Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's in donkere ruimte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto's in donkere ruimte

binnenkort heb ik een opdrachtje om foto's te maken van de barman in een discotheek. ben pas net aan het flitsen geslagen (430ex op 40D) maar ben bang dat dat hier niet helemaal gaat werken (waarschijnlijk donker plafond muren, hoog). wil graag indirect flitsen (sfeer moet natuurlijk wel een beetje erin blijven); kan ik hiervoor ook een reflectiescherm gebruiken of een stuk piepschuim of is dat heel raar? (er is een 2e persoon aanwezig die kan helpen). ook hoor ik iedereen altijd roepen over flitsen op het 2e gordijn?

grtjs monique

Re: foto's in donkere ruimte

Als je de sfeer wil behouden, dan mag je niet flitsen.

Dan moet je een lichtsterk objectief gebruiken en de iso omhoog zetten tot je een aanvaardbare sluitertijd krijgt.

Als je toch wil flitsen, dan mag je de flitser als invulflits gebruiken, maar dan zal die flits ook op alle mogelijke glanzende dingen weerkaatsen...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

joehoe, eindelijk weet ik hoe dat flitsen op het 2e gordijn in elkaar steekt! was even (of eigenlijk meer dan even) zoeken maar dan heb je ook wat! echt heel gaaf! ben eigenlijk beetje 'anti-flitsen', werk heel graag met natuurlijk licht maar dit is toch wel iets om even wat verder uit te diepen!

thx trouwens voor de tips! ga het gewoon allebei uitproberen (aangezien mijn objectieven niet zo heel lichtsterk zijn; 2.8)
      Last edited by moonsenses; 12 april 2008, 16:05.

Comment

Een barman in actie... probeer eens een langere sluitertijd met flits op het 2e gordijn. Krijg je mooie bewegingen! Experimenteren maar!!!

Comment

Flitsen op het tweede gordijn is voor beweging juist weer tegeven.

Voor sfeerbeelden moet je eens zoeken op "dragging the shutter" (flitsen met langere sluitertijden)

Oorspronkelijk geplaatst door moonsenses Bekijk bericht
          ...thx trouwens voor de tips! ga het gewoon allebei uitproberen (aangezien mijn objectieven niet zo heel lichtsterk zijn; 2.8)
          Lichtsterkere zoomobjectieven van meer dan F/2.8 ga je niet vinden hoor
          (moet je naar prime's gaan vb 50 mm F/1.4)
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als je de sfeer wil behouden, dan mag je niet flitsen.

Dan moet je een lichtsterk objectief gebruiken en de iso omhoog zetten tot je een aanvaardbare sluitertijd krijgt.

Als je toch wil flitsen, dan mag je de flitser als invulflits gebruiken, maar dan zal die flits ook op alle mogelijke glanzende dingen weerkaatsen...
            Niet flitsen? Juist wel flitsen!

Ik gebruik mijn 40D, Canon 17-40 f/4L en 580EX II constant in discotheken. Gewoon ISO omhoog, diafragma open en flitsen op 1e of 2e gordijn, hangt af van de situatie en welke sfeer je wilt weergeven op foto's... Check mijn blog voor resultaten!
            Huur mijn fotostudio
            Jan Cornelis Photography

Comment

Geen voorbeelden van je resultaat???
              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Zoals ik reeds zei in de vorige post...

check mijn blog
                Huur mijn fotostudio
                Jan Cornelis Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk bericht

Ik gebruik mijn 40D, Canon 17-40 f/4L en 580EX II constant in discotheken. Gewoon ISO omhoog, diafragma open en flitsen op 1e of 2e gordijn, hangt af van de situatie en welke sfeer je wilt weergeven op foto's... Check mijn blog voor resultaten!

inderdaad heel knappe discotheekfoto's maak je Corneel!!!
                  Groetjes DD
                  Fronstages

Comment

mee eens met Jan zijn resultaten mogen er heeeel zeker weten maar da wist ik al langer dan vandaag

camera op M, f/3.2-4.0 (afhankelijk van hoeveel dof nodig), sluitertijd op +-1/30, flitser op 2e gordijn en ISO omhoog (hier : des te hoger ISO, des te meer sfeer)... Eventueel wat fec en de flits minder laten afgaan...
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                      mee eens met Jan zijn resultaten mogen er heeeel zeker weten maar da wist ik al langer dan vandaag

camera op M, f/3.2-4.0 (afhankelijk van hoeveel dof nodig), sluitertijd op +-1/30, flitser op 2e gordijn en ISO omhoog (hier : des te hoger ISO, des te meer sfeer)... Eventueel wat fec en de flits minder laten afgaan...
                      Thx!

Geen schrik hebben van wat ruis op je foto's, meestal dienen die foto's enkel voor Internet en zijn ze zo klein dat die ruis amper opvalt. Wat betreft die fec, je mag die gerust ook wat harder zetten hoor
                      Huur mijn fotostudio
                      Jan Cornelis Photography

Comment

Thx!

Geen schrik hebben van wat ruis op je foto's, meestal dienen die foto's enkel voor Internet en zijn ze zo klein dat die ruis amper opvalt. Wat betreft die fec, je mag die gerust ook wat harder zetten hoor
                        inderdaad, dat wat die ruis betreft is een feit. Met fec (en alle andere instellingen) is het uiteraard experimenteren geblazen he oefening baart kinderen... euhm kunst...
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Zoo die zien er zeker goed uit!
                          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Working...
                          X