 18 april 2008, 06:06.

Comment

Ok, thx. Ik zit daar ergens tussenin denk ik, dus moet mijn Manfrotto het maar doen... al besef ik wel dat het niet rotsvast is allemaal. VOldoet echter wel aan mijn behoeften momenteel.
                  Maar 't was hier niet voor mij hé...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

Comment

Allé, m'n portefeuille stelt zich toch open voor andere opties

Gitzo GH3750 QR Off-Centerbalhoofd S3 is de herwerkte versie van de G1376M, goed spul? Handig om mee te werken, zo'n "off center" ding?
                    Mijn foto's en fractals

Comment

Heb es gekeken bij Gitzo, die carbon reeks is ietsje duurder Volgens die configurator zou de gt3540 best zijn, maar 700 euro zonder kop
                      Wat een verschil, deze is bij fotorubens slechts 579 euro!

Voorlopig dus de GT3540 op het oog, met de GH3750 QR.
                      Mijn foto's en fractals

Comment

Re: Manfrotto 055MF3 +322RC2 balhoofd of andere opties

Beslissing is genomen: GT3541 en GH3750QR.

Maar hoe zit dat met de schroefdraad? Kop op statief zal wel geen probleem zijn, maar wat is de schroefdraad in de A700 (en waarschijnlijk andere gewone DSLRs), 3/8 of 1/4?
                        Mijn foto's en fractals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                          Niet iedereen heeft even 1000 euro liggen om een Gitzo statief met een Markins balhoofd te kopen.
                          Na veel lezen heb ook ik de keuze gemaakt ineens voor deftig materiaal te gaan.
                          Ik moest het materiaal niet direct hebben, als je de kat wat uit de boom kijkt, kun je best wel zaakjes doen.
                          Ik heb een markins en carbon gitzo voor +- de helft van die 1000 euro ...

grtjs,

K

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
                            Na veel lezen heb ook ik de keuze gemaakt ineens voor deftig materiaal te gaan.
                            Ik moest het materiaal niet direct hebben, als je de kat wat uit de boom kijkt, kun je best wel zaakjes doen.
                            Ik heb een markins en carbon gitzo voor +- de helft van die 1000 euro ...
                            Proficiat Misschien weet jij wel of een 3/8 schroef standaard is voor DSLR camera's? Dan kan ik m'n statief en balhoofd en bijpassende snelkoppelingsplaatjes bestellen
                            Mijn foto's en fractals

Comment

Working...
                            X