Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits op G9

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flits op G9

Hoi, ik ben sinds kort in het bezit van een canon powershot G9, waar ik overigens heel tevreden mee ben.
    De interne flits echter is niet veel zaaks en ik zou graag een eenvoudige externe flitser kopen. Wat is volgens jullie de beste oplossing
    Hij moet kompact zijn (mee op reis), gemakkelijk in bediening, maar zou toch graag de kop kunnen draaien en kantelen.
    Met dank
    D

Re: flits op G9

Hier staat deze post beter op zijn plaats denk ik
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Canon heeft geen heel compacte flitser waarbij je de kop kan draaien.
      De 220EX is de kleinste en lichtste, maar die heeft een vaste kop, de 430 EX heeft een draaibare kop, maar die is heel wat groter en zwaarde.

Ik heb zelf een 580EX (en ook een G9), en die is véél te groot en te zwaar om op een G9 te gebruiken. Technisch is het allemaal geen probleem, maar doordat het gewicht bovenaan zit wordt het moeilijk om de camera goed vast te houden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ben wat gaan rondkijken en vond bij Metz de 'mecablitz 36AF-4C'
        een niet te dure flits met draaibare kop deze lijkt mij wel handig op het eerste gezicht. Heeft iemand ervaring met deze flits 'pro en cons'?
        Bedankt
        D

Comment

Working...
        X